راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره الکس جی مندل رئیس هیئت‌مدیره جمالتو

ماهنامه عصر تراکنش / جمالتو با بیش از 14 هزار پرسنل، شرکتی بزرگ در زمینه کارت هوشمند است. ریاست هیئت‌مدیره این شرکت بین‌المللی در دستان کسی است که خودش به انتخاب مجله فوربس یکی از قدرتمندترین فعالان کسب‌وکار آمریکاست.

الکس جی مندل اصالتاً استرالیایی است. در کودکی بعد از جدایی پدر و مادرش به همراه پدرش به آمریکا مهاجرت کرد. بعد از اتمام دوران مدرسه توانست در دانشگاه برکلی رشته MBA بخواند و اواخر دهه 60 میلادی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شود. پس از 20 سال فعالیت در شرکت‌های مختلف در سال 91 مدیر ارشد مالی «اِی‌تی‌اندتی» شد. در سال 2001 وقتی زمانی که مدیرعامل «تِلییجنت» بود در لیست قدرتمندترین فعالان کسب‌وکار آمریکا به انتخاب نشریه فوربس قرار گرفت. او از سال 2006، هم‌زمان با ادغام دو شرکت «جم‌پلاس» و «آکسالتو» و راه‌اندازی «جمالتو» در آمستردام هلند، فعالیتش را در این شرکت آغاز کرد.

شرکت تحت رهبری مندل با تولید و فروش کارت‌های هوشمند و نرم‌افزارها و خدمات مرتبط با آن و پایانه‌های کارت، سال پیش توانست درآمدی بیش از 122/3 میلیارد یورو کسب کند. جمالتو که در واقع شرکتی فعال در زمینه امنیت دیجیتال است، مهرماه امسال فعالیت مشترکی را با «علی‌بابا» آغاز کرده است تا امنیت بازار اینترنت اشیای چین را تأمین کند.

گروه علی‌بابا سیستم‌عاملی بر پایه اندروید با نام «یون» توسعه داده است که درواقع سیستم‌عاملی ابری، داده و سرویس محور اینترنت اشیاست و به‌طور گسترده در ابزارهای اینترنت اشیا مانند چیپ‌ها و سنسورها در صنایع به کار می‌رود. در این همکاری قرار است جمالتو اتصال و امنیت یون را تأمین کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.