راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

وضعیت صنعت پرداخت در خردادماه 96

بیست و چهارمین شماره «گزارش اقتصادی شاپرک»، بولتن تخصصی شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک)، حاوی اطلاعاتی جامع از وضعیت پرداخت الکترونیک کشور در خرداد 96 منتشر شد.

گزارش اقتصادی شاپرک در پنج بخش اصلی بر موضوعاتی چون «جایگاه شاپرک در اقتصاد ملی»، «شاخص‌های عملکردی شاپرک»، «کیفیت انجام خدمات پرداخت الکترونیک کارتی»، «بررسی عملکرد شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت» و «بررسی وضعیت بانک‌های صادرکننده و پذیرنده» متمرکز شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت شاپرک، «گزارش اقتصادی شاپرک» به‌صورت دوره‌ای در راستای رسالت شاپرک مبنی بر اطلاع‌رسانی در فضای پرداخت الکترونیک کشور منتشر می‌شود و هدف از انتشار آن کمک به فعالان حوزه پرداخت الکترونیک کشور در عرصه‌های تصمیم‌گیری و اجرایی است. اصل گزارش اقتصادی شماره 24 خردادماه شاپرک را از اینجا دانلود کنید.

در زیر نمودارها و بخش‌های مهم گزارش خردادماه شاپرک ارائه می‌شود.

طبق نمودار 4-1 به ترتیب شرکت‌های به‌پرداخت، سپ، آپ، پککو و ایران کیش بیشترین سهم از لحاظ تعداد تراکنش‌های شاپرکی در خردادماه 96 را داشته‌اند.

به ترتیب شرکت‌های به‌پرداخت، ایران کیش، سپ، سداد و پککو بیشترین سهم از لحاظ مبلغ تراکنش‌های شاپرکی در خردادماه 96 را داشته‌اند.

به ترتیب بانک‌های ملت، پارسیان، ملی، صادرات و کشاورزی بیشترین سهم پذیرندگی بازار از کل تعداد تراکنش‌های شاپرکی در خردادماه 96 را داشته‌اند.

به ترتیب بانک‌های ملت، صادرات، ملی، کشاورزی و سپه بیشترین سهم پذیرندگی بازار از کل مبلغ تراکنش‌های شاپرکی در خردادماه 96 را داشته‌اند.

سپ در تراکنش‌های اینترنتی، آپ در تراکنش‌های موبایلی و به‌پرداخت در تراکنش‌های کارت‌خوان فروشگاهی بیشترین سهم از لحاظ تعداد تراکنش‌های شاپرکی در خردادماه 96 را داشته‌اند.

سپ در تراکنش‌های اینترنتی، آپ در تراکنش‌های موبایلی و به‌پرداخت در تراکنش‌های کارت‌خوان فروشگاهی بیشترین سهم از لحاظ تعداد تراکنش‌های شاپرکی در خردادماه 96 را داشته‌اند.

گزارش اقتصادی شاپرک
گزارش اقتصادی شاپرک

مبنا کارت آریا کمترین میزان خطای پذیرندگی به کل تراکنش‌هاش شاپرکی خردادماه 96 را داشته است.

1 دیدگاه
  1. علی رزازی می‌گوید

    سلام، اختلاف سهم بازار ملت در 4-1 و 5-1 یعنی اینکه بجز به پرداخت، شرکت دیگری برای بانک ملت پوز نصب کرده؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.