راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

12 پیشنهاد کتاب داغ فین‌تکی برای تابستان / با مهم‌ترین کتاب‌های فین‌تک جهان که اخیرا منتشر شده، آشنا شوید

دو هفته‌ای از شروع تابستان گذشته و بااینکه تعطیلات تابستانی دیگر مانند دوران مدرسه و دانشگاه معنی خاصی برای ما ندارد،  ولی شاید بخواهید بخشی از زمانتان در طول روز یا هفته را صرف علایق خودتان کنید و میان مشغله‌های کاری که دارید، زمانی را هم به کتاب خواندن اختصاص دهید؛ آن هم کتاب‌هایی که موردعلاقه و جزو حوزه‌های جذاب و خواندنی باشد.

من در این مطلب، 12 پیشنهاد ویژه برای طرفداران حوزه فین‌تک دارم و با این 12 گزینه، شاید دیگر تا مدت‌ها نیازی نباشد که از دوست و رفیق خود درباره کتاب خوب، بپرسید.

12 کتابی که در ادامه به شما معرفی می‌کنم، تمام حوزه‌های فین‌تک، از پرداخت‌های دیجیتالی و فناوری‌های موبایل گرفته تا زنجیره بلوک و کلان داده‌ها را شامل می‌شود و مطمئنا هرکدام از این کتاب‌ها ارزش این را دارند که حداقل یک‌بار خوانده شوند. همه این کتاب‌ها در چند ماه اخیر منتشر شده‌اند.

زنجیره بلوک: زنجیره بلوک، قراردادهای هوشمند، سرمایه‌گذاری روی اتریوم، فین‌تک

این عنوان کتابی است که توسط جف رید (Jeff Reed) نوشته شده است. همان‌طور که در عنوان هم می‌بینید، در این کتاب به چهار موضوع اصلی پرداخته می‌شود.

زنجیره بلوک: راهنمای اصلی برای درک تحولات زنجیره بلوک

زنجیره بلوک فقط شامل حال فناوری بیت‌کوین نمی‌شود و بسیار از این مفهوم فراتر می‌رود. با اینکه این مفهوم هنوز به بلوغ و تکامل خود نرسیده است، با این حال بر کل دنیا، از بانک‌های بزرگ گرفته تا وزارت دفاع آمریکا تأثیر گذاشته است. این کتاب راهنمای خوبی است برای اینکه بتوانید معنی زنجیره بلوک و علت اهمیت آن را بیشتر و بهتر بدانید.

قراردادهای هوشمند (Smart Contracts): راهنمای اصلی برای استفاده از قراردادهای هوشمند زنجیره بلوک برای تبادلات ارزهای رمزنگاری‌شده

این کتاب به شما درباره اصول قراردادهای هوشمند و نحوه کار آنها توضیح می‌دهد. در این کتاب استفاده‌های عملی از قراردادهای هوشمند عنوان شده و شما به‌راحتی یادمی‌گیرید که چطور قرارداد هوشمند خودتان را در سیستم اتریوم (Ethereum) داشته باشید. همچنین این کتاب توضیحاتی درباره گفته‌ها و شنیده‌هایی که درمورد قراردادهای هوشمند وجود دارد هم داده است.

سرمایه‌گذاری روی اتریوم: راهنمای اصلی به‌منظور بهره‌وری از ارزهای رمزنگاری‌شده

این کتاب به شما توضیح می‌دهد که چرا باید روی اتریوم سرمایه‌گذاری کنید. علاوه‌بر صحبت‌هایی که راجع به بازگشت سرمایه ارزهای رمزنگاری‌شده می‌شود، درباره ریسک‌ها، موانع و چالش‌های اصلی اتریوم نیز صحبت می‌شود. در حال حاضر بیش از هزار ارز رمزنگاری‌شده وجود دارد، به همین دلیل باید همه چیز را بدانید و آگاهانه انتخاب کنید.

فین‌تک: فناوری مالی و دانش مالی مدرن در قرن 21

این کتاب اصول ابتدایی فین‌تک را به شما توضیح می‌دهد و دانش موردنیاز برای فهم و استفاده از آخرین و پیشرفته‌ترین فناوری‌های عصر حاضر را به شما ارائه می‌دهد. شما با خواندن این کتاب به تأثیری که فین‌تک بر اقتصاد جهان دارد، اکوسیستم پرداخت، راهکارهای فین‌تک در بخش کسب‌وکار B2B، فین‌تک و سرمایه‌گذاری و غیره، پی می‌برید.

