راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

استفاده هزاران فروشگاه ژاپن از بیت‌کوین به‌عنوان روش پرداخت

Bic Camera یک فروشگاه زنجیره‌ای فروش لوازم الکترونیکی مصرفی مثل دوربین، کامپیوتر، ماشین ظرف‌شویی و … در ژاپن است که بسیاری از فروشگاه‌های آن یا در مقابل ایستگاه قطار و یا داخل ایستگاه‌ها است تا بتواند مشتری بیشتری جذب کند و به قول عامیانه «پاخور» بهتری داشته باشد و همچنین به راحتی در دسترس عموم باشد.

Bitflyer  که یکی از صرافی‌های بزرگ ازنظر حجم است همکاری خود را با این فروشگاه شروع کرده است. Bic Camera تصمیم گرفته تا از سیستم پرداخت Bitflyer به‌صورت تستی در برخی از فروشگاه‌های خود استفاده کند. این فروشگاه‌ها می‌توانند میزان دریافتی بیت‌کوین خود را به سرعت تبدیل به یِن کنند که البته برای این کار باید 1% کارمزد پرداخت کنند.

مشتریان می‌توانند اجناسی تا صد هزار یِن معادل 900 دلار با استفاده از دیجی ارزها خریداری کنند همچنین مشتریان با این نوع خرید مثل خرید نقدی امتیاز کسب می‌کنند. یکی دیگر از صرافی‌های بزرگ ژاپن به نام Coincheck می‌گوید که بیش از 5 هزار پایانه خریدوفروش و وب‌سایت از طریق سیستم پرداخت این شرکت بیت‌کوین می‌پذیرند.

استفاده از دیجی ارزها برای خریدوفروش‌های روزانه در ژاپن بسیار طرفدار پیدا کرده و هزاران مغازه و فروشگاه در ژاپن در حال حاضر بیت‌کوین را به‌عنوان یک روش پرداخت می‌پذیرند.

باید امیدوار بود که این اتفاق در کشورهای دیگر نیز گسترش یافته و باعث سهولت معاملات و خریدوفروش‌های روزانه شود چرا که بسیاری از کاربران بر این باورند که خرید با بیت‌کوین به مراتب راحت‌تر از خرید با کارت‌های اعتباری است.

منبع: کوین ایران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.