راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

22 بانک جدید به اثبات مفهوم زنجیره بلوک سوئیفت اضافه شدند

22 بانک جهانی به اثبات مفهوم (Proof of Concept) زنجیره بلوک شبکه سوئیفت (SWIFT) اضافه شدند. به کمک اثبات مفهوم می‌توان تکنولوژی زنجیره بلوک را ارزیابی کرد که آیا می‌تواند به بانک‌ها در تطبیق و بررسی آنی حساب‌های بین‌المللی نوسترو (Nostro) کمک کند یا خیر.

به گفته سوئیفت، اثبات مفهوم بخشی از سرویس نوآوری پرداخت جهانی و استاندارد جدیدی برای پرداخت‌های برون مرزی است.

ویم ریمیکرز (Wim Raymaekers) رئیس بخش بازارهای بانکی و نوآوری پرداخت جهانی در سوئیفت می‌گوید که همکاری سنگ بنای نوآوری است. او ادامه می‌دهد: «بانک‌های جدید اضافه‌شده، این امکان را به ما می‌دهند تا دامنه آزمایش و بررسی چندجانبه زنجیره بلوک را به میزان بسیار زیادی گسترش دهیم و همچنین بخش قابل توجهی را هم به یافته‌های خود اضافه کنیم. ما با آغوشی باز پذیرای بانک‌های جدیدی هستیم که به ما اضافه شدند.»

مؤسسات مالی که اثبات مفهوم سوئیفت ملحق شدند عبارتند از ABN AMRO Bank، ABSA Bank، BBVA، Banco Santander، China Construction Bank، China Minsheng Banking، Commerzbank، Deutsche Bank، Erste Group Bank، FirstRand Bank، Intesa Sanpaolo، JPMorgam Chase Bank، Lloyds Bank، Mashreq Bank، Nedbank، Rabobank، Societe Generale، Standard Bank of South Africa، Standard Chartered Bank، Sumitomo Mitsu Banking Corporation، سوئیفت و Westpac Banking Corporation.

این بانک‌ها قرار است که درخواست زنجیره بلوک اثبات مفهوم را آزمایش و اعتبارسنجی کنند. درحال‌حاضر زنجیره بلوک اثبات مفهوم تحت نظر شبکه سوئیفت و شش بانک بنیان‌گذار PoC در حال توسعه است.

22 بانک جدید، جدای از آن شش بانک بنیان‌گذار، به‌طور مستقل کار می‌کنند و می‌خواهند به‌عنوان گروه اعتبارسنجی، درخواست زنجیره بلوک اثبات مفهوم را آزمایش کنند و چگونگی و نحوه عملکرد این تکنولوژی را ارزیابی می‌کنند.

موضوع اثبات مفهوم از اوایل همین سال در شبکه سوئیفت راه‌اندازی شد تا به بانک‌ها در رفع چالش‌های موجود در حوزه مانیتورینگ و مدیریت حساب‌های بین‌المللی نوسترو کمک کند و در نهایت منجر به تسهیل پرداخت‌های برون مرزی شود. باید این نکته را بگوییم که درحال‌حاضر به دلیل عدم پوشش گزارش روزانه، بانک‌ها نمی‌توانند وضعیت‌های حساب‌هایشان را به‌طور آنی بررسی کنند.

منبع: PYMNTS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.