فین‌تک: راهنمای افراد مبتدی در رابطه با فناوری‌های مالی

واژه فین‌تک، حتی برای کسانی هم که خوره فناوری و این‌جور چیزها هستند، اسرارآمیز است. جیکوب ویلیام (Jacob William) در این کتاب به شما توضیح می‌دهد که فین‌تک چیست، اصل و تاریخچه آن به کجا برمی‌گردد، چرا این موضوع برای همه مهم است، چه آینده‌ای برای آن پیش‌بینی شده است و خطرات احتمالی که در این حوزه وجود دارد چیست.

در این کتاب همه چیز به زبانی بسیار ساده و قابل درک توضیح داده شده و برای فهم مطالب آن نیازی به دانش فنی بالا نیست. فرقی نمی‌کند که شما خودتان صاحب کسب‌وکار باشید یا اشتیاق خاصی به حوزه تکنولوژی داشته باشید و یا حتی فقط درباره این مسائل کنجکاو باشید، به هر حال دانستن درباره موضوعی که این روزها در جامعه و میان افراد رواج بسیاری پیدا کرده، بدون شک مفید است.

فین‌تک: تأثیر فناوری مالی بر صنعت بانکداری و مالی

ما در میانه راه تغییر و تحولات فین‌تک هستیم. هرچیزی که قبلا درباره مسائل و دنیای مالی می‌دانستیم، درحال تغییر است و نوآوری هرروز اتفاق می‌افتد. این کتاب به شما کمک می‌کند تا به‌سرعت بتوانید از تمامی اتفاقاتی که افتاده پیشی بگیرید و به مسائل مهمی که در حال حاضر اهمیت دارند برسید.

ریچارد هاین (Richard Hayen) با نوشتن این کتاب قصد دارد که اطلاعات بسیاری درخصوص فین‌تک و تأثیرش بر بانکداری سنتی، اقتصاد جهانی و دنیا به شما بدهد. علاوه‌ بر این، شما می‌توانید با خواندن این کتاب اطلاعات مفیدی هم درباره بیت‌کوین، فناوری زنجیره بلوک، مشاوره‌های رباتی، وام‌های فردبه‌فرد و کرادفاندینگ به دست آورید.

زنجیره بلوک: 4 نسخه- زنجیره بلوک، فین‌‌تک، سرمایه‌گذاری روی اتریوم و قراردادهای هوشمند

این کتاب مجموعه‌ای از چهار کتاب اسکار فلینت درباره موضوعات ذکرشده است.

زنجیره بلوک: آخرین راهنما برای درک اقتصاد پنهان

زنجیره بلوک درحال تغییر همه اتفاقات اطراف ماست؛ از بانکداری و خریدکردن گرفته تا تبالات فردبه‌فرد و درواقع تمام کارهای روزانه ما. افرادی که فناوری زنجیره بلوک و چگونگی استفاده از آن را یاد بگیرند، از دیگر رقبایشان چندین گام جلوتر هستند.

فین‌تک: فهم فناوری مالی و برهم‌زنندگی‌های اصلی دانش مالی مدرن

آینده تجارت، بانکداری آنلاین، پیشبرد کسب‌وکار، زندگی روزانه و خیلی موضوعات دیگر، ازجمله عناوین مطرح‌شده در این کتاب است. با خواندن این کتاب شما می‌توانید فرصت‌های هیجان‌انگیزی که پیش رویتان هستند و چگونگی استفاده از آنها را بیابید.

سرمایه‌گذاری روی اتریوم: آخرین راهنما برای یادگیری و بهره‌وری از ارزهای رمزنگاری‌شده

اتریوم یکی از سودآورترین و امیدبخش‌ترین پلتفرم‌هایی است که برای انجام تبادلات ارزهای رمزنگاری‌شده استفاده می‌شود. این کتاب به شما درباره این پلتفرم، نحوه استفاده از آن، ایجاد قراردادهای هوشمند و به‌کارگیری از نرم‌افزار مناسب برای استفاده از آن آموزش می‌دهد.

قردادهای هوشمند: چطور از قراردادهای هوشمند زنجیره بلوک برای انجام تبادلات ارزهای رمزنگاری‌شده استفاده کنیم

قراردادهای هوشمند موجب بازسازی بانکداری و انجام امور مالی و تغییر در شیوه خرید و انتقال پول است و این کتاب به شما یاد می‌دهد که چطور این قراردادها را بتوانید ایجاد کنید.

