راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

10 استارت‌آپ که دنیای خدمات مالی را تغییر خواهند داد

نشریه فین‌تک تایمز به تازگی فهرستی از 10 استارت‌آپ تقریبا ناآشنا منتشر کرده است که معتقد است دنیای خدمات مالی را تغییر خواهند داد. در ادامه این 10 استارت‌آپ را به نقل از یکی از مدیران ارشد آن‌ها معرفی کرده‌ایم.

.

اد ماسلاوکاس، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار موسسه مالی باد (Bud)

«باد» یک مدیر دیجیتال بانک است که با تحلیل‌های هوشمندانه بهترین راه استفاده از پول را به کاربران پیشنهاد می‌کند و محصولات مالی متناسب با شیوه زندگی و نیازهای آن‌ها ارائه می‌کند. ما از داده‌های رفتاری و تراکنشی برای تطبیق محصولات خود استفاده می‌کنیم. ما محصولات خدمات مالی را با یکدیگر ادغام کرده‌ایم؛ بنابراین، مشتریان می‌توانند با استفاده از چندین خدمت هم‌زمان، سرویس بدون نقصی را تجربه کنند.

اد ماسلاوکاس، مدیر اجرایی و سرمایه‌گذار، موسسه مالی باد
اد ماسلاوکاس، مدیر اجرایی و سرمایه‌گذار، موسسه مالی باد

مشکلی که ما حل کرده‌ایم این است که اگر شما در حوزه خدمات مالی کار نکنید احتمالاً نمی‌دانید بهترین کاری که با پولتان می‌توانید بکنید چیست و یا احتمالاً به مشاور دسترسی ندارید. با استقرار «باد» در بانک‌ها همه می‌توانند یک مدیریت کننده بانک در جیب خود داشته باشد که باعث می‌شود تصمیم‌گیری دقیق‌تری برای پول خود بگیرند بدون آنکه مقدار پول آن‌ها مهم باشد.

کمک به مردم برای استفاده راحت‌تر از محصولات مالی بخش ضروری کسب‌وکار ماست. بخشی از آن آموزش و اتوماسیون متنی است؛ بنابراین، ویژگی‌هایی مانند واژه‌نامه وجود دارد که مردم لغات جدید کسب‌وکارها و محصولات را بفهمند. سپس با استفاده از داده‌های تراکنشی می‌توانند برخی خدمات را برای خود برجسته کنند که به کاربران امکان دستیابی به اعتبار منطقی می‌دهد و یا با محصولات FX می‌توانند دانش خود را از بازار توسعه دهند و پول خود را به حداکثر برسانند.

.

ماساهیرو تاکازاکی، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار دورمینگ (Doreming)

«دورمینگ» یکی از صد شرکت فین تک معرفی‌شده توسط KPMG برای کمک به ارائه خدمات مالی به کارگرانی که حساب بانکی ندارند و یا به بانک دسترسی ندارند، است. «دورمینگ» کارگران را قادر می‌سازد تا دستمزد خود را در زمان واقعی از طریق تلفن همراه دریافت کنند. کمک به جریان‌ روان پول و دارایی شخصی برای کسانی که زندگی بخورونمیر دارند و یا اقشار آسیب‌پذیر از نزول‌خواری از این دسته است. ما نام شرکت را با توجه به گام‌های موسیقی دو، ره، می برای انگیزه دادن به کارگران انتخاب کردیم.

ما بر توسعه تأثیر اجتماعی بر زندگی میلیون‌ها کارگر و فقرزدایی از آن‌ها تمرکز کرده‌ایم. کسب‌وکار اجتماعی دز مدل‌های کسب‌وکاری و حواشی متفاوت است به‌عبارت‌دیگر شرکایی که با تخصیص منابع و کمک مالی در مقابله با مشکلات اجتماعی همکاری می‌کنند و ارزش تأثیرگذاری اجتماعی برایشان بیش از حداکثر کردن سود است جامعه هدف ما هستند. ما فکر می‌کنیم انتخاب شریک تجاری مناسب نکته کلیدی در توسعه شمول مالی است.

