راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره اساما بدیر بنیان‌گذار پوینت

ماهنامه عصر تراکنش / نام اساما بدیر امروز با «پوینت» گره خورده است؛ شرکتی که برای اولین بار پایانه پرداخت هوشمندی را ارائه داد که داستان پرداخت را به سمتی برد که همه بازیگران اکوسیستم یا زیست‌بوم پرداخت الکترونیکی از آن بهره‌مند شدند. در دهه گذشته، فناوری به سمتی رفت که شیوه خرید مردم متحول شد. در این تحولات، بدیر پوینت را راه‌اندازی کرد با این باور که پرداخت می‌تواند هم برای مرچنت‌ها و هم برای مشتریان کاراتر، شفاف‌تر و ساده‌تر باشد.

اساما در طول زندگی خود به شکل‌گیری اکوسیستم پرداخت بی‌عیب و نقص کمک کرده است. او پیش از پوینت نیز در گوگل به‌عنوان نایب‌رئیس پرداخت، رئیس گوگل والت و در نقش‌های مختلف رهبری در پی‌پل، ای‌بِی، گیت‌وِی کامپیوترز و اِی‌تی‌اندتی وایرلس کار کرده است.

نشریه فورچون فوریه 2016 در مطلبی، اساما بدیر را پدربزرگ دنیای پرداخت امروز معرفی کرد. کسی که سال‌ها پیش ایده پایانه فروش را در اِی‌تی‌اندتی وایرلس مطرح کرد، رونق کسب‌وکار تجارت الکترونیکی را برای یک سازنده رایانه شخصی به نام گِت‌وِی هدایت کرد (البته شما باید سنتان از حدی بالاتر باشد تا این را به یاد داشته باشید) و مدیر ارشد محصول پی‌پل در سال‌های شکل‌گیری آن شد. اساما همچنین به راه‌اندازی گوگل والت کمک کرد تا این غول جست‌وجو، تبلیغات و نرم‌افزار موبایلی برای حمایت از تجارت به سمت پول سیار حرکت کند.

مدیرعامل 41 ساله پوینت یکی از سخنرانان کلیدی تراستک یا همان کارتس امسال بود. کارتس امسال برخلاف سال‌های قبل در کن فرانسه برگزار می‌شود و نه در پاریس و در آن تعدادی از بهترین سخنرانان و رهبران فکری حوزه پرداخت مشارکت می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.