راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک مرکزی در آینده نیز از اقتصاد و بازار ارز دفاع خواهد کرد

ولی‌اله سیف؛ رئیس‌کل بانک مرکزی / در روزهای اخیر برخی تلاش می‌کنند با شایعه‌پراکنی در جامعه، این‌گونه به مردم القا کنند که بعد از انتخابات قیمت ارز افزایش خواهد یافت. متأسفانه این افراد در تعقیب مطامع و اهداف سیاسی خود، ثبات و آرامش اقتصاد را که ذینفع آن آحاد جامعه بوده و صیانت از آن مورد تأکید مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) است را نشانه گرفته‌اند. این افراد نمی‌توانند موفقیت‌های دولت را در ثبات و آرامش اقتصاد و بازار ارز ببینند و حالا که نمی‌توانند این حقیقت و دستاورد مهم دولت را انکار کنند، با شایعه‌پراکنی می‌خواهند به ذهن مردم این‌گونه القا کنند که قیمت ارز بعد از انتخابات افزایش خواهد یافت تا از این طریق بازار را دچار سفته‌بازی و عدم تعادل و نوسان کنند.

خوشبختانه بازار ارز از وضعیت با ثبات و پایداری برخوردار است و این‌گونه القائات در شرایط و وضعیت با ثبات آن تغییری ایجاد نمی‌کند.

در شرایط موجود هیچ عاملی نمی‌تواند تأثیر مهم و معنی‌داری در شرایط با ثبات بازار ارز داشته باشد و اگر قرار باشد تزلزلی در ثبات و آرامش این بازار ایجاد شود در روزهای هیجانی قبل از انتخابات قاعدتاً زمینه بروز بیشتری دارد که خوشبختانه در همین روزها نیز مانند سال‌های اخیر شاهد استمرار آرامش و ثبات در اقتصاد و بازار هستیم.

رویکرد حرفه‌ای بانک مرکزی و توجه به مبانی و مفاهیم اقتصاد مقاومتی موجب پایداری آرامش و ثبات مثال‌زدنی در اقتصاد و بازار ارز (حتی پس از افت شدید قیمت نفت در سال‌های اخیر) شده و به دستاوردی مهم و غیرقابل‌انکار در اقتصاد کشور مبدل شده است.

بانک مرکزی به‌عنوان متولی قانونی بازار ارز در آینده نیز با استمرار رویکرد حرفه‌ای خود مقتدرانه از ثبات و آرامش این بازار دفاع خواهد کرد و به مردم اعلام می‌دارد که در این خصوص جای هیچ‌گونه نگرانی نیست و هم‌وطنان به این شایعات بی‌اساس توجهی نکنند.

منبع: کانال تلگرامی دکتر ولی‌الله سیف

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.