راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اپلکیشن موبایلی تعیین هویت دیجیتالی در هند راه‌اندازی شد

اداره صدور مجوز شماره شناسایی منحصربه‌فرد آدهار (Aadhaar) در هلند (UIDAI)، اپلیکیشن mAadhaar را راه‌اندازی کرده است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا نسخه دیجیتال پرونده‌های تعیین هویت خودشان را روی تلفن همراهشان ذخیره کنند.

به گزارش اکونومیک تایمز، کاربران می‌توانند شماره پرونده آدهارشان را روی تلفن همراهشان دانلود کنند و با اینکار دیگر هیچ نیازی به حمل کارت‌های فیزیکی ندارند.

آدهار، درواقع یک شماره 12 رقمی شناسایی افراد است که توسط سازمان UIDI برای شهروندان هندی صادر شده است و شامل مجموعه اطلاعاتی از قبیل اسم و تاریخ تولد و همین‌طور اطلاعات بیومتریکی مانند اثر انگشت و اسکن عنبیه چشم است و همه این اطلاعات در یک پایگاه داده شناسایی بیومتریک، متمرکز شده است.

افراد می‌توانند برای استفاده از سرویس‌های دیجیتالی مانند افتتاح حساب بانکی، شماره آدهار خودشان را ارائه دهند و با قراردادن انگشتشان روی اسکنر، به بانک این امکان را می‌دهند تا اطلاعاتشان را براساس پایگاه داده آدهار، اعتبارسنجی کنند.

بر اساس تحقیقات بلومبرگ، بیش از 11 میلیارد شهروند هندی در سیستم آدهار ثبت‌نام کرده‌اند و نتیجه آن، صرفه‌جویی حدود دو میلیارد دلار در سال برای دولت بوده است.

پل رُمر (Paul Romer) اقتصاددان ارشد World Bank درباره این سیستم می‌گوید: «این سیستم هندی، پیچیده‌ترین سیستمی بود که من تا به حال دیده‌ام. درواقع این سیستم پایه و اساس تمام تعاملات و ارتباطاتی است که تراکنش‌های مالی را شامل می‌شود.»

منبع: Govinsider

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.