راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

افزایش سرمایه Blockchain.info تا ۴۰ میلیون دلار

یکی از اولین استارت‌آپ‌های حوزه بیت‌کوین، کیف پول و غول فناوری Blockchain.info است که توانست سرمایه اولیه خود را به میزان ۴۰ میلیون دلار افزایش دهد. Blockchain.info مدعی است این سرمایه‌گذاری به تنهایی بزرگترین سرمایه‌گذاری در حوزه فین‌تک، بعد از مطرح شدن احتمال خروج انگلستان از اقتصاد اتحادیه اروپا (post-Brexit)، به شمار می‌رود.

مرحله دوم سرمایه‌گذاری صنعتی Blockchain.info، توسط صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر با نام Lakestar and GV (که قبلاً با نام Google Ventures شناخته می‌شد) مدیریت شد که بخش سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت اصلی Google یعنی Alphabet Inc است. در آن مرحله شرکت‌هایی مثل Digital Currency Group و Nokota manaManagemento در کنار سرمایه‌گذاران دیگری همچون Richard Branson، Lightspeed، Mosaic and Virgin و غیره مشارکت کردند.

یکی از اعضای Lightspeed، به نام Jeremy Liew اظهار کرد: «زنجیره بلوک یکی از اولین کیف پول‌های ارز دیجیتالی بود که به سرعت کنترل اوضاع را به دست گرفت و تا به امروز آن را تقویت کرده است. در حال حاضر بیت‌کوین و زنجیره بلوک از منافع بیشتری برخوردارند. آن‌ها در بهترین شرایط ممکن برای تبدیل شدن به پیشگامان این حوزه، قرار دارند.»

Blockchain.info مدعی شده که سرمایه‌گذاری جدید، به گسترش و تلاش برای بومی‌سازی در سراسر دنیا، کمک خواهد کرد. کسب درآمد نقدی، به تحقیقات داخلی و پیشرفت از طریق ارائه محصول جدید، منجر می‌شود. شرکت به دنبال افزایش کارفرما (که در حال حاضر ۵۰ نفر است) خواهد بود.

Peter Smith از مدیران و مؤسسان Blockchain.infoگفت: «صنایع و سرویس‌های اقتصادی ۱۴ تریلیون دلاری، بیش از یک قرن است که تغییر محسوسی نداشته‌اند. Blockchain.info در مسیر انجام مأموریت خدمات اقتصادی خود به شکل سریع‌تر، وسیع‌تر و متفاوت‌تر از وضع موجود است.»

علیرغم این که دفتر مرکزی Blockchain.infoدر Luxembourg قرار گرفته، در سال ۲۰۱۱ مقدمات راه‌اندازی دفتر کار Blockchain.infoدر لندن، به کمک دیوید کامرون، نخست‌وزیر پیشین انگلستان شروع شد که بیشترین میزان کارایی این شرکت را به همراه داشت. پیش‌ازاین سرمایه Blockchain.infoدر سال ۲۰۱۴، به مبلغ ۳۰٫۵ میلیون دلار رسید.

بررسی داده‌های این شرکت حاکی از افزایش محبوبیت و طرفداران زنجیره بلوک و بیت‌کوین، در مقایسه با سایر ارزهای رمزنگاری شده بود. این اطلاعات همچنین شامل ۱۵ میلیون کیف پول بیت‌کوین بود که در اختیار کاربران قرار داده شد.

جمع‌آوری سرمایه در Blockchain.infoهم‌زمان با صرافی Coinbase، واقع در سان فرانسیسکو بود که به دنبال افزایش سرمایه خود به ارزشی معادل ۱ میلیارد دلار در طول ۱ سال بود. در طول ۱ سال، ارزش کل بازار ارزهای رمزنگاری‌شده از ۱۷ میلیارد دلار در نقطه شروع، به ۱۱۰ میلیارد دلار در زمان انتشار رسید.

منبع: کوین ایران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.