راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره چارلز شارف مدیرعامل سابق ویزا

ماهنامه عصر تراکنش / همین چند هفته پیش خبر رسید که چارلز شارف، مدیرعامل 51 ساله ویزا به دلیل مسائل خانوادگی از سمت خود استعفا می‌دهد. شارف که بیش از 25 سال تجربه فعالیت در حوزه خدمات مالی، سیستم‌های پرداخت و رهبری سازمان دارد، سال 2012 مدیرعامل ویزا شد و مدتی بعد وقتی تعداد اعضای هیئت‌مدیره از 7 به 10 نفر رسید او نیز به عضویت هیئت‌مدیره این شرکت درآمد.

می‌گویند مشکل شارف در ویزا یک مشکل شخصی است، او برای همکاری با این شرکت مجبور است کیلومترها دور از خانواده خود زندگی کند. دفتر چارلز در ویزا در سان‌فرانسیسکو است، درحالی‌که همان‌طور که در یادداشتی به کارمندان ویزا گفته، خانواده او یعنی دخترانش و پدر و مادرش و همه فامیل او در سواحل شرقی زندگی می‌کنند. او پیش از پیوستن به ویزا در نیویورک زندگی می‌کرد.

شارف در مورد تصمیم خود می‌گوید: «من عاشق کار کردن و هدایت این شرکت بزرگ جهانی هستم و از این‌که در مجموع به این نتیجه رسیدم که باید استعفا دهم، ناراحتم، اما هدایت شرکتی در سان‌فرانسیسکو با توجه به شرایطم، نه برای من امکان‌پذیر است و نه برای ویزا منصفانه.» چارلز قصد دارد از عضویت در هیئت‌مدیره ویزا نیز کناره‌گیری کند.

اول دسامبر که چارلز از سمت خود کناره‌گیری کند، آلفرد کلی 58 ساله، عضو هیئت‌مدیره ویزا و رئیس سابق آمِکس جای او خواهد نشست. کلی در مصاحبه‌ای گفته است با این‌که مدتی از مسائل فنی این صنعت دور بوده است، اما احساس می‌کند برای فعالیت در ویزا به‌خوبی آماده است. او که از دو سال پیش به عضویت هیئت‌مدیره ویزا درآمد، از ابتدای سال 2016 مدیرعامل شرکت اینترسکشن، یک شرکت فنی و رسانه‌ای مبتکر طرح وای‌فای عمومی در شهر نیویورک شد.

علاوه بر این تغییرات، از ویزا خبر می‌رسد که این شرکت می‌خواهد طرحی راه‌اندازی کند به نام «Visa B2B Connect» که پلتفرم جدیدی است که راهی ساده، سریع و امن به مؤسسه‌های مالی برای پرداخت‌های B2B در سطح جهان ارائه می‌دهد. بر اساس این طرح، ویزا در حال توسعه یک سیستم تراکنش نزدیک به زمان واقعی است که برای تبادل در پرداخت‌های بین‌المللی با ارزش بالا میان بانک‌های مشارکت‌کننده به نمایندگی از مشتریان شرکتی‌شان است.

هدف ویزا از این طرح بهبود قابل‌توجه روش‌های پرداخت B2B بین‌المللی با ارائه هزینه‌های روشن و زمان تحویل بهبودیافته است که در نهایت می‌تواند باعث کاهش سرمایه و منابع موردنیاز بانک‌ها و مشتریان شرکتی آن‌ها برای ارسال و دریافت پرداخت‌های کسب‌وکاری شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.