راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

با وجود دستگاه‌های پارکومتر، دیگر نیازی به پارکبان نیست

در طول روز در خیابان‌های شهر افرادی را می‌بینیم که با نام پارکبان و در حالی که یک کاور به تن دارند و یک دسته قبض در دستشان است، با اجاره جای پارک به رانندگان، مبلغی را هر روزه دریافت می‌کنند. از مشکلات این پارکبان‌ها می‌توان به دریافت عوارض بیش از میزان مصوب اشاره کرد. این پارکبان‌ها حتی نیم ساعت‌های رایگانی که برای پارک حاشیه‌ای در نظر گرفته شده را نیز از رانندگان دریافت می‌کنند و رانندگان باید رقم‌هایی را پرداخت کنند که بیشتر از آن چیزی هست که روی برگه‌های در دست پارکبان‌ها درج شده است. در خبری که دیروز منتشر شد رئیس پلیس تهران بزرگ اعلام کرد که شغلی به نام پارکبان نداریم و دریافت هرگونه وجه از مردم برای پارک خودرو در معابر اصلی و فرعی شهر غیرقانونی است. طبق گفته ساجدی در پی نصب نسل تازه پارکومتر ها عملا نیازی به افراد پارکبان نخواهد بود.

سردار ساجدی نیا درباره فعالیت این پارکبان‌ها گفت: «شغلی به نام پارکبان نداریم و دریافت هرگونه وجه از مردم برای پارک خودرو در معابر اصلی و فرعی شهر غیرقانونی است و در بیشتر خیابان‌های اصلی تهران، دستگاه‌های پارکومتر نصب و راه‌اندازی شده است و دریافت وجه از رانندگان برای پارک خودرو در محدوده‌های مشخص نیز به‌صورت مکانیزه انجام می‌شود.»

او با تأکید بر اینکه شهروندان از پرداخت هرگونه وجه به افرادی تحت عنوان پارکبان خودداری کنند اظهار کرد: «شهروندان تهرانی در صورت مشاهده این موارد مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 و یا مأموران راهور گزارش کنند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.