انتخاب سردبیر بانک‌ها تلفن همراه

رونمایی از سامانه پرداخت با تکنولوژی NFC در بانک ملت با حضور مقامات بانک مرکزی

نوشته شده توسط اتاق خبر راه پرداخت

سامانه همراه بانک جدید و پرداخت از طریق NFC بانک ملت با حضور مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی، رئیس گروه کنترل و نظارت اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی، مسئولان شرکت خدمات انفورماتیک و مدیران ارشد این بانک به‌صورت رسمی رونمایی شد.

حکیمی: اگر با موج تغییرات همراه نشویم، موج ما را با خودش می‌برد

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، مهندس ناصر حکیمی مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی در این مراسم گفت: «کمتر بانکی مانند بانک ملت وجود دارد که بحث توسعه بازار و رضایت مشتریان را تا این حد بر فناوری مبتنی کرده باشد.»

ناصر حکیمی مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی

ناصر حکیمی مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی

وی از بانک ملت به‌عنوان بانک پیشگام و خط‌شکن در زمینه بانکداری الکترونیک نام برد و گفت: «خدمات الکترونیک قابل ارائه از سوی بانک‌های کشور به‌ویژه بانک ملت، در خاورمیانه و شمال آفریقا بی‌نظیر است.»

این مقام مسئول بانک مرکزی با اشاره به این نکته که خدمات الکترونیک بانک‌های کشور در سخت‌ترین دوران تحریم، اقتصاد کشور را نجات داد و گام بزرگی به سمت جلو بود، ادامه داد: «همت و تلاش کارکنان بانک‌ها به‌ویژه بانک ملت به‌عنوان یک بانک پیشرو در زمینه خدمات بانکداری الکترونیک، قابل‌ستایش است.»

وی با بیان این نکته که تغییرات سریع فناوری در طول چند سال آینده، اجتناب‌ناپذیر است، یادآور شد: «اگر با این تغییرات که جریان پرداخت الکترونیک نیز جزئی از آن است همراه نشویم، این موج ما را با خود خواهد برد.»

مهندس ناصر حکیمی با اشاره به کاهش رویکرد مشتریان به استفاده از اینترنت بانک و افزایش نفوذ تلفن همراه در بین جامعه، تأکید کرد: «با افزایش روزبه‌روز کیفیت شبکه‌های اینترنت همراه، استراتژی و راهبرد اصلی بانک‌ها در زمینه بازاریابی و جذب مشتری باید مبتنی بر تلفن همراه باشد که خوشبختانه بانک ملت در این زمینه، پیشگامی خود را حفظ کرده است.»

به گفته وی، استفاده از تلفن همراه برای ارائه خدمات بانکداری الکترونیک به‌ویژه از طریق بستر NFC یک فرصت و میان‌بر است که باعث کاهش هزینه‌های سنگین صدور کارت‌های بانکی خواهد شد. بانکداری همراه یک راهبرد طولانی است که ارتباط مشتریان را با بانک تقویت خواهد کرد.»

.

اخلاقی: بانک ملت در حوزه فناوری اطلاعات برنامه گسترده دارد

دکتر هادی اخلاقی، مدیرعامل بانک ملت نیز در سخنانی با قدردانی از مساعدت‌های بانک مرکزی با این بانک در زمینه توسعه ابزارهای بانکداری الکترونیک، گفت: «بانک ملت در سه دهه گذشته، مسیر خود را با ثبات طی کرده و به‌ویژه در یک سال اخیر با بازچیدمان در حوزه فناوری اطلاعات و دیگر بخش‌ها سعی کرده است تا با شتاب بیشتری، حضور نوآورانه خود را در نظام بانکی کشور، تداوم ببخشد.»

هادی اخلاقی مدیرعامل بانک ملت

هادی اخلاقی مدیرعامل بانک ملت

وی با تأکید بر این نکته که بخش فناوری اطلاعات بانک ملت، برنامه‌های گسترده‌ای را برای ایجاد تحول پرشتاب در این حوزه برای سال‌های ۹۶ و ۹۷ در دستور کار دارد، افزود: «یکی از این محصولات در زمینه تلفن همراه و فناوری NFC امروز به‌صورت رسمی رونمایی شد و بانک در تلاش است تا همچون گذشته گام‌های بلند و مستحکمی را در این زمینه بردارد و در کنار بانک مرکزی، از فرصت‌ها در ارائه خدمات باکیفیت و در خور شـأن مشتریان، بهترین استفاده را انجام دهد.»

