راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پنج نکته که باید درباره تراکنش‌های موبایلی روی خودپردازها بدانید

میزگرد «تراکنش‌های بدون کارت»، ماه گذشته در کنفرانس ATMIA در اورلاندوی آمریکا برگزار شد. بخش‌هایی از صحبت‌های انجام گرفته در میزگرد تراکنش‌های بدون کارت که قابل توجه هستند در ادامه ارائه شده است.

.

آیا اجرایی کردن تراکنش‌های بدون کارت در مقایسه با استاندارد چیپ (chip standard) کاری هزینه‌بر و مشکل است؟

این کار بسیار ساده‌تر خواهد بود زیرا تراکنش‌ها همان سبک و سیاق فعلی را حفظ خواهند کرد و به‌طور بنیادی تغییری در آن‌ها دیده نمی‌شود. این کار صرفاً تبدیل کردن فرآیند به یک فرآیند دریافت وجه استاندارد است. موارد موردنیاز ما برای انجام این کار در یک نیم‌صفحه جا می‌شوند.

این روش به‌هیچ‌وجه شبیه به EMV نیست.ای‌ام وی، روشی بود که می‌بایست به خاطر اهداف امنیتی انجام می‌شد زیرا ایالات‌متحده دارای نقطهٔ ضعیفی بود که کلاه‌برداران بین‌المللی را به سمت خود فرامی‌خواند؛ اما از روی دیگر، این مورد یکی از آن مواردی است که با نصب کردن آن متوجه شده‌ایم که با اضافه کردن تکنولوژی جدید تجربه کاربری در حقیقت وضعیت بدتری پیدا کرده است.

 .

تراکنش‌های بدون کارت چگونه به IAD کمک می‌کند که ریسک انتقال بدهی را به حداقل برسانند؟

به جهت ترغیب کردن مردم به استفاده از خودپردازها چرا باید از سیستمی استفاده کرد که باید بدهکار آن شوی؟ خب این همان شیوه‌ای است که ما در حال بررسی آن هستیم. هر نوع تجربه کاربری بدون استفاده از کارت و تکنولوژی‌های جدید را می‌خواهیم طوری اجرا کنیم که هیچ بدهی‌ای نسبت به اپراتور نداشته باشیم.

.

آیا راه‌حل‌های دریافت وجه بدون کارت واقعاً ازنظر امنیتی دارنده حساب مطمئن است؟

در فضای موبایلی، قدرت دستگاه مورداستفاده و تمامی نقاط داده‌ای که آن دستگاه را فراگرفته‌اند. نقاطی همچون بیومتریک، منطقه جغرافیایی و دیگر موارد، محیطی امن تر و مطمئن تر را برای کاربر مهیا می‌کند. کارت شما در گوشی شما قرار نمی‌گیرد بلکه شما از توکنیزاسیون استفاده می‌کنید، پس از نقطه ‌نظر مصرف‌کننده، فروشنده یا اپراتور، بسیار امن‌تر به نظر می‌رسد.

.

چرا تمامی پرداختی‌ها از NFC استفاده می‌کنند اما دریافت وجه از کد QR بهره می‌گیرد؟

چیزی که در رابطه با خودپردازها متفاوت تلقی می‌شود این است که برای ویژگی NFC و دیگر ماشین‌های قدیمی مسئله به‌صورت بالقوه به راه‌حلی سخت‌افزاری نیاز دارد که برای عاملان خودپرذاز برای بکار گیری آن بسیار هزینه‌بر است و درعین‌حال چندان مزیت چشم‌گیری به دستگاه اضافه نمی‌کند.

کاری که ما سعی در انجام آن داشتیم (مدل کد QR) به‌کارگیری تمام ابزارهایی است که ما در اطراف خود شاهد آن‌ها هستیم و بسیار به‌خوبی نیز جواب داده‌اند. ابزارهایی که مردم را به استفاده از محیط‌های بدون کارت متصل می‌کنند.

 .

نظر شما درباره افزایش حجم تراکنش‌های P2P و پاداش‌های آن چیست؟

امروزه اگر شما در لهستان باشید و یک دوربین نیکون خریداری کنید، شامل تخفیف می‌شوید. تصمیم شما برای داشتن تخفیف از راه اعلام شماره‌حساب شما خواهد بود و ما پول را به حساب شما واریز می‌کنیم و همچنین ما می‌توانیم با داشتن شماره تلفن شما پیامی را به شما ارسال کنیم که بتوانید از طریق عابر بانک آن تخفیف را به‌صورت آنی استفاده کنید (99 درصد مردم تلفن همراه را انتخاب می‌کنند) تمامی این موارد به جهت افزایش درآمد از طریق تراکنش‌ها است که تابه‌حال با آن‌ها برخوردی نداشته‌اید.

منبع: عصر بانک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.