راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

استارلینگ، پرداخت در زمان واقعی را در تلفن همراه راه‌اندازی می‌کند

استارلینگ، یکی از اولین بانک‌های مبتنی بر نرم‌افزار انگلستان، سرویسی راه‌اندازی خواهد کرد که به صدها شرکت امکان دسترسی سریع به سیستم پرداخت بریتانیا را خواهد داد. این خدمت جدید بانک دیجیتال وام‌دهندگان و شرکت‌های فین‌تک را قادر به استفاده از فناوری خود خواهد ساخت تا به مشتریان خود پرداخت‌های موبایلی یا آنلاین ارائه کنند.

بانک‌های جدید معمولاً در مسیرهای تعیین‌شده وام‌دهندگان برای دسترسی به طرح‌های پرداخت بریتانیا مسیردهی می‌شوند مانند Faster Payment و BAC ها. آن‌ها برای تسهیل انتقال پول برای مشتریان خود اعم از بدهی‌های مستقیم تا پرداخت‌های آنلاین به این دسترسی نیاز دارند. اما مسیردهی توسط چند بانک بزرگ و پر شعبه ارائه این خدمات را برای شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت گران‌تر و کندتر می‌کند زیرا آن‌ها به رقبای بزرگ‌تر خود برای اتصال به زیرساخت‌ها وابسته‌اند.

جولیان سایر، مدیر ارشد عملیات استارلینگ گفت: «این خدمت برای بانک‌های دیگر دسترسی سریع ایجاد می‌کند و آن‌ها می‌توانند به مشتریان خود را پرداخت‌های فوری را ارائه کنند. ما معتقدیم پرداخت‌ها باید باز، متصل و در زمان واقعی صورت بگیرد.»

سرویس استارلینگ بر اساس فناوری موجود بانک با تمرکز بر حساب‌های جاری و ابزارهای مدیریت پول ایجاد شده است که شرکت‌ها را به Faster Payment متصل کرده و مشتریان می‌توانند فوراً پول خود را ارسال کنند. همچنین شرکت‌ها به BASها متصل می‌شوند که برای بدهی‌های مستقیم و مستر کارت استفاده می‌شود.

.

الگو گرفتن از اتم بانک

باز کردن سیستم‌های پرداخت بریتانیا، بخشی کلیدی از چشم‌انداز مقررات برای افزایش رقابت و نوآوری در این بخش است. مارک کارنی، رئیس بانک انگلستان سال گذشته از برنامه‌هایی برای دسترسی بهتر خبر داد که به شرکت‌ها امکان ارائه سرویس‌های پرداخت با اتصال مستقیم به این سیستم‌ها به‌جای تکیه بر بانک‌های سنتی می‌دهد.

شرکت وکالینک که بخش عمده‌ای از زیرساخت پرداخت بریتانیا را می‌گرداند به‌تازگی پی‌پورت را راه‌اندازی کرده است که به بانک‌های جدید دسترسی سریع‌تر به برنامه Faster Payment را می‌دهد. استارلینگ یکی از معدود بانک‌های جدید است که بر اساس اپلیکیشن های موبایلی طی سال گذشته بر اساس مدل Atom Bank در انگلستان راه‌اندازی شد.

استارلینگ توسط «آن بودن»، مدیر ارشد عملیات سابق AIB پایه‌گذاری شد و به مشتریان حساب‌های جاری ارائه می‌کند که به آن‌ها این امکان را می‌دهد با طبقه‌بندی منظم پرداخت‌ها ببینند کجاها هزینه کرده‌اند. همچنین ابزاری برای کمک به صرفه‌جویی و مدیریت بودجه در اختیارشان قرار می‌دهد.

فناوری استارلینگ طوری طراحی‌شده است که می‌توان به آن خدمات دیگری در طی زمان افزود. استارلینگ برای ارائه خدمات انتقال پول از انگلستان به حساب‌های بانکی با 35 ارز متفاوت ازجمله یورو، روپیه و دلار با TransferWise کار می‌کند.

منبع: فایننشیال تایمز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.