راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بالاخره سامسونگ‌پی برای اینکه از دیگر رقبایش جا نماند، در انگلستان راه‌اندازی شد

بالاخره سامسونگ‌پی پس از مدت‌ها انتظار و بعد از رقیبانش مانند اپل‌پی و اندرویدپی، وارد بازار پرداخت موبایلی انگلستان شد.

سامسونگ‌پی به دارندگان تلفن‌های همراه گلکسی سری S سامسونگ این امکان را می‌دهد تا با گوشی‌های خود و از طریق پایانه‌های پرداخت غیرتماسی، پرداخت خود را انجام دهند و در شبکه حمل‌ونقل لندن هم از ان استفاده کنند.

با اینکه سامسونگ‌پی، جزو اولین سیستم‌های پرداخت همراه در کره جنوبی بوده و دیگر کشورها بوده، اما برای ورودش به بازار انگلستان دیگر کمی دیر شده است؛ چراکه سرویس اندرویدپی از سال 2016 بر روی تلفن‌های سامسونگ و دیگر تلفن‌های هوشمند اندرویدی در این کشور، ارائه شده بود.

به همین دلیل سامسونگ‌پی کار سختی در پیش دارد تا بتواند کاربران اندرویدپی را متقاعد به استفاده از سرویس خود کند.

شاید همین موضوع باعث شد تا سرویس سامسونگ‌پی‌ای که در انگلستان ارائه می‌شود با کشورهای دیگری که این سرویس در آنجا هم ارائه می‌شود و همینطور سرویس اندرویدپی، فرق داشته باشد. برای مثال سامسونگ با همکاری که با بخش حمل‌ونقل لندن دارد، این امکان را برای کاربرانش فراهم می‌کند تا کارت‌های اعتباری و نقدی خود را به کارت مسافرت نیز تبدیل کنند.

از دیگر تفاوت‌هایی که سامسونگ‌پی انگلستان با دیگر جاها دارد این است که این سرویس مبتنی بر پرداخت‌های غیرتماسی و برخلاف جاهایی مانند ایالات‌متحده، نمی‌توان از کارت‌های مغناطیسی استفاده کرد.

درباره این سرویس خبرهایی از سمت ویزا هم شده است که این شرکت سرویس توکنیزاسیون را برای سامسونگ‌پی در انگلستان فراهم کرده است.

دارندگان کارت‌های ویزا که با بانک‌های MBNA، Nationwide و سانتاندر در تعامل هستند می‌توانند از این سرویس استفاده کنند و به گفته سامسونگ، قرار است بانک‌های HSBC، First Direct، M&S Bank و شرکت American Express نیز به این جمع اضافه شوند.

منبع: Finextra و Guardian

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.