دکتر اخلاقی تأکید کرد که تلاش‌های بانک مرکزی در سال‌های گذشته به‌ویژه در زمینه بانکداری الکترونیک، هدفمند، سازمان یافته، منسجم و هوشمندانه بوده است.

.

لگزایی: استراتژی اصلی بانک ملت پایداری کسب‌وکار در حوزه الکترونیک است

علی‌رضا لگزایی عضو هیئت‌مدیره و قائم‌مقام مدیرعامل بانک ملت نیز در سخنانی با اشاره به بلوغ فناوری اطلاعات در این بانک، تأکید کرد: «به اذعان بسیاری از دست‌اندرکاران حوزه بانکداری و فناوری اطلاعات، بانک ملت در سه دهه گذشته با اتخاذ استراتژی‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت، نقش بسزایی در توسعه فناوری اطلاعات در عرصه خدمات بانکی ایفا کرده است.»

علی‌رضا لگزایی عضو هیئت‌مدیره و قائم‌مقام مدیرعامل بانک ملت

علی‌رضا لگزایی عضو هیئت‌مدیره و قائم‌مقام مدیرعامل بانک ملت

وی گفت: «در دو دهه گذشته، حرکت پرشتابی در بانک ملت به‌ویژه در توسعه و تقویت زیرساخت‌ها، خدمات نوین الکترونیک و نوآوری‌ها شروع شده و این بانک را به‌عنوان بانکی پیشگام در عرصه بانکداری الکترونیک مطرح کرده است.»

به گفته لگزایی، بانک ملت در تمامی طرح‌ها، نوآوری‌ها و استراتژی‌های بانک مرکزی همیشه به‌عنوان یکی از شرکای مرحله پایلوت انتخاب شده که این موضوع نشان‌دهنده پتانسیل‌های بالای این بانک در بخش زیرساخت و نیروی انسانی متخصص است.

قائم‌مقام مدیرعامل بانک ملت، استراتژی اصلی این بانک را پایداری کسب‌وکار در حوزه الکترونیک دانست و گفت: «زیرساخت‌های تجهیز شده، همواره در حال تکامل است که این امر موجب شده است تا تراکنش‌های انجام شده از طریق مدیاهای این بانک با کمترین خطا روبه‌رو شود.»

.

۱۰۳ خدمت در سامانه همراه بانک نوین ملت

هادی سپانلو، مدیر امور طرح و برنامه بانک ملت نیز در این مراسم سامانه همراه بانک نوین و روش جدید پرداخت مبتنی بر تکنولوژی NFC را برای حاضران تشریح کرد.

هادی سپانلو مدیر امور طرح و برنامه بانک ملت

هادی سپانلو مدیر امور طرح و برنامه بانک ملت

وی امنیت بالا و استفاده از اثرانگشت برای ورود به سامانه، نمای بصری کاربرپسند با استفاده از المان‌های زیبا، توسعه خدمات و ارائه ۱۰۳ خدمت (۳۳ خدمت پایه و ۷۰ خدمت که از طریق شعب قابل ارائه نیست) را ازجمله ویژگی‌های همراه بانک جدید ملت خواند و گفت: «بالغ‌بر ۵۰ درصد کارت‌خوان‌ها یعنی حدود ۴۴۰ هزار دستگاه پایانه فروشگاهی این بانک به تکنولوژی NFC مجهز شده است که از طریق آن، پرداخت از طریق این دستگاه‌ها، بدون نیاز به کارت بانکی قابل انجام خواهد بود.

در این مراسم با حضور مدیرعامل بانک ملت، از مسئولان بانک مرکزی و شرکت خدمات انفورماتیک به دلیل حمایت از راه‌اندازی این سامانه تجلیل شد.

درباره نویسنده

اتاق خبر راه پرداخت

در اتاق خبر راه پرداخت ما همه خبر‌های قابل انتشار مربوط به صنعت بانکداری و پردخت الکترونیک ایران را در راه پرداخت منتشر می‌کنیم. ما در راه پرداخت تلاش می‌کنیم بیش و پیش از خبررسانی، تحلیل ارائه کنیم. اما مخاطبان ما می‌توانند از طریق اتاق خبر در جریان مهم‌ترین رویدادها و روندها هم قرار بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید