راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اپلیکیشن آپ با 5 میلیون دانلود و 2.5 میلیون کاربر فعال یکه‌تازه پرداخت موبایلی کشور است

حامد منصوری مدیرعامل شرکت آسان پرداخت، در نشست خبری این شرکت از پنج میلیون دانلود اپلیکیشن آپ و داشتن 2.5 میلیون کاربر فعال این برنامه خبر داد و این در حالی است که اپلیکیشن‌های ایرانی که بیش از یک میلیون دانلود داشته باشند، انگشت‌شمارند.

این نشست خبری با حضور مدیران شرکت آسان پرداخت و جمعی از رسانه‌ها در ساختمان آسان پرداخت برگزار شد تا ثمره فعالیت‌های سال 95 این شرکت و برنامه‌هایی که برای سال پیش رو در نظر دارد گفته شود.

قبل از اینکه پرسش و پاسخ خبرنگاران و مدیران آسان پرداخت شروع شود، منصوری کمی از ورود این شرکت به بورس در سال 95 و فروش ده درصدی سهامش و همین‌طور کسب رتبه نخست در گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته در بین 500 شرکت فعال در رتبه‌بندی IMI 100 گفت.

منصوری در این نشست از 5 میلیون دانلود اپلیکیشن آپ و داشتن 2.5 میلیون کاربر فعال آن خبر داد که در مقایسه با اپلیکیشن‌های دیگر PSPها رقم قابل‌توجهی است. همچنین خدمات این شرکت روی بستر USSD  هم چیزی حدود 12 میلیون کاربر در ماه دارد.

با بیان تعداد کاربران USSD، فرصت خوبی پیش آمد تا اشاره‌ای هم به موضوع بسته شدن این کدها شود. به گفته منصوری حتی از همان ابتدا هم بحث بسته شدن USSD مطرح نبوده و فقط تغییر روش‌ها برای بالا بردن امنیت مدنظر بوده است و در ادامه توضیح داد: «هیچ ناامنی وجود نداشته، بنابراین این موضوع هیچ تغییری در کاهش یا افزایش کاربران ما و همین‌طور تغییری بر میزان تراکنش‌های کل بازار و سهم بازار پرداخت موبایلی‌مان نداشته است.»

موضوع دیگری که در این نشست به آن اشاره شد، درباره سرویس تله پرداز آسان پرداخت بود که به گفته مدیران این شرکت، این سرویس در حال حاضر برای تمامی پذیرندگان بانک کشاورزی قابل‌استفاده است و اقداماتی هم برای همکاری با بخش قوه قضاییه، پست و پیشخوان‌های دولت انجام شده است.

فروش بیمه جزو دیگر محصولات و سرویس‌هایی است که آسان پرداخت ارائه می‌کند. این شرکت کار مشترکی را با بیمه سینا آغاز کرده است و منصوری درباره این همکاری گفت: «کار مشترکی را شروع و پایلوت کردیم اما راه‌اندازی قطعی آن را موکول کردیم به زمانی که بیمه شخص ثالث ما نیز آماده شود و امیدواریم تا کمپین را از ابتدای سال 96 اجرا کنیم. سبد بیمه‌ای ما اکنون تکمیل شده است و این احتمال هم وجود دارد که با دیگر شرکت‌های بیمه همکاری داشته باشیم.»

در ادامه، از برنامه‌های آتی شرکت آسان پرداخت گفته شد که قرار است در سال جدید به دنبال تحولات عجیب‌وغریب و محصولات جدید برای بازارهای جدید باشد. ازجمله این برنامه‌ها می‌توان به حمایت از فین‌تک‌ها با بودجه‌ای دو برابر سال 95 اشاره کرد.

مدیرعامل آسان پرداخت در ادامه فعالیت‌های سال آینده این شرکت گفت: «با کمک سرویس‌های تله‌پرداز و کیف پول آپ، تحولاتی روی پرداخت‌های خرد و موبایلی ایجاد خواهد شد. ما در حوزه جمع‌کردن کمک‌های خیریه از خارج از کشور هم کارهایی را در ساختار قانونی نظام بانکی کشور انجام دادیم تا ایرانی‌های مقیم خارج از کشور هم بتوانند پرداخت‌هایی را برای خیریه داشته باشند. همچنین در بخش مسئولیت‌های اجتماعی شرکت هم باید بگویم در تمامی حوزه‌هایی که احساس کنیم مردم دوست دارند، وارد خواهیم شد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.