راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ایران کیش برنده تقدیرنامه 2 ستاره در جایزه ملی تعالی سازمان شد

در روز نهم اسفندماه در همایش چهاردهمین جایزه ملی تعالی سازمانی با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، شرکت کارت اعتباری ایران کیش موفق به اخذ تقدیرنامه 2 ستاره شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت کارت اعتباری ایران کیش، تقدیرنامه 2 ستاره ایران کیش در تعالی سازمانی، طبق فرایندهای جایزه ملی در سال 95 بررسی شده و پس از طی مراحل ارزیابی توسط ارزیابان، بررسی و صحه‌گذاری در کمیته علمی و داوری به این شرکت تعلق گرفت. استقرار الگوی تعالی سازمانی، اجرای برنامه‌های بهبود و حضور فعال در فعالیت‌های مربوط به تعالی سازمانی ازجمله عوامل دریافت این تقدیرنامه 2 ستاره اعلام شده است.

این دومین باری است که ایران کیش در جایزه ملی تعالی سازمانی حضور پیدا می‌کند. ایران کیش در سال گذشته موفق به کسب گواهینامه تعالی سازمانی شده بود گواهی‌ای که به معنای تأیید مسیر این شرکت در جهت تعالی و رشد شرکت بوده است.

سخنرانی محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت و معدن و تجارت در چهاردهمین همایش ملی تعالی سازمانی
سخنرانی محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت و معدن و تجارت در چهاردهمین همایش ملی تعالی سازمانی

امسال این شرکت، در سطح بالاتر که سطح تقدیرنامه در جایزه ملی تعالی است حضور یافت و با صعود دو پله‌ای موفق به دریافت تقدیرنامه 2 ستاره از چهاردهمین همایش تعالی سازمان شد. شرکت‌هایی که تقدیرنامه 2 ستاره دریافت می‌کنند شرکت‌هایی هستند که پس از ارزیابی توسط ارزیابان سازمان موفق به کسب امتیاز بین 350 تا 300 بر اساس شاخص‌های رتبه‌بندی تعالی سازمانی شده‌اند.

ارزیابی در راستای تعلق جایزه تعالی سازمانی به ایران کیش توسط 5 ارزیاب و طی 4 روز ارزیابی در هفته آخر بهمن‌ماه سال 95 صورت گرفت.

اقدامات ایران کیش

ایران کیش در سال جاری با تشکیل هفت کمیته که به جمع‌آوری اطلاعات سازمان می‌پرداخت، سعی در عارضه‌یابی و تعریف پروژه‌هایی درصدد رفع مشکلات و فضاهای بهبود شناسایی‌شده سازمان داشت و تا زمان ممیزی جایزه ملی تعالی سازمانی، بسیاری از این پروژه‌ها به ثمر نشسته و تعدادی نیز در دست اجرا می‌باشند.

برگزاری دو سمینار آموزشی، یکی برای سطوح معاونین و مدیران مستقل و دیگری تا لایه سرپرستان؛ برگزاری دوره‌های آموزشی نظیر تدوین اظهارنامه، آشنایی با تعالی سازمانی و فرهنگ تعالی، تربیت ارزیاب و خود ارزیابی نیز ازجمله اقدامات فرهنگ‌سازی تعالی سازمانی در راستای دریافت جایزه تعالی سازمانی در سال جاری بود.

.

تلاش برای یک هدف

یکی از مباحثی که بسیاری از سازمان‌ها به دنبال آن هستند و باوجوداینکه چندین سال از عمر آن می‌گذرد، اما همچنان جدید است، مباحث مرتبط با تعالی سازمانی و جایزه‌های کیفی است.

معمولاً سازمان‌ها در کنار پیاده‌سازی سیستم‌های مدیریت کیفیت و استانداردهای ایزو، علاقه و رغبت فراوانی به اجرا و پیاده‌سازی مدل‌های تعالی سازمانی دارند.

علی سیروس کبیری به نمایندگی از شرکت کارت اعتباری ایران کیش گواهی 2 ستاره جایزه ملی تعالی سازمانی را دریافت کرد.
علی سیروس کبیری به نمایندگی از شرکت کارت اعتباری ایران کیش گواهی 2 ستاره جایزه ملی تعالی سازمانی را دریافت کرد.

مدل EFQM مدلی است که توسط شرکت‌های برتر اروپایی در زمان رکود اقتصادی در اروپا تهیه و تدوین شده و به‌صورت دوره‌ای موردبازنگری قرار می‌گیرد و آخرین بازنگری آن مربوط به سال 2013 است و در واقع قالبی است که در آن تمام قسمت‌های مختلف سازمان را با 9 معیار تحت پوشش قرار می‌دهد که 5 معیار مربوط به توانمند سازها و 4 معیار مربوط به نتایج است. تعالی سازمانی، تضمین مسیر رشد شرکت است و در این چارچوب می‌توان فضاهای بهبود را تشخیص داد. به‌عنوان‌مثال پروژه‌های بهبود نرم‌افزار جامع و یکپارچه مالی یا پیاده‌سازی معماری سازمانی یا پروژه مشتریان VIP ایران کیش ازجمله پروژه‌هایی هستند که در راستای فضاهای بهبود شناسایی‌شده، تعریف و اجرایی شده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.