ماساهیرو تاکازاکی، سرمایه‌گذار و مدیر اجرایی، دورمینگ
ماساهیرو تاکازاکی، سرمایه‌گذار و مدیر اجرایی، دورمینگ

بزرگ‌سالانی که به بانک و محصولات بانکی دسترسی ندارد نیازمند  شناسه (ID)، ارزیابی ریسک‌های مختلف و ابزاری ساده برای دسترسی به خدمات مالی مقرون‌به‌صرفه هستند. ما می‌توانیم برای این دسته از کارگران با ارائه فرم‌های منابع انسانی زیر نظر کارفرما شناسه بسازیم و وارد پلتفرم حقوق و دستمزد ما شوند. ما به کارگران کمک می‌کنیم که سابقه اشتغال و حقوق و دستمزد خود را به‌عنوان یک داده متناوب و یا افزوده برای ارزیابی ریسک بسازند و بر اساس آن بتوانند به خدمات مالی دسترسی داشته باشند. چون ما می‌توانیم به مؤسسات مالی در جمع‌آوری وثیقه و بازپرداخت وام‌ها کمک کنیم، مؤسسات مالی می‌توانند خدمات مالی با هزینه کمتر ارائه کنند.

برای کمک به کارگران بدون دسترسی به خدمات بانکی ما دسترسی سریع به دستمزد ایجاد کرده‌ایم. ما این خدمت را در ژاپن برای Internet Café Refugees در زمان سقوط Lehman ارائه کردیم. Internet Café Refugees کسانی هستند که در کافی‌نت‌ها زندگی می‌کنند و نیمی از آن‌ها مشاغل نیمه‌وقت و ساعتی با دستمزد پایین داشتند. چیزی که نیاز داشتند دریافت بلافاصله مزد خود برای تأمین سرپناه و غذا بود تا بتوانند روز بعد هم کار کنند.

.

تام ریس جونز، رئیس توسعه کسب‌وکار منطقه بریتانیا اکسپنسیفای (Expensify)

«اکسپنسیفای» یک نوآوری مدیریت فضای دریافت و هزینه است. سایت و اپلیکیشن «اکسپنسیفای» ورود دستی اطلاعات را با فناوری ثبت شده OCR (تشخیص کاراکتر نوری، که می‌تواند انواع مختلف سندها را از جمله اسکن‌های کاغذی و فایل‌های PDF  و یا تصاویر ثبت شده با دوربین دیجیتال به داده‌های قابل ویرایش و جستجو تبدیل کند.) حذف کرده است. فرآیند گردش کار کارآمد ما به کارکنان و حسابداران اجازه می‌دهد به‌طور یکسان روی سودآوری و سازندگی کسب‌وکار خود تمرکز کنند. شرکای« اکسپنسیفای» بهترین راه‌حل‌های کسب‌وکاری برای ایجاد یکپارچگی با بسته‌های حسابداری، راهکارهای بر اساس زمان و سایر ابزارهای جریان کار را ارائه می‌کنند. هدف ما حصول اطمینان از کارآمدی و خودکاری تمام جنبه‌های کسب‌وکاری کاربر تا حد ممکن با صرفه‌جویی در زمان و افزایش بهره‌وری است.

تام ریس جونز، رئیس توسعه کسب‌وکار منطقه بریتانیا، اکسپنسیفای
تام ریس جونز، رئیس توسعه کسب‌وکار منطقه بریتانیا، اکسپنسیفای

ما ابتدا نسخه اولیه مجانی «اکسپنسیفای» را پیشنهاد می‌کنیم که بدون در نظر گرفتن وضعیت مالی کاربر، به وی اجازه استفاده از برنامه ما را می‌دهد. با حرکت به سمت مالیات دیجیتالی، این نسخه مجانی شکاف بزرگ مشتریانی که می‌خواهند ممیزی هزینه‌های خود را حفظ کنند پر می‌کند اما لزوماً یک سیستم دیجیتال پیچیده ارائه نمی‌کند. محصولات حسابداری مقرون‌به‌صرفه برای کسب‌وکارهای کوچک‌تر با بودجه محدودتر خیلی مهم است. این نسخه یک SME را قادر می‌سازد که هرماه سروقت حساب‌های خود را مانند یک شرکت بزرگ ببندد.

