راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

با مزایای دستگاه‌های ATM Recycler بیشتر آشنا شوید

نسل جدید دستگاه‌های خودپرداز با نام ATM Cash Recycler یا همان دستگاه‌ خوددریافت / خودپرداز در دنیا سرویس‌دهی می‌کنند که برخی به اختصار آن را ATM Recycler نیز می‌نامند. این دستگاه‌ها باتوجه به مزایایی که دارند، سرعت انجام کارها را چندبرابر کرده‌اند. البته سریع‌تر شدن انجام کارها، یکی از ویژگی‌های استفاده از این دستگاه‌ها است و در ادامه با ارجاع به یک اینفوگرافیک که توسط تیم روابط عمومی شرکت توسن تکنو تولید شده است، شما را با مزیت‌های بیشتر ATM Cash Recycler آشنا می‌کنیم.

فایل بزرگتر این اینفوگرافیک را از اینجا ببینید

تعداد تراکنش‌ها

به کمک دستگاه‌های ATM Cash Recycler، می‌توان سه تراکنش را در مدت زمانی که قبلا صرف دو تراکنش می‌شد، انجام داد. به عبارت دیگر، تعداد انجام تراکنش‌ها 40 درصد بیشتر می‌شود.

 

مدیریت پول نقد

همچنین با خودکار کردن مدیریت پول نقد از طریق این دستگاه‌ها، حدود 30 ثانیه به ازای هر تراکنش در زمان صرفه‌جویی شده است و کاری که قبلا به‌صورت دستی انجام می‌شد، حالا با استفاده از این دستگاه‌ها و با سرعتی 5 برابر انجام می‌شود.

درواقع بدون اتوماسیون مدیریت پول نقد، هر شعبه نیاز به 4 تحویلدار و 3 کارمند مرکز ارتباط با مشتریان دارد، درحالی‌که با استفاده از ATM Cash Recycler می‌توان 4 الی 5 تحویلدار هم‌سطح و با مهارت‌های جامع داشت.

 

میزان پول نقد در مخزن

در یک محیط سنتی، موجودی صندوق هر تحویلدار به‌صورت میانگین صد میلیون ریال است و در شعبه‌ای با چهار تحویلدار، 400 میلیون ریال وجه نقد در گردش است؛ درحالی‌که با استفاده از دستگاه‌های خوددریافت / خودپرداز، هر تحویلدار 10 میلیون ریال دارد و نیاز به پول نقد در هر شعبه تا 90 درصد کاهش می‌یابد.

 

باز و بسته کردن خزانه بانک

شاید به‌طور میانگین، خزانه یک بانک در روزهای خلوت چهار تا پنج بار باز و بسته شود و در روزهای شلوغ حتی به 15 بار برسد؛ اما با استفاده از دستگاه خوددریافت، تعداد دفعات باز و بسته شدن خزانه در اوج شلوغی هم نهایتا به دو بار در روز ‌می‌رسد.

1 دیدگاه
  1. کارمند IT بانک می‌گوید

    در خصوص معایب این دستگاه هم کمی واقعیت ها رو میگفتید بد نبود…که اکثرن ممکنه استاپ بشن یا بعلت نقص شبکه و گاها فنی از کار بیافتن…و در صورت این اتفاق سریع ترین زمان رفع اشکال هم خیلی فورس نیست و گاها طولانیست…

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.