راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نکاتی درباره بهترین مکان برای نصب دستگاه خودپرداز

بسیاری از مؤسسات مالی بر این باورند که می‌دانند چگونه شبکه خودپرداز خود را بهینه کنند اما در حقیقت تعداد معدودی از این مؤسسات این کار را به‌خوبی انجام می‌دهند. کارهای تحلیلی نقش بسیار بزرگ‌تری در بهینه‌سازی خودپرداز ها نسبت به آنچه مؤسسات فکر می‌کنند بازی می‌کنند؛ اما انجام این کار اغلب خسته‌کننده است و نیازمند گردآوری حجم انبوهی از داده و چند نفر متخصص است.

رویکردی که هم ازنظر مالی و هم ازنظر به‌کارگیری منابع مالی مقرون‌به‌صرفه است می‌تواند بسیار راه گشا باشد. هرچند که اغلب این رویکردها به گزارش‌ها MasterCard و VisaCard ها محدود می‌شود؛ این گزارش‌ها اغلب مکان تراکنش را به ما ارائه نمی‌دهند و دقیق مشخص نمی‌کنند که در چه جاهای این تراکنش‌ها در طول روز صورت گرفته است.

دانستن اینکه یک‌میلیون تراکنش دریکی از مکان‌های خودپرداز صورت گرفته است آن‌قدر ارزش ندارد که بدانیم چه چیزی مشتریان را به سمت آن مکان سوق می‌دهد و اینکه چه چیزی آن مکان را باارزش می‌کند.

ازآنجایی‌که مردم اغلب کارهای بانکی‌شان را در کنار دیگر کارهایشان انجام می‌دهند ضروری است بدانیم که مکان موردنظر چه ویژگی‌هایی دارد که مردم را به سمت خودش می‌کشد.

بعد از پیدا کردن بازار مناسب (برای قرار دادن خودپرداز ها)، این مؤسسات بازهم بر سر قراردادن خودپرداز در نقطهٔ مناسب دچار ضعف هستند. بسیاری از بانک‌ها از اتحادیه‌های اعتباری دوری می‌کنند و بالعکس،‌ زیرا مشتریان تفاوت مابین این دو را متوجه نمی‌شوند.

در Inver، تحلیل‌ها ما نشان داده است که اتحادیه‌های اعتباری در حدود -10-15 درصد بازار سپرده‌گذاری را شامل می‌شوند. چشم‌پوشی از این داده می‌تواند تأثیر بسزایی بر کارهای اجرایی آتی ما باشد.

بررسی تمامی جوانب رقابت در بازارهای متفاوت، دید وسیعی از میزان بالقوهٔ رشد به شما می‌دهد. مؤسسات متفاوت از پیشنهاد‌ها ارزشی متفاوتی برخوردارند و هر بازار از حجم واحدی برخوردار است: مواردی که ما باید آن‌ها را بیشتر بررسی کنیم.

برنده واقعی کارگزاری است

زمان انتخاب مکان برای خودپرداز، کارگزاری همیشه یک‌قدم جلوتر است. ما همیشه بر تخصص آن‌ها بر بازار واقف هستیم اما عموماً وارد مذاکره شدن با آن‌ها منتهی به قراردادهایی می‌شود که کارگزاری با دیگر شرکا از قبل انجام داده است و ما را به سمتی هدایت می‌کنند که از قبل مکان آن تعیین شده است.

متدولوژی استفاده‌شده برای مشخص کردن اینکه آیا مکان برای قرار دادن خودپرداز مناسب است یا نه اغلب با توجه به آن نقطه صورت می‌گیرد و کلیت بازار با تمامی ویژگی‌ها و شاخصه‌هایش در نظر گرفته نمی‌شود.

خودپرداز ها بخشی جدای ناپذیر از هر برنامه بهینه‌سازی شبکه‌ای هستند. اگر تحلیل به‌صورت درست و مبتنی بر کلیت بازار صورت گیرد، می‌توان از آن به‌عنوان ابزاری قدرتمند برای کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد استفاده کرد.

با توجه به رشد روزافزون کاربردپذیری خودپرداز ها، این دستگاه‌ها به مؤسسات مالی اجازه می‌دهند که حضورشان را به حداکثر برسانند، برندشان را تبلیغ کنند و خدمات موردنیاز مشتری را ارائه دهند.

منبع: ایران ارقام

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.