در صدر استارتاپ‌ها، SMEها (شرکت‌های کوچک و متوسط) و شرکت‌های بزرگ، ما با هزاران سازمان غیرانتفاعی برای ساده کردن روند کارهای مهم اجتماعی آن‌ها کار می‌کنیم. «اکسپنسیفای» کارکنان و مدیران را قادر می‌سازد که زمان کمتری برای اتمام کارهای خسته‌کننده مدیریت هزینه‌ها صرف کنند. ما مفتخریم که از سازمان‌های غیرانتفاعی با ایجاد امکان تمرکز بیشتر بر کار خود هم‌زمان با اطمینان از کنترل کامل ما بر هزینه‌های مالیشان حمایت می‌کنیم.

.

ویکتور تروکودس، هم‌بنیانگذار پلام (Plum)

16 میلیون نفر در بریتانیا پس‌اندازی کمتر از 100 پوند دارند. موانع پس‌انداز به ترتیب اولویت عبارت‌اند از: ترجیح رفاه حال حاضر به آینده (نظریه YOLO که می‌گوید شما تنها یک بار زندگی می‌کنید)، عدم علاقه و یا عدم درک مسائل مالی و زمان و تلاش موردنیاز برای ایجاد طرح پس‌انداز (برنامه بیش از 5 ساله و …). «پلام»، مسئولیت پس‌انداز کردن برای مردم را بر عهده می‌گیرد.

سمت راست ویکتور تروکودس و سمت چپ الکس مایکل هم‌بنیانگذاران پلام
سمت راست ویکتور تروکودس و سمت چپ الکس مایکل هم‌بنیانگذاران پلام

«پلام» موانع پس‌انداز کردن با  ایجاد فرآیند خودکار به کمک استفاده از هوش مصنوعی و بهره‌گیری از فناوری chatbot برای تعامل برطرف می‌کند. الگوریتم «پلام» الگوهای هزینه را تجزیه‌وتحلیل و مقدار پول لازم برای پس‌انداز را تعیین می‌کند که بر زندگی روزانه کاربران تأثیر ندارد. پس‌انداز با خیال راحت کنار گذاشته می‌شود و هر زمان با ارسال یک پیامک به ربات در مسنجر در دسترس است. علوم رفتاری می‌گویند انسان‌ها خیلی در قید پس‌انداز کردن نیستند، در عوض برای خواسته‌های فعلی بیش از اهداف آینده هزینه می‌کنند. هوش به‌کارگرفته‌شده در «پلام» گرایش انسانی از پیش برنامه‌ریزی‌شده ما را کنار گذاشته و نگاهش را به آینده ما دوخته است.

جمعیت نسبتاً زیادی از بریتانیا به دلایلی، مشکلاتی با فهم محصولات مالی دارند و برنامه‌های موجود پس‌انداز به دردشان نمی‌خورد. «پلام» می‌تواند به کاربران صرف‌نظر از سواد مالیشان کمک کند. الگوریتم ما با تجزیه‌وتحلیل داده‌ها می‌تواند به مردم کمک کند برای تمام جنبه‌های زندگی آینده خود آماده شوند.

فکر می‌کنم با در نظر گرفتن مبالغ کم اما مداوم برای پس‌انداز، در حال آموزش و شایسته‌سازی نسل‌ها برای پس‌انداز کردن از همان ابتدا هستیم. این مسئله بسیار اثرگذار است و می‌تواند به نسل‌ها برای ساخت آینده کمک کند.

.

سلین لازورتس، مدیرعامل و بنیان‌گذار مانگوپی (MANGOPAY)

من متوجه شدم هیچ کسب‌وکار پرداخت واحدی با قابلیت پذیرش پرداخت وجود ندارد که این پرداخت‌ها درجایی نگه دارد و یکپارچه پرداخت کند. این بدان معنی است که پارتنرهای متعدد برای تسهیل روند پرداخت نیاز است که موجب اصطکاک غیرضروری، عوارض و هزینه می‌شود. ازاین‌رو مانگوپی متولد شد. با مجوز صدور پول الکترونیک، فناوری برچسب سفید ، ما را قادر کرد هر مرحله از فرآیند پرداخت را پوشش دهیم و زحمت پرداخت در بازارهای آنلاین و زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری را از بین ببریم.