Bankruption: چطور جامعه بانکی می‌تواند از جریانات فین‌تک جان سالم به در برد

جامعه بانکی می‌تواند به کمک استراتژی‌های جدید در جریان مواجه با فین‌تک و رقابت با آنها قرار گیرد. درواقع این کتاب می‌تواند راهنمای مؤثری برای جامعه بانکی و اتحادیه‌های اعتباری در مقابل فین‌تک‌ها باشد.

جان ووپش (John Waupsh) نویسنده این کتاب و همین‌طور مدیر ارشد نوآوری در کاساسا (Kasasa) است. ووپش در این کتاب، از تجارب بیش از یک دهه خود در صنعت برای ارائه راهنمایی‌ها و مشاوره‌های شفاف و عملی به بانک‌ها برای رقابت با مگابانک‌ها، غیربانک‌ها و شرکت‌های فین‌تک نوشته است.

فین‌تک: راهنمای افراد مبتدی برای فناوری‌های مالی به شیوه CherryTree

مرکز تحقیقات دیجیتال ملی، فین‌تک یا همان فناوری‌های مالی را به‌عنوان «نوآوری در سرویس‌های مالی» توصیف کرده است. وجود 138 میلیارد دلار فرصت بازار در ایالات متحده، فین‌تک را به موضوع جذابی برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران تبدیل کرده است. باوجود رشد سریع فین‌تک در بازار، بااین‌حال اطلاعات کمی درباره این موضوع و مخصوصا رابطه میان فین‌تک و مدیریت ثروت، در دسترس است.

مارک جابز (Mark Jobes) سعی کرده در این کتاب فین‌تک را به زبانی ساده و شفاف توضیح دهد و دید جامعی از صنعت فین‌تک، تأثیر آن بر دیگر بخش‌ها و بازیگران اصلی این حوزه ارائه دهد.

زنجیره بلوک: طرحی برای تشریح اقتصاد پنهان- قراردادهای هوشمند، بیت‌کوین و فناوری مالی

تونی اسکات (Tony Scott) در این کتاب سعی کرده تا راهنمایی‌های آموزنده و درعین‌حال ساده‌ای درباره اقتصاد پنهان و همین‌طور نحوه سرمایه‌گذاری در آن را به شما ارائه دهد. این کتاب سعی کرده تا روند آموزشی‌اش را از ابتدایی‌ترین بخش درباره زنجیره بلوک و به زبانی بسیار ساده آغاز کند تا حتی کسانی هم که هیچ‌گونه آشنایی با این مفهوم ندارند، بتوانند با خواندن این کتاب نتایج بسیار خوبی به‌دست آورند.

نکاتی درباره بانکداری دیجیتال: ایده‌های عملی برای برهم‌زنندگان! چاپ دوم

توسعه هرچه بیشتر بانکداری دیجیتال کار دشواری است مخصوصا زمانی که شما باید منابع مالی و همین‌طور آموزش‌های موردنیاز را هم درنظر بگیرید.

تالگا تاولاس (Tolga Tavlas) در این کتاب راهنمایی‌ها و نکاتی را ارائه می‌دهد که به‌راحتی قابل اجراست و کمک بسیار خوبی به شما در حین انجام فرایند است.

حتی اگر درحال حاضر شرکت شما خدمات بانکداری دیجیتال را هم ارائه می‌دهد، این کتاب به شما کمک خواهد کرد تا این بخش از کسب‌وکارتان را بیشتر توسعه دهید و در حوزه‌هایی مانند شناسایی نیاز کاربران، افزایش کارایی، بهبود سیستم، شناسایی نیازهای کسب‌وکارهای چندکاناله و دیگر موضوعات راهنمایی‌های خوبی به‌دست آورید.

زنجیره بلوک: راهنمای جامع تسلط بر اقتصاد پنهان

هرآنچه که درباره فناوری زنجیره بلوک، چگونگی ایجاد آن و همین‌طور جایگاهش در آینده را که بخواهید بدانید می‌توانید در این کتاب پیدا کنید.

تیموتی شورت (Timothy Short) با نوشتن این کتاب به شما یاد می‌دهد که چگونه یک پایگاه داده توزیع‌شده زنجیره بلوک می‌تواند جایگزین پایگاه داده فعلی شما شود. همچنین با خواندن این کتاب شما درباره نظرات مخالفی که درباره زنجیره بلوک وجود دارد و علت این مخالفت‌ها، مناسب‌ترین شیوه برای شما برای استفاده از زنجیره بلوک، کاربردهای مهم قراردادهای هوشمند و چگونگی ایجاد این قراردادها و خیلی موارد دیگر آشنا شوید.

