راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

همکاری ویزا و IBM جهشی به سوی پرداخت بدون نقد

ویزا بزرگ‌ترین پردازشگر پرداختی که بیش از نیمی از معاملات الکترونیکی در جهان را به عهده دارد، قرار است تکنولوژی توکن کارت اعتباری خود را با شبکه اینترنت اشیاء شرکت واتسون پیوند دهد.

واتسون گل سرسبد شرکت IBM در فعالیت‌های هوش مصنوعی است. این شرکت در کنار دیگر طرح‌های مربوط به اینترنت اشیاء خود در صنایع خودرو و وب سایت‌های سرمایه‌گذاری و شبکه ریلی، همکاری جدیدی را با IBM آغاز کرده است. در این همکاری شبکه واتسون قرار است یک پلتفرم برای اتصال و مدیریت تکنولوژی توکن ویزا با دستگاه‌های فردی متصل به اینترنت فراهم سازد؛ این پلتفرم اطلاعات پرداخت را به یک توکن منحصربه‌فرد دیجیتال تبدیل می‌کند که برای محافظت از اطلاعات شخصی کاربران هنگام استفاده از دستگاه‌های شخصی متصل به اینترنت کاربرد دارد.

هر دو شرکت این همکاری را فرصتی برای تغییر در روش کسب‌وکارشان در مقیاس جهانی می‌بینند. با توجه به وسعت همکاری، هدف این است که تا سال 2022، بیست میلیارد دستگاه اینترنت اشیاء به ویزا متصل گردد.

یک چنین تغییر بزرگی می‌تواند پایان پول نقد به‌عنوان روش پرداخت باشد. 20 میلیارد دستگاه که با شناسه منحصربه‌فرد امن مجهز شده‌اند، عدد بسیار عظیمی است.

منبع: کانال تلگرامی شرکت خدمات انفورماتیک / bankinnovation

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.