راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی نکات مثبت و منفی استفاده از پرداخت خرد پی‌پال

امین بینایی؛ Payment24 / کارمزد تراکنش دیگر برای خریداران از eBay، بسیار عادی شده است و پی‌پال (PayPal) نیز  سود کمی را به‌عنوان کارمزد دریافت می‌کند. این مسئله برای فروشندگانی که حاشیه سود کمی دارند و معمولاً هم اجناس گران‌قیمت می‌فروشند، شاید بسیار مهم باشد. در حقیقت ممکن است این حاشیه آن‌قدر کم شود که حتی دیگر رقابتی در کار نباشد.

در ادامه می‌خواهیم پرداخت خرد پی‌پال (PayPal Micropayments) را به شما معرفی کنیم تا اگر مناسب کسب‌وکارتان باشد از آن استفاده کنید.

پرداخت خرد پی‌پال (PayPal Micropayments) به فروشندگان ساختار متفاوتی از کارمزد ارائه می‌دهد که برای اجناسی با حجم زیاد، سود کم و ارزش پایین، باصرفه است. بعضی از فروشندگان با به‌کارگیری این سیستم، حاشیه سود خود را ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داده‌اند.

با استفاده از پرداخت خرد پی‌پال شما باید ۵ درصد به‌علاوه ۵ سنت به ازای هر تراکنش (برای حساب‌های آمریکا) بپردازید که در روش معمولی این میزان ۲.۹ درصد به‌علاوه ۳۰ سنت به ازای هر تراکنش است. اگر میزان درصد تراکنش شما کمتر از ۱۲ دلار باشد، با استفاده از PayPal Micropayments به‌راحتی می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

 

محدودیت‌ها

باید بگوییم یک نکته منفی که در این زمینه وجود دارد، این است که شما نمی‌توانید هم‌زمان هم از پرداخت معمولی و هم از روش پرداخت خرد استفاده کنید و برای استفاده از آن باید یک اکانت جدید باز کنید.

 

بنابراین برای استفاده از پرداخت به روش پرداخت خرد شما باید:

  • یک اکانت مخصوص پرداخت خرد پی‌پال ایجاد کنید (با یک حساب بانکی جدا؛ در ضمن پی‌پال به شما اجازه نمی‌دهد از یک اکانت بانکی دوبار استفاده کنید.)
  • اگر بخواهید حساب پی‌پال فعلی خود را به پرداخت خرد تبدیل کنید، امکان اداره کار خود به شیوه دیگری به‌جز پرداخت خرد نخواهید داشت.

خب اگر تصمیم گرفتید از این روش پرداخت استفاده کنید، پرداخت‌های شما در حساب Micropayment به‌طور خودکار با نرخ پرداخت خرد محاسبه می‌شود.

اگر با مدل کسب‌وکاری با حجم زیاد و قیمت کم، دچار مشکل هستید؛ پرداخت خرد پی‌پال، یک استراتژی مناسب برای کنترل مناسب هزینه محسوب می‌شود تا دوباره به کسب‌وکار خود رونق دهید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.