راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در کنگره جهانی موبایل بارسلون چه می‌گذرد (2)

هفته آینده و از روزهای نهم تا دوازدهم اسفندماه، کنگره جهانی موبایل (Mobile World Congress) را پیش رو داریم که بزرگ‌ترین رویداد تخصصی در صنعت موبایل است.

این رویداد، شامل بخش‌های مختلفی است؛ از کنفرانس‌ها، سمینارها و سخنرانی‌ها گرفته تا دیگر برنامه‌هایی که به طور جانبی و حتی برای اولین بار در کنگره جهانی موبایل 2017 برگزار خواهد شد.

در گزارش قبلی خود، برخی از کنفرانس‌ها و سخنرانی‌هایی که بیشتر توجه ما را به خود جلب کرد به شما معرفی کردیم. در این قسمت، به معرفی دیگر بخش‌های رویداد می‌پردازیم.

4YFN

چهارمین سالی است که در این رویداد، بخشی به استارت‌آپ‌ها اختصاص دارد. 4YFN (4 years from now) برنامه‌ای مختص استارت‌آپ‌ها، کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و شتابدهندگان است که امسال، چهارمین سال برگزاری‌اش خواهد بود.

برای اینکه بدانید در این برنامه چه چیزی انتظارتان را می‌کشد باید بگوییم که امسال بیش از 600 استارت‌آپ و 700 سرمایه‌گذار همراه با بیش از 12 هزار و 500 شرکت‌کننده در این برنامه حضور خواهند داشت.

همچنین سخنرانی‌ها و کارگاه‌های بسیاری در حوزه‌های موبایل، اینترنت اشیا و رسانه دیجیتال برگزار می‌شود. جیمی والز، بنیان‌گذار ویکیپدیا یکی از سخنرانانی است که در این بخش حضور خواهد داشت.

YoMo

کنگره جهانی موبایل در سال 2017، برنامه‌ای برای نوجوانان نیز تدارک دیده است. YoMo یا جشنواره موبایل نوجوانان (Youth Mobile Festival)، بخش دیگری از رویداد کنگره جهانی موبایل است.

در این چهار روز، بیش از 20 هزار دانش‌آموز 10 تا 16 ساله از اسپانیا و کاتالونیا در جشنواره یومو حضور دارند تا شاهد بزرگ‌ترین نمایش از علم و تکنولوژی باشند.

یومو بخش هیجان‌انگیز، جذاب و آموزشی رویداد است که به مخاطبانش آگاهی‌های بیشتری در زمینه علم، تکنولوژی، مهندسی، طراحی و ریاضی می‌دهد.

.

Women4Tech

رویداد امسال، زنان این صنعت را فراموش نکرده و برنامه‌های ویژه‌ای برایشان تدارک دیده است. Women4Tech دیگر برنامه ویژه سال 2017 است که به شکاف جنسیتی موجود در صنعت موبایل و کاهش هرچه بیشتر این شکاف می‌پردازد.

این برنامه قصد دارد با ارائه پلتفرم‌های جهانی بست‌پرکتیس‌هایی برای رهبران زن این صنعت، حضور زنان را هرچه بیشتر افزایش دهد.

MMIX

فیلم، تلویزیون، ویدیو، موسیقی دیجیتال، بازی‌های موبایلی و برندها همگی در بخش دیگری از برنامه‌های کنگره جهانی موبایل به نام MMIX جمع شده‌اند.

MMIX رویکرد «اول موبایل» را برای رسانه‌ها مشخص می‌کند. در رویداد امسال، MMIX شامل دو بخش نشست و مهمانی است. نشست MMIX چهارشنبه، یازدهم اسفندماه برگزار می‌شود.

این برنامه به بررسی تقاضاهای جهانی رو به رشد برای رسانه‌ها و سرگرمی‌های چند صفحه نمایشی می‌پردازد و اینکه چطور سرعت رو به رشد نوآوری‌ها بازار کنونی را به لرزه درمی‌آورد.

Global Mobile Awards

Glomo، قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین جایزه در صنعت موبایل است که بیست و دومین سال برگزاری‌اش را در کنگره جهانی موبایل 2017 جشن خواهد گرفت.

این جایزه مختص محصولات، تکنولوژی‌ها و خدماتی تعلق خواهد گرفت که بیشترین تأثیر را بر صنعت موبایل گذاشته‌اند. برای Glomo امسال، شش بخش مختلف در نظر گرفته شده است:

  • زندگی متصل
  • بهترین خدمات موبایلی
  • توسعه اجتماعی و اقتصادی
  • بهترین اپلیکیشن‌های موبایلی
  • برترین گوشی‌ها و دستگاه‌ها
  • بهترین فناوری‌های موبایلی

Ministerial Programme

دوازدهمین سالی است که این برنامه در کنگره جهانی موبایل برگزار می‌شود. در این برنامه مدیران عامل، وزرا، رگولاتورها و سیاست‌گذاران از سراسر دنیا دور هم جمع می‌شوند تا درباره چالش‌ها و فرصت‌های موجود در صنعت موبایل گفتگو کنند.

در Ministerial Programme، قرار است که تأثیرگذارترین پیشروان مخابراتی ایده‌هایشان را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و برای اتصال هر فرد و هر چیزی به آینده‌ای بهتر، بحث و گفتگو کنند.

این برنامه از نهم تا یازدهم اسفندماه برگزار می‌شود. سال گذشته این برنامه توانست 1500 مخاطب را به خود جذب کند.

موبایل بارسلون

Onsite Activities

اگر در کنار شرکت در نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌های کنگره جهانی موبایل، به‌دنبال کمی هیجان و تفریح هستید می‌توانید در برنامه «Onsite Activities» رویداد شرکت کنید. این برنامه شامل سه بخش «بازی»، «دیدنی‌ها» و «انجام‌دادنی‌ها» است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.