راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گزارش تصویری راه پرداخت از اختتامیه جشنواره فین‌تک

جشنواره فین‌تک‌ که به مدت سه روز با همکاری مرکز فناوری‌های فناپ، بانک پاسارگاد و شرکت‌های اتیک و داتین از 18 اسفندماه شروع شده بود در 20 اسفند با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهور، دکتر مجید قاسمی مدیر بانک پاسارگاد و شهاب جوانمردی مدیرعامل فناپ و اعلام تیم‌های برنده به پایان رسید.

تیم‌های برتر جشنواره فین‌تک فست، تیم «زدپی» به‌عنوان تیم اول، تیم «پرداخت سفید» به‌عنوان تیم دوم و تیم «چکاد» به‌عنوان تیم سوم بودند. در ادامه گزارش تصویری راه پرداخت از اختتامیه این رویداد را می‌بینید.

شهاب جوانمردی مدیرعامل شرکت فناپ گفت: «تا سال 2020 بخش قابل‌توجه تحولات فین‌تک در بانکداری خرد، انتقال پول و پرداخت اتفاق می‌افتد. باید محرک‌های ظهور و رشد فین‌تک را مدنظر قرار دهید. تغییر در ترجیح مصرف‌کنندگان در خصوص روش‌های تراکنش به رشد فین‌تک کمک می‌کند و فین‌تک به این سمت می‌رود که دولت‌ها را مجبور کند از این روند پشتیبانی کنند.»

مدیرعامل فناپ در رابطه با نقش دولت در این حوزه بیان داشت: «بهترین کار دولت این است که خطوط قرمز را مشخص کند و کار دیگری انجام ندهد؛ یعنی هیچ مداخله‌ای نداشته باشد. با این کار اتفاقات مثبتی رخ می‌دهد؛ اما در حال حاضر مجموعه‌های زیادی در این کار دخیل هستند که بازتاب منفی خواهد داشت. با نگرش‌های درست می‌توانیم نفر اول خاورمیانه باشیم. فرصت‌های بسیاری در این حوزه برای ما وجود دارد مگر اینکه شرایط سیاسی اجازه رسیدن به این هدف را به ما ندهد.»

او افزود: «آنچه همکاری بانک‌ها با استارت‌آپ‌ها را میسر می‌کند این است که این فرهنگ به وجود بیابد که فین تک قرار نیست جایگزین نظام‌های مالی شوند. لایه‌های تحول صنعت مالی با بهره‌گیری از فین‌تک در هسته صنعت است.»

مدیرعامل فناپ با تأکید بر اینکه صنعت فین‌تک در کشور با آنچه در دنیا در حال اتفاق است تفاوت دارد، بیان داشت: «در دنیا قدرتمندترین سلاح فین تک‌ها واسطه زدایی است. باید تا جایی که می‌شود واسطه‌ها را در ارائه خدمات حذف کنیم تا مردم به طیف متنوعی از صورت‌های مالی بنا به نیاز خود دست پیدا کند.»

سورنا ستاری معاون علمی فناوری رئیس‌جمهور گفت: «در صد سال گذشته بخش قابل‌توجهی از توان تولیدی کشور نابود شده است؛ باید در بخش تولید کار کنیم و در حوزه‌های برندینگ فعالیت کنیم. در حوزه فن‌آوری کسانی که در حوزه سرویس‌دهی هستند سریع‌تر رشد می‌کنند و این مسئله را فراموش نکنید که تهران با 15 میلیون جمعیت موقعیت مناسبی برای فعالیت‌های شما دارد. در کشور درآمد قشر متوسط بالا است و انگیزه‌های بسیاری برای فعالیت شما وجود دارد. نزدیک به 50 میلیون تلفن هوشمند مورداستفاده مردم است و در کنار آن 45 میلیون کاربر اینترنت در کشور وجود دارد و این مسئله باید شما را تشویق کند در این حوزه فعالیت کنید.»

ستاری تأکید کرد: «باید پیش‌زمینه‌ها را فراهم کنید تا در حوزه کارآفرینی موفق باشید و تا در حوزه علمی، اقتصاد را به دانش وصل نکنیم پیشرفت نمی‌کنیم. تمام کشورهای پیشرفته اقتصادی نیز اول در حوزه‌های علمی کار کرده‌اند و این باعث می‌شود در تمامی حوزه‌ها رشد کنیم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.