راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره رشتی از مدیران ارشد اینفوتک بیشتر بدانید

ماهنامه عصر تراکنش / شهرام رشتی یکی از سه پسر منصور رشتی است. منصور رشتی را قدیمی‌ترهای فناوری اطلاعات بانکی ایران با اینفوتک و تمنوس می‌شناسند. گفته می‌شود منصور رشتی سال‌های دور برای تمنوس نزدیک به ۳ میلیون دلار هزینه کرده است. هرچند که همکاری اینفوتک و تمنوس در نهایت به این رسید که امروز تمنوس شریک راهبردی توسن شده است. زمانی البته توسن و اینفوتک مهم‌ترین شرکت‌های فناوری بانکی در ایران بودند. امروز البته هم تعداد این نوع شرکت‌ها بیشتر شده و هم این که دیگر مانند گذشته دوقطبی نداریم. اگر بخواهیم منصفانه نگاه کنیم اینفوتک در بخشی از مسیر دچار چالش شد و جایگاهش کمی سست شد. منتها چند سالی می‌شود که اینفوتک خودش را بازتعریف کرده و بار دیگر در فضای فناوری بانکی ایران به وزنه‌ای قدرتمند تبدیل شده است.

اینفوتکی‌ها شرکت‌های متعددی درست کردند که معروف‌ترین آن‌ها مبنا کارت آریا است. اینفوتک از قدیم شرکای استراتژیک قدرتمندی داشت. در همه این سال‌ها با برترین تولیدکننده ابزارهای پرداخت دنیا یعنی اینجنیکو فرانسه پارتنر بودند و به مرور غول‌هایی مثل جمالتو را هم آوردند کنار خودشان. هرچند شرکت‌های کوچک‌تری مثل فاماکو را هم کنار خودشان آوردند و به مرور سبد پارتنرهایشان را قوی‌تر کردند.

در داخل ایران هم با ایرانسل و بانک صادرات فعالیت‌های متعددی را شروع کردند که اگر بخواهیم روی پرسروصداترین آن‌ها دست بگذاریم چیزی نیست جز NFC. امسال احتمالاً و بعد از سال‌ها شاهد گسترش استفاده از فناوری NFC در پرداخت ایران باشیم. حتماً نقش منصور رشتی در این تغییرات پررنگ است اما این روزها در کنار او چهره دیگری رشد کرده که در سال پیش زیاد از او شنیدیم. شهرام رشتی چهره‌ای است که در اینفوتک رشد کرده و احتمالاً در سال‌های پیش رو هم بیشتر از او خواهیم شنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.