مرزهای فناوری مالی: سیاحتی در آینده تجارت، از زنجیره بلوک‌ها گرفته تا بانکداری دیجیتال و پیش‌بینی بازار

نوآوری فناوری‌های مالی، با وعده‌هایی که درباره ایجاد تغییر و تحولات در صنعت خدمات مالی، توانست خودش را  کاملا در درک و فهم عموم بگنجاند.

در همین راستا، الکس پنتلند (Alex Pentland) استاد بخش MIT دانشگاه کمبریج و دیوید شریر (David Shrier) کارآفرین و مربی حوزه فین‌تک، با همکاری یکدیگر و با نوشتن این کتاب، روندهای اصلی و مهم و همین‌طور تکنولوژی‌هایی چهره سرویس‌های مالی را تغییر می‌دهد، شناسایی و معرفی کرده است.

در نگارش این کتاب دِوِن شارما (Deven Sharma) نماینده سابق S&P و الکس لیپتون (Alex Lipton) مدیر سابق بخش تحلیل‌های کمی مجموعه Merrill Lynch در بانک آمریکا نیز حضور و همکاری داشتند.

زنجیره بلوک: راهنمایی برای درک سریع زنجیره بلوک، بزرگ‌ترین انقلاب بعد از اینترنت در حوزه فناوری مالی و فراتر از آن

زنجیره بلوک، یک تکنولوژی انقلابی است که برای بیت‌کوین طراحی شد اما به‌جز آن، کاربردهای متنوع دیگری هم در حوزه‌های مختلفی، از تجارت الکترونیکی و خرده‌فروشی گرفته تا امنیت پرونده‌های مراقبت‌های بهداشتی و همین‌طور نگهداری از انواع پایگاه‌های داده نیز دارد.

تأثیر و نفوذ زنجیره بلوک در سال‌های آتی به‌قدری افزایش پیدا می‌کند که برخی آن را بزرگ‌ترین انقلاب تکنولوژی بعد از اینترنت نامیدند.

سث رمزی (Seth Ramsey) سعی کرده در این کتاب، سریع‌ترین روش برای درک و فهم مفهوم فناوری زنجیره بلوک و چگونگی فعالیت آن را در اختیار خواننده قرار دهد. درواقع این کتاب به بررسی فرصت‌ها و چالش‌های مرتبط با لجرهای توزیع‌شده و همین‌طور آینده این فناوری می‌پردازد.

فین‌تک: فناوری مالی- دو نسخه- بیت‌کوین و زنجیره بلوک

لوک سوتو (Luke Sutto) نویسنده این کتاب، دو کتاب مجزا درباره تجارت بیت‌کوین و زنجیره بلوک نوشته است:

تجارت بیت‌کوین: یک راهنمای کامل برای افراد مبتدی

این کتاب درواقع راهنمای بسیار خوبی برای بازاریابی استراتژیک و پیشنهادهای سرمایه‌گذاری در حوزه بیت‌کوین است و فرصت و راهنمای بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاران و تاجران است تا بتوانند درمواجهه با بیت‌کوین با ریسک کمتر و سود بیشتر وارد شوند.

زنجیره بلوک: یک راهنمای کامل برای افراد مبتدی

مفهوم بیت‌کوین در نقش یک تغییردهنده بازی وارد میدان شد. بیت‌کوین‌ها مبتنی بر فناوری زنجیره بلوک هستند. هرروز استفاده‌های جدیدی از فناوری زنجیره بلوک کشف می‌شود و افزایش این موارد نشان از این دارد که این فناوری، کاربردهای بسیاری در چنته دارد.

منبع: Fintechnews

2 دیدگاه
  1. ناشناس می‌گوید

    ترجمه این کتاب ها موجود نیست؟

  2. مهدی اردکانیان می‌گوید

    با سلام
    من به چندتا از این کتابها علاقه مند شدم و خواستم که تهیه کنم تا تو برنامه مطالعاتی ام قرار بدم. متاسفانه هرچی تلاش کردم نتونستم نسخه الکترونیک اشون رو پیدا کنم. نسخه چاپی هم که با مشکلات تحریم تهیه کردنشون سخته. لطفا اگه براتون مقدوره نسخه های الکترونیک این کتابها را هم در اختیار قرار بدید.
    با تشکر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.