استارت‌آپ‌ها

اُمِیز، استارت‌آپی که با کمک افراد مشهور پول‌های زیادی جمع می‌کند

اُمِیز
نوشته شده توسط محدثه دهباشی

اُمِیز یک پلتفرم خیریه است که جزو یکی از ۵۰ استارت‌آپ برتر لس‌آنجلس در سال ۲۰۱۶ نیز معرفی شد. این شرکت کالیفرنیایی، بودجه لازم برای سازمان‌های غیرانتفاعی را از طریق مزایده‌های آنلاین تأمین می‌کند.

.

ماجرای جالب ایجاد اُمِیز

متیو پوهلسون و رایان کامینز، این استارت‌آپ را در سال ۲۰۱۲ راه‌اندازی کردند. اما اتفاقی که موجب شد تا ایده شکل‌گیری این استارت‌آپ به ذهن این دو نفر برسد، برمی‌گردد به ماجرای شرکت در یک مراسم خیریه.

در این خیریه که به میزبانی مجیک جانسون (Magic Johson)، بازیکن قدیمی بسکتبال، برگزار شده بود، یک شب شام با همراهی این بازیکن به قیمت ۱۵ هزار دلار فروخته شد.

این دو نفر که از طرفداران پروپا قرص مجیک جانسون بودند، از اینکه نتوانستند در این مزایده برنده شوند، بسیار ناامید و ناراحت بودند و همین موضوع باعث شد تا در راه برگشت به خانه، ایده راه‌اندازی وب‌سایتی که اینطور برنامه‌های حراج خیریه را در فضای آنلاین برگزار کند، در ذهنشان جرقه بزند تا برای همه افراد، شانس برنده شدن به یک اندازه باشد.

درواقع وب‌سایت اُمِیز برگزارکننده مزایده‌های آنلاین است تا با حضور و همکاری افراد مشهور و شناخته‌شده و فروش تعداد زیادی بلیت‌های ارزان‌قیمت، به نفع سازمان‌های غیرانتفاعی پول جمع کند.

وب‌سایت اُمِیز، به‌عنوان سومین استارت‌آپ برتر در استارت‌آپ ویکند سال ۲۰۱۱ لس‌آنجلس معرفی شد و در اولین دوره تأمین بودجه خود توانست ۹ میلیون دلار از شرکت‌های FirstMark Capital  و Tornant به دست آورد.

منبع: Tech Crunch

درباره نویسنده

محدثه دهباشی

محدثه ده‌باشی فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشته زبان فرانسه از دانشگاه تربیت مدرس تهران است. او از سال 93 با راه پرداخت همکاری می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید