راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اعتبار اضافه برداشت برای نسل وای توسط استارت‌آپ Float

به گفته بخش حفاظت مالی مصرف‌کننده، درآمد حاصل از اضافه برداشت برای مؤسسات اعتباری ایالت متحده در سال 2016، 17 میلیارد دلار بوده است. معمولا اضافه برداشت، هزینه‌ای 35 دلاری بر دوش مصرف‌کننده می‌گذارد و این هزینه معمولا گریبان‌گیر افراد 18 تا 34 ساله می‌شود.

فلوت (Float) استارت‌آپی است که از این فرصت استفاده کرد تا بتواند خطوط اعتباری باز و در بازه‌ 50 تا 1000 دلاری برای کمک به مصرف‌کنندگان؛ به خصوص مصرف‌کنندگان 83 میلیون نفری نسل وای (افراد 25 تا 34 ساله) را که درگیر مشکلات اضافه برداشت هستند، ارائه کند

این استارت‌آپ، کارمزد 5 درصدی از مبلغ هر وام دریافت میکند. به عبارت دیگر، مصرف‌کننده بایستی پنج درصد اضافه تر از مبلغ وام دریافتی‌اش پرداخت کند. همچنین دیرکرد در پرداخت، 15 دلار جریمه همراه دارد.

استارت‌آپ فلوت توانست در دوره شش ماهه تست پلتفرم مدیریت ریسک خود در سال 2016، 300 هزار دلار وام ارائه دهد و میانگین مبالغ این وام‌ها، 300 دلار بوده است.

در عرض چند دقیقه پس از تأیید، فلوت وام را مستقیما و از طریق Visa Direct، Star، Nyce، Pulse و دیگر شبکه‌های بانکی به حساب جاری مصرف‌کننده واریز می‌کند. فلوت دسترسی به این شبکه‌ها را از طریق اِی‌پی‌آی Payout به دست می‌آورد.

فلوت به بررسی رفتار دارنده حساب مانند حساب دوره‌ای، پرداخت صورت حساب‌ها به خصوص در مورد صورت حساب‌های اشتراک رسانه‌های دیجیتال، می‌پردازد و  این اطلاعات را از طریق اِ‌ی‌پی‌آی Plaid Technologies به دست می‌آورد.

هر بازپرداخت مثبت وام فلوت، برای شخص یک فایل اعتباری در دفاتر اعتباری ایجاد می‌کند. نسل وای که تقریبا بخش اعظم جمیعت آمریکا را شامل می‌شود، معمولا یا هیچ فایل اعتباری ندارند و یا سابقه کمی در این دفاتر دارند.

فلوت به مشتریان در کالیفرنیا و ایالت یوتا و از طریق مجوزهای مالی دولتی سرویس ارائه می‌دهد و سرویس‌هایش را به دیگر ایالات و از طریق همکاری با بانک‌ها گسترش خواهد داد.

همچنین فلوت توانست سه میلیون دلار از شرکت‌های Camp One Ventures و Funders Club و از طریق سرمایه‌گذاران دریافت کند.

منبع: نیلسون ریپورت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.