سلین لازورتس، مدیرعامل و بنیان‌گذار مانگوپی
سلین لازورتس، مدیرعامل و بنیان‌گذار مانگوپی

هر مرحله در یک سیستم مالی مانند باز کردن حساب، اتصال به خدمات مالی و غیره برای یک استارتاپ و سرمایه‌گذار آن دشوار است. در «مانگوپی»، استارتاپ‌های جدید به‌راحتی راه‌اندازی می‌شوند. به‌عنوان‌مثال، پامپکین یکی از مشتریان ما در فرانسه، یک برنامه چت است که به شما امکان انتقال پول را می‌دهد و در سال 2015 توسط دانشجویان دانشکده کسب‌وکار راه‌اندازی شد. هیچ راهکار پرداخت سنتی برای پاسخگویی به نیازهای آن‌ها وجود نداشت. آن‌ها نمی‌توانستند بدون «مانگوپی» استارتاپ خود را راه بیندازند و در حال حاضر دویست هزار کاربر دارند. تأثیر بزرگ ما، قادر ساختن کارآفرینان برای راه‌اندازی کسب‌وکار نوآورانه و توسعه آن است.

کار تخصصی ما اقتصاد مشارکتی و زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری است که اکثر آن‌ها بسیار پیچیده هستند. چون شرکت‌ها جریان‌های پرداخت پیچیده‌ای دارند که راهکارهای پرداخت سنتی قادر به اداره آن نیستند به ما روی می‌آورند. به‌عنوان‌مثال، The Food Assembly مردم را برای خرید مستقیم مواد غذایی تازه از کشاورزان محلی و تهیه غذاها گرد هم می‌آورد. با فناوری ما، زنجیره تأمین ارائه‌شده کوتاه‌تر است. همه در این معامله نفع می‌برند: کشاورزان قیمت عادلانه‌تری برای کارشان دریافت خواهند کرد و مشتریان مواد غذایی خوشمزه‌تری دریافت می‌کنند. این تغییر بازی است!

.

ویراج جاتانیا، مدیرعامل و بنیان‌گذار پاکیت (Pockit)

ما «پاکیت» هستیم و در حال ایجاد جامع‌ترین بانک جهان هستیم. هدف ما خدمت به شش میلیون نفر در بریتانیاست که نمی‌توانند از طریق سنتی حساب باز کنند و یا با ارائه‌دهنده کنونی خدمات مالی خود روابط تیره‌ای دارند زیرا آزادی مالی بیشتری به آن‌ها نمی‌دهند. ما باور داریم با ارائه یک راهکار ساده، زیبا و همگام با لبه فناوری، می‌توان حس کرامت را به مشتریان برگرداند و آن‌ها را برای عمل به آرمان‌هایشان تقویت کنیم.

ویراج جاتانیا، مدیرعامل و بنیان‌گذار پاکیت
ویراج جاتانیا، مدیرعامل و بنیان‌گذار پاکیت

«پاکیت» یک برنامه بانکداری موبایلی و یک مسترکارت بدون تماس ارائه می‌کند. به‌راحتی می‌توان با محصول ما کار کرد و مدل قیمت‌گذاری خرده‌فروشی ما به شیوه 99P (یک کسب‌وکار خانوادگی که با سه فروشگاه در سال 2001آغاز به کار کرد  و تا سال 2010 حدود یک و نیم میلیون مشتری در هفته داشت) است. برای مشتریان ما «پاکیت» یک محصول مالی کلیدی است. ما شمول مالی را مرکز تمام فعالیت‌هایمان قرار داده‌ایم. ما با بهره‌گیری از تحلیل پیشرفته داده‌ها برای ایجاد یک مجموعه منحصربه‌فرد از محصولات مالی جامع برای کسانی که مشمول خدمات مالی نمی‌شوند تلاش می‌کنیم تا دسترسی عادلانه و غیر تنبیهی به محصولات اعتباری داشته باشند.

