راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی خدمات پرداخت همراه ایرانسل مبتنی بر سیم‌کارت NFC

با افزایش استفاده از تلفن همراه در زندگی روزمره، نقش آن در انجام امور جاری نیز در حال پررنگ‌تر شدن است. این نقش که در حال حاضر اغلب در قالب بررسی ویژگی‌های خدمات و محصولات و خرید الکترونیک خلاصه می‌شود، با توسعه راهکارهای پرداخت همراه، وارد فاز جدیدی خواهد شد؛ در این راستا ایرانسل با سرمایه‌گذاری در توسعه و ارائه انواع خدمات بانکداری همراه به‌عنوان گام نخست، نسبت به ایجاد بستر پرداخت همراه و راه‌اندازی سامانه جامع NFC اقدام کرده است.

فناوری NFC بستری را فراهم می‌کند که بتوان از سیم‌کارت و بستر شبکه ارتباطی همراه، انواع خدمات پرداخت و بانکداری همراه را ارائه کرد. این فناوری، نوعی ارتباط رادیوی است که در فاصله کمتر از ۱۰ سانتیمتر بین دو دستگاه مجهز به ماژول NFC (مثلاً گوشی حاوی سیم‌کارت NFC و پایانه پذیرنده پرداخت) برقرار شده و تبادل اطلاعات را امکان‌پذیر می‌سازد.

یکی از کاربردهای NFC استفاده از کیف پول همراه (موبایلی) است. با داشتن سیم‌کارت NFC و نیز نصب نرم‌افزار کاربری مربوطه، می‌توان اطلاعات مربوط به کارت‌های بانکی را روی سیم‌کارت و به‌صورت امن ذخیره کرده و کلیه تراکنش‌ها و پرداخت‌ها را با نزدیک کردن گوشی به پذیرنده و بدون نیاز به وارد کردن رمز، به سرعت انجام داد.

سرویس پرداخت همراه مبتنی بر فناوری NFC به دو صورت آفلاین و آنلاین قابل‌اجراست. در حالت آفلاین شما نرم‌افزار کیف پول همراه خود را تا سقف معینی شارژ کرده و سپس بدون نیاز به اتصال اینترنت در یک ارتباط دستگاه به دستگاه تا سقف شارژ، اقدام پرداخت می‌نمایید؛ اما در حالت آنلاین، نرم‌افزار کیف پول همراه شما به‌صورت آنلاین توسط حساب بانکی شما پشتیبانی شده و شما می‌توانید بدون محدودیت تا سقف موجودی حساب خود، اقدام به پرداخت (خرید) کنید. همان‌طور که اشاره شد، این حالت از پرداخت NFC نیاز به اتصال به اینترنت و پشتیبانی هم‌زمان حساب بانکی شما از نرم‌افزار کیف پول همراه دارد.

ویژگی‌ها و مزایای کیف پول همراه ایرانسل:

  • امکان تعریف انواع کیف پول با کارت‌های نقدی
  •  پرداخت آسان و سریع
  •  عدم نیاز به حمل کارت‌های بانکی متعدد و یا پول نقد
  •  امکان تعریف بیش از یک کارت‌بانکی روی سیم‌کارت
  •  امکان غیرفعال سازی فوری سرویس‌ها در صورت مفقود شدن گوشی
  •  امکان مشاهده و مدیریت تراکنش‌ها بر روی اپلیکیشن پرداخت همراه
  •  امکان انتقال وجه بین کیف پول‌های مشترکین از طریق موبایل و بدون نیاز به مراجعه به شعب بانک (خدمات peer to peer)

منبع: ایرانسل

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.