راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی سرویس پرداخت فردبه‌فرد اپل در مراسم WWDC 2017

شاید یکی از مهم‌ترین اتفاقات دنیای فناوری در ماه ژوئن، کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل (WWDC) باشد که دیروز، 15 خردادماه رویداد 2017 WWDC آن هم در سن‌خوزه کالیفرنیا برگزار شد.

از مهم‌ترین بخش‌های رویداد WWDC 2017، که میزبان توسعه‌دهندگان و شرکت‌کنندگانی از 75 کشور دنیا بود، معرفی دستاوردهای نرم‌افزاری اپل و نسخه جدید سیستم‌‌ عامل‌هایش بود که از معرفی WatchOS 4، macOS و iOS 11 گرفته تا راه‌اندازی مک بوک و اسپیکر جدید اپل را در بر می‌گرفت.

در این مراسم، تیم کوک (Tim Cook) مدیرعامل شرکت اپل، شش رونمایی و معرفی بزرگ برای طرفداران این برند و شرکت‌کنندگان در WWDC داشت که یکی از این رونمایی‌ها مربوط به سرویس جدید پرداختی فردبه‌فرد اپل بود که البته پیش‌تر هم خبرهایی از راه‌اندازی این سرویس منتشر شده بود. (+)

 

با اپل‌پی برای دوستانتان پول بفرستید

در این رویداد، اپل رسما سرویس پرداختی جدیدش را معرفی کرد. این سرویس که شبیه ونمو است، به اپل‌پی متصل است و به کاربران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از اپلیکیشن پیام‌رسان اپل یعنی iMessage، مستقیما به لیست مخاطبانشان پول بفرستند.

این سرویس درواقع تکرار ونمو، اپلیکیشن پرداخت شرکت پی‌پل است که بسیار هم بین جوان‌ها طرفدار پیدا کرده است و افراد می‌توانند به‌راحتی و با استفاده از تلفن همراهشان پرداخت‌های جزئی و بدون پول نقد به دوستانشان انجام دهند.

این پرداخت‌ها به‌عنوان پرداخت‌های فردبه‌فرد (Peer-to-Peer) شناخته می‌شوند و پیش‌بینی شده است که تا سال 2019، این حجم پرداخت‌ها به 17 میلیارد دلار برسد.

کاربران آیفون، با استفاده از اپلیکیشن iMessage می‌توانند به‌راحتی و در لیست مخاطبانشان، فرد موردنظر برای پرداخت، مبلغ ارسالی و حسابی که می‌خواهند از آن پول پرداخت کنند را مشخص کنند.

وقتی شما برای کسی پول می‌فرستید، پول ارسال‌شده در حساب اپل‌پی مخاطب ذخیره می‌شود و فرد می‌تواند همان لحظه مبلغ دریافتی را به شخص دیگری ارسال کند و یا با استفاده از اپل‌پی خریدهای درون فروشگاهی، درون برنامه‌ای و یا اینترنتی انجام دهد و یا حتی آن را به حساب بانکی خود منتقل کند. این سرویس روی سیستم عامل iOS 11 در دسترس افراد خواهد بود.

 

شش معرفی بزرگ اپل در WWDC

Apple watchOS 4

macOS High Sierra

iMac Pro

iOS 11

iPad Pro 10.5

Apple HomePod speaker

منبع: Fortune، Mashable، American Banker، GSM، Apple و NewYork Times

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.