راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

عینک‌های آفتابی با قابلیت پرداخت همراه کاملا واقعی هستند

فیلم‌های تخیلی کم‌کم به واقعیت تبدیل می‌شوند و اتفاقات و وسایلی که فقط شاید زاده ذهن خیال‌پرداز نویسندگان و کارگردان‌ها در این ژانر از فیلم‌ها بودند، دارند روزبه‌روز رنگ و بوی واقعیت به خود می‌گیرند.

شاید تا همین چند سال پیش هم کسی قابلیت دیگری برای عینک‌های آفتابی به‌جز جلوگیری از نور شدید خورشید به فکرش نمی‌رسید اما ویزا این ذهنیت را تغییر داد و شاید یکی از مهم‌ترین نیازهای روزانه افراد، یعنی انجام پرداخت را به آن اضافه کرد.

همین چند ماه پیش بود که در برنامه‌ای در تگزاس، ویزا از عینک آفتابی جدید خود رونمایی کرد. درواقع این پوشیدنی جدید ویزا توانسته پرداخت همراه بیشتر از قبل با شما همراه کند و آن را روی صورتتان قرار دهد.

عینک‌های آفتابی جدید، حاوی تراشه چیپ هستند که به کارت‌های قابل بارگذاری مجدد و از پیش پرداخت‌شده متصل می‌شوند و تقریبا بر روی هر ریدر پرداخت غیرتماسی قابل استفاده است.

سم شروجر (Sam Shrauger) معاون ارشد راهکارهای دیجیتال ویزا درباره محصول جدید گفت:

«هدف ما این است که نشان دهیم هر وسیله‌ای که متصل باشد و قابلیت حمل چیپ داشته باشد را می‌توان به یک دستگاه پرداخت تبدیل کرد.»

فناوری NFC به‌کار رفته در این دستگاه باعث می‌شود که برای پرداخت، دستگاه مورد نظر در فاصله چند میلی‌متری با ریدر پرداخت قرار داشته باشد به همین دلیل برای هربار پرداخت، کافی است تا عینک را از روی چشمتان بردارید و به دستگاه پرداخت نزدیک کنید.

از مزیت‌های دیگر عینک‌های آفتابی ویزا این است که نگرانی بابت باتری آن ندارید. چیپ‌های NFC به‌کار‌رفته در این عینک‌ها قابلیت تأثرپذیری دارند و شارژ موردنیاز خود را از دستگاه‌های ریدر تأمین می‌کنند.

چون عینک‌های آفتابی ویزا تنها یک سری نمونه‌های اولیه هستند، به همین دلیل هیچ مورد امنیتی در آن اعمال نشده است و اگر عینک شما دست کسی بیفتد، هیچ راهی جز سوزاندن کارت اعتباری خود ندارید.

فعلا که این عینک‌ها به‌صورت آزمایشی در استرالیا عرضه شده‌اند و ویزا هم در حال حاضر، برنامه خاصی برای توسعه بیشتر آن ندارد.

همان‌طور که در بالاتر هم اشاره کردیم، تنها هدف ویزا از ساخت عینک‌های آفتابی این بود که نشان دهد هر وسیله‌ای که همراه ما است و در هر زمانی می‌تواند مجهز به قابلیت پرداخت هم بشود.

منبع: Mashable

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.