راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اُمِیز، استارت‌آپی که با کمک افراد مشهور پول‌های زیادی جمع می‌کند

اُمِیز یک پلتفرم خیریه است که جزو یکی از 50 استارت‌آپ برتر لس‌آنجلس در سال 2016 نیز معرفی شد. این شرکت کالیفرنیایی، بودجه لازم برای سازمان‌های غیرانتفاعی را از طریق مزایده‌های آنلاین تأمین می‌کند.

.

ماجرای جالب ایجاد اُمِیز

متیو پوهلسون و رایان کامینز، این استارت‌آپ را در سال 2012 راه‌اندازی کردند. اما اتفاقی که موجب شد تا ایده شکل‌گیری این استارت‌آپ به ذهن این دو نفر برسد، برمی‌گردد به ماجرای شرکت در یک مراسم خیریه.

در این خیریه که به میزبانی مجیک جانسون (Magic Johson)، بازیکن قدیمی بسکتبال، برگزار شده بود، یک شب شام با همراهی این بازیکن به قیمت 15 هزار دلار فروخته شد.

این دو نفر که از طرفداران پروپا قرص مجیک جانسون بودند، از اینکه نتوانستند در این مزایده برنده شوند، بسیار ناامید و ناراحت بودند و همین موضوع باعث شد تا در راه برگشت به خانه، ایده راه‌اندازی وب‌سایتی که اینطور برنامه‌های حراج خیریه را در فضای آنلاین برگزار کند، در ذهنشان جرقه بزند تا برای همه افراد، شانس برنده شدن به یک اندازه باشد.

درواقع وب‌سایت اُمِیز برگزارکننده مزایده‌های آنلاین است تا با حضور و همکاری افراد مشهور و شناخته‌شده و فروش تعداد زیادی بلیت‌های ارزان‌قیمت، به نفع سازمان‌های غیرانتفاعی پول جمع کند.

وب‌سایت اُمِیز، به‌عنوان سومین استارت‌آپ برتر در استارت‌آپ ویکند سال 2011 لس‌آنجلس معرفی شد و در اولین دوره تأمین بودجه خود توانست 9 میلیون دلار از شرکت‌های FirstMark Capital  و Tornant به دست آورد.

منبع: Tech Crunch

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.