در حال حاضر می‌توان در دو دقیقه یک حساب «پاکیت» باز کرد و هیچ بررسی اعتباری وجود ندارد و تنها یک فرم اینترنتی ساده و  یک پرداخت در 99P نیاز است. دارندگان حساب «پاکیت» می‌توانند دستمزد و یا درآمد خود را که از طریق انتقال بانکی پرداخت می‌شود با استفاده از حساب بانکی منحصربه‌فرد خود داشته باشند یا به‌صورت نقدی دز 28 هزار paypoint (یک کسب‌وکار در بریتانیا که چک‌ها را در بریتانیا، ایرلند و رومانی پرداخت می‌کند.) در سراسر بریتانیا برداشت کنند. امروز «پاکیت» 150 هزار مشتری دارد و حجم تراکنش سالانه آن بیش از 150 میلیون پوند است. بخش قابل‌توجهی از مشتریان چدید ما از طریق مشتریان قبلی با «پاکیت» آشنا شده‌اند که نشان‌دهنده تأثیر «پاکیت» بر جامعه مالی محروم از خدمات موجود است. ما برآنیم تا علاوه بر ارائه محصولات در آینده،  محرومیت از خدمات مالی را ریشه‌کن کنیم.

.

مارکوس تریچر، مدیر بین‌المللی حساب‌های استراتژیک ریپل (Ripple)

ارسال پول در سراسر جهان، آهسته، غیرقابل‌اعتماد و گران‌قیمت است زیرا بانک‌ها هنوز از  سیستم‌های قدیمی ناکارآمد استفاده می‌کنند به‌عنوان‌مثال پول بین آن‌ها به‌راحتی جریان نمی‌یابد.

«ریپل» این چالش را با ارائه راهکارهایی بر اساس زنجیره بلوک حل کرده است تا دز سراسر جهان بتوان ارزش مبادله را بر اساس اطلاعات موجود تغییر داد. راهکارهای «ریپل»، با توانا ساختن بانک‌ها در تراکنش مستقیم، فوری و مطمئن موجب کاهش هزینه‌های پرداختی می‌شود. بانک‌های سراسر جهان با «ریپل» برای بهبود ارائه خدمات پرداخت برون‌مرزی و پیوستن به شبکه جهانی در حال رشد مؤسسات ملی و سازندگان بازار برای پایه‌گذاری internet of value همکاری می‌کنند.

مارکوس تریچر، مدیر بین‌المللی حساب‌های استراتژیک ریپل
مارکوس تریچر، مدیر بین‌المللی حساب‌های استراتژیک ریپل

برای مشتریان ما این به معنی دید کامل، تائید تحویل، کاهش نقدینگی و هزینه‌های عملیاتی، حفظ حریم و امنیت تراکنش‌ها و فرصت‌های کسب درآمد جدید در بازارهای جدید و محصولات جدید مانند میکرو پرداخت‌هاست. «ریپل»، به دنبال راه‌اندازی Internet of Value است؛ به‌طوری‌که ارزش در جهان در راستای انتقال اطلاعات به کمک فناوری‌های توزیع مالی جابجا شود. این مسئله فرصت‌های بی‌سابقه‌ای را برای گنجایش مالی، شمول بازارهایی که از این خدمات محروم بوده‌اند و در کل یک سیستم پرداخت جهانی جدید است.

ظهور فناوری زنجیره بلوک و همراهی آن با هویت دیجیتال، امکان توسعه دسترسی مالی برای همه در سراسر جهان، نه‌تنها کسانی که آن‌قدر خوش‌شانس بوده‌اند که بانکداری سنتی خدمات خود را در اختیارشان گذاشته است را فراهم می‌کند. برای همه، این فناوری‌های جدید به‌طور مؤثرتری امنیت ذکرشده در قانون اعتماد موردنیاز تجار و حریم خصوصی مصرف‌کنندگان را ایجاد می‌کنند.

.

