خبر

طبق پیش‌بینی‌ها تا پنج سال آینده ۲۰ تا ۲۵ درصد مراکز خرید در آمریکا بسته می‌شود

مراکز خرید در آمریکا
نوشته شده توسط اتاق خبر راه پرداخت

آتوسا خانزاده؛ Payment24 / بر اساس گزارشی که در هفته گذشته از Credit Suisse پخش شد، در ۵ سال آینده، ۲۰ تا ۲۵ درصد مراکز خرید در آمریکا بسته خواهند شد و این اتفاق بزرگی برای این ملت خواهد بود.

در سال ۱۹۷۰، تنها ۳۰۰ مرکز خرید در آمریکا فعالیت می‌کردند. اما امروزه این رقم به ۱۲۱۱ تغییر کرده است. در سال‌های اخیر مشکلات جهانی اقتصاد، گریبان‌گیر این کشور بوده، بااین‌حال تعداد مراکز خرید رو به افزایش بوده است.

اگر تحلیلگران Credit Suisse حدسشان درست باشد، به‌زودی تغییرات اساسی در اقتصاد آمریکا رخ خواهد داد و آن را به سمت و سویی کاملاً جدید خواهد کشاند. دلایل این اتفاق بسیار واضح هستند: روزبه‌روز مردم به خرید آنلاین روی می‌آورند. با افزایش درصد خریدهای آنلاین، عجیب نیست که تعداد افرادی که در مراکز خرید قدم می‌زنند، کاهش یابد.

در گذشته پیش‌بینی‌ها نشان می‌دادند که درصد استفاده مردم از خریدهای آنلاین افزایش پیدا می‌کند. بر اساس این پیش‌بینی‌ها، درصد این خریدها از ۱۷ به ۳۵ درصد در سال ۲۰۳۰ می‌رسد.

Credit Suisse همچنین پیش‌بینی کرده که در سال ۲۰۱۷، بیش از ۸۶۰۰ فروشگاه بسته خواهند شد. این رقم خیلی بیشتر از ۶۲۰۰ فروشگاهی بود که در سال ۲۰۰۸ تعطیل شدند؛ دلیل اصلی بسته شدن این فروشگاه‌ها، رویارویی با بحران اقتصادی بزرگ در آن زمان بود.

بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای دارای شعبه‌هایی متعدد در مناطق مختلف هستند. این برندها هسته اصلی مراکز خرید به شمار می‌روند. روزبه‌روز برندهای مختلف اقدام به تعطیل کردن شعب خود می‌کنند.

برای مثال Sears Holdings نزدیک به ۱۵۰ شعبه از نمایندگی‌های خود را تعطیل کرده است. همچنین JCPenney اخیراً ۱۳۸ فروشگاه خود را تعطیل کرده و ۶۸ فروشگاه از برند معروف Macy’s نیز به‌تازگی بسته شده است.

فقط فروشگاه‌ها نیستند که تعطیل می‌شوند؛ هفته گذشته برند Micheal Kors که تولیدکننده لباس و زیورآلات است، هم تصمیم گرفت ۱۰۰ تا ۱۲۵ نمایندگی خود را تعطیل کنند. هیچ‌کس مطمئن نیست تأثیر این اتفاقات روی صنعت مثبت است یا منفی.

تام مک‌گی، مدیر امور داخلی مراکز خرید بین‌المللی، گفت:

«نرخ تولید در صنعت هنوز میزان مناسب ۹۳ درصدی دارد و صنعت در سلامت به سر می‌برد. اگرچه بسته شدن فروشگاه‌های مختلف دردناک است، اما نسبت به درصد کل فروش در کشور، نگران‌کننده نیست. بااینکه عادت‌های خرید مشتری‌ها تغییر کرده و دیگر مثل گذشته از مراکز خرید استفاده نمی‌کنند، اما هنوز صنعت به مردم نیاز دارد. امروزه بین خرید آنلاین و فروشگاه‌هایی که از قبل بودند، رقابت بالا گرفته است؛ اما در گذشته مراکز خرید رقیبی نداشتند.»

او همچنین مراکز خرید را هنوز مکانی مناسب برای دورهم جمع شدن افراد و گشت‌وگذار آن‌ها می‌داند.

درباره نویسنده

اتاق خبر راه پرداخت

در اتاق خبر راه پرداخت ما همه خبر‌های قابل انتشار مربوط به صنعت بانکداری و پرداخت الکترونیک ایران را در راه پرداخت منتشر می‌کنیم. ما در راه پرداخت تلاش می‌کنیم بیش و پیش از خبررسانی، تحلیل ارائه کنیم. اما مخاطبان ما می‌توانند از طریق اتاق خبر در جریان مهم‌ترین رویدادها و روندها هم قرار بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید