راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ساختن از هیچ / درباره حامد منصوری و مهدی شهیدی بنیان‌گذاران آپ بیشتر بدانید

ماهنامه عصر تراکنش / آپ احتمالاً شناخته‌شده‌ترین PSP برای مردم ایران است. بااینکه این شرکت تازه سال 88 شکل‌گرفته است اما در همین مدت کم خوب شناخته‌شده است. آپ در ماه رمضان امسال و در برنامه ماه‌عسل توانست زیرساخت‌های پرداخت ایران را به کمک کسانی ببرد که به دلیل بدهی در زندان بودند. بااینکه این شرکت هم مانند باقی شرکت‌های پرداخت الکترونیکی ایران، سهامداری در میان بانک‌ها دارد اما یک‌چیز این شرکت را از باقی شرکت‌ها متمایز می‌کند.

شهیدی و منصوری با تقسیم‌کاری که بین خودشان انجام داده‌اند به‌اندازه کافی اختیار عمل دارند و در بسیاری از موارد با اختیار خودشان به‌سرعت وارد پروژه‌های مختلف می‌شوند. همین سرعت عمل در تصمیم‌گیری به آن‌ها کمک کرده است که بتوانند پروژه‌های خوبی در این مدت انجام دهند.

این روزها تقریباً جایی نیست که آپ حضور نداشته باشد. شاید خیلی‌ها ندانند ولی آپ با استفاده هوشمندانه از USSD توانست جایگاه خوبی در حوزه پرداخت ایران به دست بیاورد. با محدود شدن USSD خیلی‌ها کار آپ را تمام‌شده می‌دانستند؛ منتها منصوری و شهیدی از مدت‌ها قبل به سراغ موبایل رفته بودند و اکنون نزدیک به شش میلیون کاربر در اپلیکیشن آپ دارند. به دلیل تعداد زیاد کاربران این اپلیکیشن بود که بانک ملی ترجیح داد تراکنش کارت به کارت را روی اپلیکیشن آپ ارائه کند.

پیش از آپ و با محدود شدن تراکنش کارت به کارت، یکی دو بانک مثل آینده و سامان روی اپلیکیشن‌هایی مانند همراه‌کارت و سامانک این تراکنش را فقط برای بانک‌های خودشان ارائه می‌کردند. ولی منصوری و شهیدی به دنبال این هستند که آپ را به اپلیکیشن همه بانک‌ها تبدیل کنند و هر بانکی خدماتش را از طریق این اپلکیشن ارائه دهد. این رقابتی است که چند سال قبل در دنیا هم شروع و حالا در ایران آغاز شده است.

7 دیدگاه
  1. محسن می‌گوید

    سرمایه اولیه رو چطور تامین کردند؟

    1. ناشناس می‌گوید

      وخیلی سوالات دیگه

    2. Mz می‌گوید

      آن زمان که شروع کردند سرمایه زیادی لازم نبود و بیشتر نوآوری نیاز بود.

  2. آرش می‌گوید

    اولا آقای شهیدی از نخبه های دانشگاه شریف هست دوما نفوظ داشتن تو بانک مرکزی

    ولی انسان پرتلاش باهوش و دستو دلباز هستند ایشون .بنده سال 92 تا 94 تازه آپ داشت رامی فتاد پرسنل شرکت بودم .

    از نزدیک تلاشهای ایشون می دیدم . بسیار انسان مثبت و خوش فکری هستند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.