راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آی‌نوتی چگونه مشتری شما را وفادارتر می‌کند؟ / همه چیز درباره آی‌نوتی

آی‌نوتی در کمتر از 6 ماه از زمان راه‌اندازی خود توانسته است به بیش از 80 هزار کسب‌وکار خدمات خود را ارائه دهد و تعداد کاربران آن از مرز 90 هزار کاربر گذشته است، همچنین از طریق این سامانه تابه‌حال نزدیک به 300 میلیون پیامک هدفمند به مخاطبان کسب‌وکارها ارسال‌شده است که این پیامک‌ها برخلاف روش سنتی ارسال بدون هدف پیام‌های تبلیغاتی، با اجازه و درخواست کاربران دریافت‌کننده، ارسال‌شده‌اند.

این سامانه به‌صورت یک کسب‌وکار نوپای ایجادکننده تحول در بازار با محوریت یک CRM آنلاین و بازاریابی الکترونیک است که کسب‌وکارها می‌توانند توسط آن از طریق پیامک وUSSD، ارتباط مداوم و مؤثری با مخاطبان خود ایجاد کنند. درواقع آی‌نوتی قادر است برای هر کسب‌وکاری یک باشگاه مشتریان ایجاد کرده و یا مخاطبان با ارسال کد و یا نام آن کسب‌وکار به سامانه پیامکی، از آخرین رویدادها، اخبار و محصولات آن کسب‌وکار مطلع شوند.

در طرح آی‌نوتی حوزه فعالیت شرکت به پنج بخش اصلی تقسیم‌شده که مختصراً به بخشی از خدمات در هر حوزه اشاره می‌شود:

1. بانکداری الکترونیک: عرضه کارت‌های مشتریان آی‌نوتی در بستر بانکداری الکترونیک، تسهیل امور پرداخت، خدمات NFC، ارائه تسهیلات آسان به مشتریان.

2. گردشگری و توریسم: صدور بلیت‌های مسافرتی، ارائه نقاط مختلف گردشگری و خدماتی (بیش از 30 میلیون موقعیت) در کل جهان بر روی نقشه به چندین زبان مختلف.

3. اطلاع‌رسانی و پیامکی: پنل های ویژه پیامکی و اطلاع‌رسانی به همراه بانک‌های اطلاعاتی متنوع، اپلیکیشن‌های تلفن‌های همراه و پکیج‌های تبلیغاتی مبتنی بر سرویس‌دهنده‌های دیجیتال.

4. سامانه‌های ارتباط با مشتری: CRM ارائه کارت‌های ویزیت الکترونیک و همراه برای مدیریت ارتباط با مشتری در بسترهای SMS & USSD برای اولین بار در کشور و ایجاد باشگاه مشتریان برای کسب‌وکارها.

5. خدمات شهروندی برخط: پرداخت قبوض به‌صورت خودکار، شارژ سیم‌کارت، ارائه سیم‌کارت‌های نوین در راستای شهر هوشمند الکترونیک.

 

بازی و سرگرمی برخط

تأکید می‌شود که دو بخش از شرکت یعنی بخش گردشگری و توریسم و بخش بازی و سرگرمی بر خط با توجه به پتانسیل موجود به‌صورت بین‌المللی در خارج از کشور نیز عرضه می‌شود.

سید ادیب حافظی گل، مشاور ارشد این سامانه درزمینهٔ مزایای آن برای کسب‌وکارها گفت: «تمام برندهای معتبر دنیا با همین روش کم هزینه و ساده، ارتباط با مشتریان خود را تداوم داده و میزان رضایت از خدمات خود را بالابرده‌اند، چون هزینه جذب یک مشتری جدید بسیار بیشتر از حفظ مشتریان قدیمی است. به‌این‌ترتیب، امروزه در هر فروشگاهی که خرید انجام دهید، دریافت اطلاعات شما همچون شماره تماس، از اقدامات ضروری آن‌ها به شمار می‌رود. به‌این‌ترتیب برندها می‌توانند ارتباط خود با مشتریان را از ارسال پیام تبریک تولد و ازدواج گرفته تا ارسال لیست محصولات جدید و حراج‌ها را با سرعت و هدفمندی بالایی انجام دهند.»