شامیل خان، مدیر پورتفولیوها سیدرز (Seedrs)

سیدرز یک پلتفرم سرمایه‌گذاری سهام است. جف و کارلوس در سال 2008 این ایده را مطرح کردند. قبل از سیدرز کسب‌وکارهایی که در مرحله بذر بودند (seed-stage) با بسیاری از کسب‌وکارهای دیگر که در مراحل دیگر رشد خود بودند، هم‌زمان به دنبال جذب سرمایه بودند که باعث می‌شد این کسب‌وکارها از محوریت چهارچوب‌های سرمایه‌گذاری دور بمانند.

شامیل خان، مدیر پورتفولیوها سیدرز
شامیل خان، مدیر پورتفولیوها سیدرز

شروع کسب‌وکار در چنین مواردی برای کارآفرینان بسیار سخت بود مگر اینکه خانواده و یا دوستان ثروتمندی داشته باشند. در همین حال، در طرف دیگر بازار افرادی بودند که به کسب‌وکارهایی که در مراحل اولیه بودند علاقه داشتند اما هیچ راهی برای سرمایه‌گذاری در این دسته نداشتند. برای سرمایه‌گذاری در یک استارتاپ به‌عنوان یک فرد شما باید یک سرمایه‌گذار فرشته سیرت باشید که پول و زمان زیادی برای هر معامله صرف کنید. برای یک کسب‌وکار جدید 20، 500 و یا هزار پوند هم می‌تواند الهام‌بخش باشد و نیاز به سرمایه 25 هزار پوندی نیست و انجام این سرمایه‌گذاری با حداقل تشریفات اداری و به‌صورت آنلاین برای بسیاری جذاب بود.

تأثیرات اجتماعی سیدرز را می‌توان در دو بخش تقسیم کرد:

  1. ما می‌بینیم سرمایه‌گذاری سهام به سمت سرمایه‌گذاری خودگردان حرکت می‌کند و این راهی برای دموکراتیزه کردن حقوق صاحبان سهام برای استارتاپ‌های مرحله بذر است.
  2. از زمان راه‌اندازی سیدرز 210 میلیون پوند برای راه‌اندازی استارتاپ‌ها طی 490 قرارداد جمع‌آوری کرده است. مفتخریم چنین تأثیر مثبتی بر اکوسیستم استارتاپ‌های انگلستان داشته‌ایم و مشتاقانه منتظر ادامه این عملیات در اروپا هستیم.

.

استفان اونگ و اكسل كوستر هم‌بنیان‌گذاران هاب (THE HUB)

هاب یک پلتفرم سرمایه‌گذاری شخصی است كه شبکه‌های حرفه‌ای سرمایه‌گذاري را به‌طور داخلي و يا با ساير شبکه‌های مورداطمینان مرتبط می‌سازد.

با ارائه استانداردسازی و اتوماسیون، ما مشتریان خود(شبکه‌های angel (گروه‌های سرمایه‌گذاری هدفمند) و بورس ) را قادر می‌سازیم  تا کار خود را با معاملات مرتبط یا جذب سرمایه‌ تاثیرگذار در شبکه‌های خود و اتحاد با  شبکه های سرمایه‌گذاری پیشرو از طریق مدل مشارکتی ما توسعه دهند.  سرمایه‌گذاری خصوصی که در حال جاضر در بخش های جداگانه انجام می‌شود، در مواجهه با شرکت های خصوصی و دارایی‌های باقی‌مانده بسیار ناکارآمد است و منجر به عدم نقدینگی و هزینه‌های بیشتر برای همه می‌شود. ما به دنبال متصل کردن شبکه‌های سرمایه‌گذاری از طریق فناوری ما برای کاهش اختلاف و تشویق همکاری هستیم.

استفان اونگ و اكسل كوستر هم‌بنیان‌گذاران هاب
استفان اونگ و اكسل كوستر هم‌بنیان‌گذاران هاب

علاوه بر این، ما پلتفرم یکپارچه‌ای برای کمک به سرمایه‌گذاران ارائه می‌کنیم که کارهای دستی که در حال حاضر با استفاده از ابزارها و فرآیندهای قدیمی انجام می‌شود به صورت اتوماتیک و تکرارپذیر انجام شود و به همین دلیل منابع موجود بهتر ارزیابی می‌شوند و در راستای اجرا و رشد حرکت می‌کنند. در حال حاضر ما تنها با سرمایه‌گذاران ، شرکت‌ها و شبکه‌های حرفه‌ای کار می‌کنیم.

