راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

9 بانکی که خدمات جذاب‌تری روی اپلیکیشن موبایلی‌شان ارائه دادند

تلفن‌های همراه به یکی از بخش‌های کلیدی ارتباط و تعامل بانک‌ها با مشتریان تبدیل شده است؛ به همین دلیل هم بسیاری از مؤسسات به‌دنبال افزایش این تجربه با مشتریانشان هستند.

این مؤسسات تمرکز خود را بر ارائه خدمات بهتر بر بازکردن حساب، تشخیص هویت، تعامل با مشتریان و ارائه سرویس‌ها و قابلیت‌های جدید به آن‌ها قرار داده‌اند. در ادامه برخی از سرویس‌های موبایلی جالب بانک‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

گروه Citi Bank و مشکلات مربوط به هزینه کارمزد مشتریان

مشتریان Citi Bank می‌توانند با استفاده از موبایل بانک خود، هزینه‌هایی که برای کارمزد روی کارت اعتباری‌شان پرداخت می‌کنند را با دقت بیشتری بررسی کنند. درواقع این اپلیکیشن به مشتری این امکان را می‌دهد تا در شرایطی مانند دریافت محصول آسیب‌دیده، بازگشت محصول و یا پرداخت کارمزد اضافی، از چگونگی کسر و یا بازگشت هزینه کارمزد خود مطلع می‌شوند.

بانک USAA دسترسی به حساب از راه دور را برای مشتریانش راحت‌تر کرده است

فرایند خواباندن چک به حساب، یکی از دلایلی است که به‌خاطرش مشتریانی که دارای اختلالات بینیایی هستند، به بانک مراجعه می‌کنند. اما USAA این مشکل را حل کرده است.

در ماه جولای بود که این بانک راهنمای صوتی خواباندن چک به حساب را به اپلیکیشن موبایلی خود روی اندروید و iOS راه‌اندازی کرد تا مشتریانی که مشکلات بینیایی دارند، بتوانند از خدمات و سرویس‌های همراه بانک این بانک استفاده‌های بهتری داشته باشند.

بانک سانتاندر (Santander) تمرکزش را روی کسب‌وکار قرار داده است

کسب‌وکارهایی که مشتری بانک‌ها هستند، بیشتر به‌دنبال سرویس‌های موبایلی هستند و بانک‌ها هم درخواست آن‌ها را شنیده‌اند. در همین راستا، بانک سانتاندر اپلیکیشن موبایلی مختص کسب‌وکارها را ارائه کرده است که به مشتریانش این امکان را می‌دهد تا بتوانند روزانه 15 هزار دلار پول به حساب خود بخوابانند. همچنین از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن این است که فرد می‌تواند پول خود را از حساب کاری به حساب شخصی‌اش منتقل کند.

این اپلیکیشن، قبل از آنکه رسما رونمایی شود، به‌صورت آزمایشی و با 250 کسب‌وکار در ماه جولای راه‌اندازی شد.

بانک BBVA از عکس سلفی برای بخش امنیت خود استفاده می‌کند

یکی از دغدغه‌های بانک‌ها این است که بتوانند خدمت افتتاح حساب از راه دور خود را روزبه‌روز بهتر کنند؛ اما مشکل اصلی که در این راه وجود دارد، موضوع تعیین هویت است. بانک BBVA برای رفع این مشکل قابلیت جدیدی برای مشتریان اسپانیای خود در نظر گرفته است. این افراد می‌توانند تعیین هویت خود را با گرفتن عکس سلفی انجام دهند.

کپیتال وان (Capital One) به‌دنبال ارزان‌خرها است

کپیتال وان توانست استارت‌آپ آمریکایی Paribus را خریداری کند. این استارت‌آپ به خریداران دیجیتالی کمک می‌کند و آن‌ها را از محصولاتی که تخفیف خورده‌اند آگاه می‌کند.

Bank of America از دستیار دیجیتالی استفاده می‌کند

BoA هم به سمت استفاده از چت‌بات‌ها رفته است. سرویس چت‌بات این بانک به نام Erica به مشتری‌ها کمک می‌کند تا رفتارها و عادات پولی و مالی بهتری داشته باشند. این دستیار مجازی قرار است تا اواخر سال 2017 وارد اپلیکیشن موبایل بانک این بانک شود.

همکاری بانک کانادایی TD با موون

MySpend، پلتفرم مدیریت مالی شخصی بانک کانادایی TD (Toronto Dominion) است که طی همکاری این بانک با موون (Moven) معرفی و راه‌اندازی شد. این پلتفرم از زمان راه‌اندازی‌اش در ماه آوریل تاکنون در صدر بیشترین دانلودها قرار گرفته است. به گفته بهارات مسرانی (Bharat Masrani) مدیرعامل گروه TD Bank، این ابزار مالی به مشتریان روش آسان و راحتی را برای مدیریت پول‌هایشان ارائه می‌دهد و به همین دلیل هم پرطرفدار شده است.

JP Morgan Chase از موبایل برای فروش اتومبیل استفاده می‌کند

JP Morgan Chase با TruCar، بازار خودرو دیجیتال، همکاری می‌کند و ثمره این همکاری راه‌اندازی بخشی به نام Cahse Auto Direct است. این بخش درواقع یک سرویس دیجیتال است که روی دسکتاپ و تلفن‌های هوشمند ارائه می‌شود و به افراد امکان دریافت وام و خرید ماشین را می‌دهد.

ولز فارگو (Wells Fargo) چشمانش را روی احراز هویت باز کرده است

بانک ولز فارگو با همکاری استارت‌آپ EyeVerify به مشتریان تجاری خود این امکان را می‌دهد تا با استفاده از چشم‌هایشان، از طریق اپلیکیشن موبایلی خود وارد حسابشان بشوند.

منبع: American Banker

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.