راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره رویکرد ارتباط فردا به منابع انسانی بیشتر بدانید

ماهنامه عصر تراکنش / مشتری مهم‌تر است یا منابع انسانی؟ به نظرم پاسخ به این پرسش مسیر شرکت‌ها را مشخص می‌کند. سال‌هاست می‌گویند مشتری مهم است؛ مهم‌ترین داشته و دارایی و سرمایه یک کسب‌وکار. منتها چند سالی است که در جهان نداهایی شنیده می‌شود که مشتری مهم است اما مهم‌تر از آن منابع انسانی است. مشتری و منابع انسانی سال‌ها مانند دو بال یک کسب‌وکار تصور می‌شدند که یک شرکت به کمک آن‌ها، پرواز می‌کند.

چالش زمانی ایجاد می‌شود که قرار باشد بین این دو انتخابی صورت بگیرد. مدیران باهوش سعی می‌کنند از قرار گرفتن بر سر چنین دوراهی‌هایی اجتناب کنند؛ اما گاهی وقت‌ها چاره‌ای نیست و یک مدیر در شرایطی قرار می‌گیرد که چاره‌ای جز انتخاب ندارد. بیشتر مدیران بین منابع انسانی و مشتری حق را به مشتری می‌دهند. چون از نظر آن‌ها این مشتری است که پول می‌دهد و منابع انسانی پول می‌گیرد؛ پس حق با مشتری است. منتها برخی سازمان‌ها به این رسیده‌اند که مشتری راضی و خوشحال از مسیر منابع انسانی خوشحال و باانگیزه می‌گذرد. به همین دلیل تمرکزشان را بر منابع انسانی گذاشته‌اند.

استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای موفق، این سال‌ها هم معمولاً به دلیل توجهی که به منابع انسانی‌شان داشتند شناخته می‌شوند. کمتر کسی گوگل را با مشتریانش می‌شناسد اما همه تصاویری از محیط کار منابع انسانی گوگل دیده‌اند. در سال‌های اخیر برخی تلاش کردند ادا دربیاورند اما به‌مرور تاریخ‌مصرف اداها تمام می‌شود و جنس اصل باقی می‌ماند.

شرکت ارتباط فردا یکی از آن جاهایی است که در این سال‌ها از ابتدای شکل گرفتن آن را دیده‌ایم. این شرکت که در کنار بانک آینده رشد کرد، هرروز تلاش کرد بیشتر هویت مستقلی برای خودش بسازد و به نظر می‌رسد در این مسیر موفق هم شده باشد.

ارتباط فردا اگر نگوییم اولین ولی جزو اولین شرکت‌های ایرانی بود که تمرکز زیادی بر روی منابع انسانی خود گذاشت و سعی کرد به روش‌های نوین، منابع انسانی متناسب را جذب و نگهداری کند. درباره این شرکت در آینده بیشتر خواهیم شنید.

عکاس: ارشاد فتاحیان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.