حافظی گل در مورد دلایل این رشد افزود: «ما با بررسی صدها نمونه داخلی و خارجی نرم‌افزارهای CRM، به دنبال مدلی بودیم که در فضای کسب‌وکار بومی ایران، بتواند نیازهای کسب‌وکارهای را برآورده کند. به همین دلیل سادگی، سرعت و قیمت مناسب را هدف قرار دادیم و بسیاری از امکانات پیچیده و بدون استفاده را حذف کردیم که این موارد باعث استقبال بسیاری از کسب‌وکارها شد. از طرفی با راه‌اندازی بخش بازاریابی خود توانستیم به تعداد زیادی از مشتریان بالقوه دسترسی داشته باشیم که این امر توانست در کنار رشد سریع آی‌نوتی، درآمدزایی خوبی برای همکاران این شرکت در بخش فروش ایجاد کند.»

حافظی گل در مورد بازاریابی الکترونیک توضیح داد: «سامانه آی‌نوتی با بررسی مدل‌های مختلف اجراشده از این نوع بازاریابی، طرح و مدلی منحصربه‌فرد، کارآمد و به‌روز را طراحی کرده که طی آن تمامی بازاریابان علاوه بر دریافت پورسانت ناشی از فروش و ارائه خدمات به‌صورت آنلاین می‌توانند کلیه تراکنش‌ها و فعالیت‌های خود را نیز در ناحیه کاربری مدیریت بازاریابی رصد کنند.»

 

راهی جدید برای ارتباط با کسب‌وکارها

سرویس‌های مبتنی بر کدهای دستوری یا USSD (که مردم آن را با ستاره مربع بر روی موبایل‌های خود می‌شناسند) اخیراً با تبلیغات وسیع صورت گرفته توسط ارائه‌دهندگان خدمات، موردتوجه کاربران قرارگرفته و توانسته است تراکنش‌های زیادی را برای دارندگان این سرویس فراهم کند، با توجه به هزینه بالای راه‌اندازی و همچنین همه‌گیر شدن این خدمات، واحد کسب‌وکار شرکت آی‌نوتی اقدام به راه‌اندازی سرویس «کد کسب‌وکار» کرده است تا ارائه خدمات مبتنی بر این امر را برای کسب‌وکارها ساده کند.

حافظی گل درزمینهٔ اهمیت این سرویس گفت: «گستردگی استفاده از موبایل این روزها بر کسی پوشیده نیست و ارائه خدمات مبتنی بر آن به یکی از ضرورت‌های هر کسب‌وکاری تبدیل‌شده است. به همین دلیل است که امروزه کسب‌وکارهای زیادی مبتنی بر استفاده از درگاه USSD اپراتورهای تلفن همراه راه‌اندازی شده‌اند، کسب‌وکارهایی که به‌وسیله تعدادی کاراکتر و با شماره‌گیری از طریق تلفن همراه، مخاطبان و مشتریان بالقوه را به دنیای خود وارد می‌کنند.»

او درزمینهٔ روش راه‌اندازی این کد برای کسب‌وکارها افزود: «در سامانه آی‌نوتی، پس از ثبت‌نام و دریافت کد کسب‌وکار، به‌راحتی می‌توانید کد اختصاصی USSD کسب‌وکار خود را با چند کلیک دریافت کنید و با کمترین هزینه خدمات خود را در دسترس بیش از 80 میلیون کاربر موبایل در ایران قرار دهید. با ثبت‌نام در این سامانه و توسط ابزار USSD، می‌توان ارتباط کسب‌وکار خود با مشتریانتان را بیشتر و سریع‌تر مدیریت کنید و خود را از رقبا متمایز کنید.»

این کارشناس صنعت نرم‌افزار درزمینهٔ برنامه‌های آینده آی‌نوتی برای تنوع‌بخشی محصولات خود گفت: «ما در آی‌نوتی به دنبال فراهم کردن یک سبد کامل از محصولات موردنیاز کسب‌وکارها و کاربران خود هستیم و بنابراین مجتمع‌سازی و افزودن محصولات و خدمات متنوع در دستور کار ما قرار دارد. به همین دلیل سامانه پرداخت قبوض، سامانه گردشگری آی تراول (iTravel) و بسیاری امکانات دیگر را در داخل داشبورد خود افزوده‌ایم که به‌زودی امکانات دیگری چون خرید و تمدید بیمه و محصولات دیگر به آن افزوده می‌شود.»

1 دیدگاه
  1. امین نادری می‌گوید

    جناب حافظی فوق‌العاده هستند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.