راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پذیرش بیت‌کوین در بزرگترین خرده فروشی آنلاین روسیه از سپتامبر

Ulmart خرده‌فروشی برجسته آنلاین روسی اعلام کرده که قصد دارد از اول سپتامبر پذیرش پرداخت‌های بیت‌کوینی را آغاز کند.Ulmart در ۲۰۰۸ بنا شد و مرکز اصلی آن در سنت پترزبورگ است و بیش از ۴۵۰ تسهیلات زیربنایی مانند انبارهای بسته‌بندی و محل‌های تحویل گیری دارد. این وب‌سایت که نسخه روسی Amazon.com  است، در بیش از ۲۴۰ شهر بزرگ و کوچک در سراسر روسیه وجود دارد.

مطالعه‌ای که توسط Trackad انجام‌شده نشان می‌دهد که Ulmart بزرگ‌ترین خرده‌فروشی آنلاین در روسیه است، به‌طوری‌که ماهانه بیست میلیون بازدیدکننده، روزانه ۳۰۰۰۰ سفارش دارد و کالاها و خدمات آن به ۱۲ میلیون می‌رسد. Trackad یک شرکت مدیریت داده است که توسط ۱۰۰ وب‌سایت درجه اول روسی که درزمینه تجارت الکترونیک فعالیت دارند، استفاده می‌شود.

بنا بر اعلامیه Ulmart، این وب‌سایت قصد دارد پذیرش بیت‌کوین را به‌عنوان یک شیوه پرداخت از یک سپتامبر ۲۰۱۷ شروع کند. علاوه بر اقلامی که در وب‌سایت آن لیست شده، اقلام دیگری نیز در حال اضافه شدن به بازار این وب‌سایت هستند. بنا بر اعلامیه منتشرشده، در انتهای سال یک‌میلیون جنس دیگر از جانب فروشندگان شخص ثالث می‌تواند عرضه شود.

پذیرش بیت‌کوین در بزرگترین خرده فروشی آنلاین روسیه از سپتامبر
پذیرش بیت‌کوین در بزرگترین خرده فروشی آنلاین روسیه از سپتامبر

پرداخت بیت‌کوینی برای همه محصولات موجود در سایت امکان‌پذیر نخواهد بود و شرکت هنوز تصمیم نگرفته که کدام محصولات می‌توانند با بیت‌کوین خریداری شوند. البته Ulmart اعلام کرده که اقلام گران‌قیمت‌تر احتمالاً برای پرداخت بیت‌کوینی در اولویت اول قرار خواهند داشت. بنا بر گفته آن‌ها اقلام استفاده‌شده‌ای مانند ماشین و آپارتمان که احتمالاً به‌زودی برای فروش عرضه می‌شوند، امکان خرید توسط بیت‌کوین برایشان فراهم می‌شود.

 

فضای قانون‌گذاری روسیه

روسیه پیشینه‌ای طولانی درزمینه تغییر موضع خود در رابطه با قانونی بودن بیت‌کوین دارد. در زمان‌هایی، تحریم آشکار دیجی ارزها مطرح بوده و مجازات زندان برای دارندگان بیت‌کوین در نظر گرفته شده است. در فوریه ۲۰۱۴، روسیه هشدارهایی را علیه استفاده از بیت‌کوین صادر کرد و بیان کرد که چگونه این دیجی ارز می‌تواند برای پول‌شویی و کمک‌های مالی تروریستی مورداستفاده قرار گیرد.

بعدازاینکه چندین سال هیچ صرافی قانونی برای مردم روسیه موجود نبود، معاملات حضوری بیت‌کوین در بازارهایی مانند       Localbitcoins به اوج رسید و روسیه را در میان بزرگ‌ترین بازارهای تجارت بیت‌کوین از لحاظ حجم معاملات قرار داد. ماه گذشته، روسیه اعلام داشت که از ابتدای ۲۰۱۸ بیت‌کوین را به‌عنوان یک ابزار مالی قانونی به‌منظور مبارزه با پول‌شویی به رسمیت خواهد شناخت. Brian Kean مدیرعامل بین‌المللی Ulmart بیان کرد: «ما از اشتیاقی که حکومت روسیه درزمینه بررسی فناوری بیت‌کوین نشان داده، استقبال می‌کنیم.» او بی صبرانه منتظر همکاری با حکومت به منظور بازی کردن نقش برجسته ای در استفاده از بیت‌کوین جهت توسعه اقتصاد و شهرهای هوشمند است.

Dmitry kostygin رئیس و سهامدار اکثریت Ulmart بیان کرد که شرکت بررسی فضای قانونی بیت‌کوین را از ماه مارس ۲۰۱۴ به‌طور دقیق شروع کرده است. او افزود که زندگی مدام در حال جریان است. بیت‌کوین به‌منظور ارائه امنیت در برابر نوسانات پول‌های نوسان پذیر ایجاد شد. ازآنجاکه فناوری پشت پول‌های مجازی به‌طور نامحسوس از طریق اینترنت اشیا به ما پیوند خورده در حال وارد شدن به زندگی روزمره ما است، پس چرا از این موقعیت استفاده نکنیم.

منبع: کوین ایران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.