فناوری ما به موسسات و سرمایه‌گذاران حرفه‌ای اجازه می‌دهد سرمایه خود را به سمت پروژه‌های کوچکی که قبلا در روش‌های قدیمی قابل دسترسی نبودند، هدایت کنند. ما معتقدیم که یک اکوسیستم به هم پیوسته سرمایه‌گذاری دید بهتری ارائه می‌کند و بهترین پروژه‌ها را به سرمایه‌های هوشمند که تنها پول نیست بلکه مهارت و شبکه‌های مورد نیاز برای رشد آن‌هاست، متصل می‌کند.

ما یک اکوسیستم سرمایه‌گذاری شبکه‌ای ایجاد می‌کنیم که دسترسی به سرمایه را راحت‌تر می‌کند ، و از شرکت‌های خصوصی در چرخه حیات برای ایحاد تاثیر عمیق و غنی اجتماعی  با تحریک رشد و اشتغال با تمرکز بر SME ها در بازار خصوصی حمایت می‌کند. اکنون ما در حال مذاکره با صندوق‌های موثر اجتماعی برای کمک به افزایش موجودی هستیم. ما ورود سرمایه‌گذاران نهادی به بازار اولیه و در مرحله رشد را پیشنهاد می‌کنیم که موجب پر شدن شکاف بودجه همزمان با ارائه تنوع ریسک ضروری از طریق روش نوآورانه نمونه کارها می‌شود.

.

جورج بويس، مدیرعامل و بنیان‌گذار تاید (TIDE)

TIDE يك نام تجاري موبايلي است كه با استفاده از تلفيقي از فنّاوری‌ها براي برطرف كردن عذاب بانكداري تجاري و راه‌اندازی يك تجارت موفق راحت‌تر از طريق موبايل طراحی‌شده است. بانكداري تجاري كوچك از آغاز پيچيده و ناکارآمد بوده است.

با سخت شدن کارهای ساده روزمره و کندی بانک‌های بزرگ در ارائه تکنولوژی، ما Tide را راه‌اندازی کردیم زیرا معتقدیم صاحبان کسب‌وکار باید زمان بیشتری را صرف انجام کسب‌وکار به بهترین نحو نمایند. بااینکه جامعه هدف Tide صاحبان کسب‌وکارها هستند ما باور داریم که در سطحی از خدمات مالی هستیم که اعضای ما می­توانند یک حساب کاربردی تمام‌عیار را تنها با استفاده از پاسپورت و یا گواهینامه رانندگی خود و بدون پرداخت هیچ‌گونه وجه ماهیانه در اختیار داشته باشند. اعضا می­توانند 20 پوند به ازای هر پرداخت بانکی و 1 پوند در هر بار دریافت وجه که بسیار شفاف‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر از بانک‌های بزرگ است پرداخت کنند.

جورج بويس، مدیرعامل و بنیان‌گذار تاید
جورج بويس، مدیرعامل و بنیان‌گذار تاید

وقتي Tide‌را خلق می‌کنیم با حاشیه‌های سود و يا درصدها در ذهنمان آغاز نمی‌کنیم. ما با يك هدف روشن آغاز می‌کنیم: تخريب دنياي چالشي بانكداري تجاري و دوباره ساختن آن حول محور مشتري. تجربه Tide حول محور خواست صاحبان تجارت‌های كوچك از سرویس‌های بانكداري می‌چرخد.

ما موفقيت را از طريق تعداد كاربران نمی‌سنجیم؛ بلكه تأثير مثبتي كه بر زندگي كاربران داريم معيار ماست، كه چقدر بيشتر فروخته‌اند چيزهاي جديدي ساخته‌اند و يا زمان كمتري را براي مديريت صرف كرده و زمان بيشتري را به خانواده اختصاص داده‌اند.

منبع: فین‌تک تایمز

1 دیدگاه
  1. عباس می‌گوید

    از سایت شما متشکرم اطلاعات مفیدی بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.