راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اتفاقن بازی کن!

این روزها کمپین تبلیغاتی ایوا شروع شده است. ایوا اولین بار آذر ماه امسال و در نمایشگاه الکامپ با شور و هیجان زیاد معرفی شد. نحوه حضور شرکت پرداخت الکترونیک سداد حسابی کنجکاوی‌ برانگیز شد. آن زمان در راه پرداخت نوشتیم:

شاید اولین غرفه‌ای که با دکور و نمایی متفاوت از همه، بیشتر از دیگر غرفه‌ها جلب‌توجه می‌کرد و خیلی‌ها را به سمت خود می‌کشاند، غرفه شرکت پرداخت الکترونیک سداد بود که با نام محصول خود یعنی «ایوا» حضور پیدا کرده بود. شرکت خدمات نوین داده‌ورزی سداد با طراحی متفاوتی که در غرفه‌اش ایجاد کرده بود به‌خوبی حس کنجکاوی بازدیدکنندگان را برای اینکه بدانند ماجرای این طراحی از چه قرار است، تحریک می‌کرد و وقتی هم وارد غرفه می‌شدید شلوغی جمعیت دلیل روشنی برای موفقیت در جذب مخاطب برای ارتباط برقرار کردن با اپلیکیشن ایوا بود.

همان‌طور که مدیران ارشد این شرکت پیش‌تر در نشست خبری رونمایی از اپلیکیشن ایوا گفته بودند که مخاطب این اپلیکیشن متولدین دهه ۸۰، ۷۰ و ۶۰ هستند (+) به نظر می‌رسید شکل حضورشان با این هدف سازگار بود. شعار ایوا هم آن زمان این بود: «اتفاقن بازی کن». به نظر من البته مخاطب این اپلیکیشن دختران متولد دهه ۸۰ و تا حدودی ۷۰ است. این برداشت من از روی نام و رنگ و تجربه کاربری این اپلیکیشن است. ایوا را باید اولین اپلیکیشن صنعت پرداخت ایران دانست که دقیقا نسل Z را نشانه رفته است. این اپلیکیشن برای اولین بار تلاش کرده از چارچوب‌های سفت و سخت پذیرفته شده در صنعت پرداخت فراتر برود و پا در حوزه سرگرمی بگذارد. با نگاهی به تبلیغات تلویزیونی کمپین ایوا که یادآور بازی نینجا فروت است، این نیم‌نگاه طراحان ایوا به یک اپلیکیشن پرداخت سرگرم‌کننده قابل ردیابی است. راهی که ایوا شروع کرد این روزها پیروان زیادی هم پیدا کرده است.

از منظری دیگر، در روزهایی که یو‌اس‌اس‌دی آرام آرام در حال حذف شدن از صنعت پرداخت است، کمپین تبلیغاتی ایوا بیانیه‌ای بر پایان یک عصر و شروع عصری دیگر است.

.

نگاهی نزدیک‌تر

رنگ صورتی زمینه اپلیکیشن اولین تصویری است که از ایوا در ذهن می‌ماند. آن دو کاراکتر جذاب آیکون هم جذابیتی از جنس بازمزه بودن دارد. قورباغه مایوسی که مستقیم زل زده توی چشم هم بی‌صبرانه منتظر یک کنش است. ایوا سه دکمه بیشتر ندارد: پرداخت، پاتوق و بازی. هرکدام از دکمه‌ها هم ستاره‌ای است که فقط با پرتاب کردن و پاره کردن طناب آسانسور فعال می‌شوند. در پرداخت هم فعلا فقط می‌شود قبض پرداخت کرد، شارژ خرید و در فعالیت‌های خیریه مشارکت کرد. در این بخش می‌توان طلا هم خرید. این طلا‌ها را نه تنها در بخش‌های مختلف بازی می‌توان مصرف کرد بلکه در بخش‌های پرداختی مثل خرید شارژ و پرداخت قبض هم قابل استفاده است. در بخش پاتوق مخاطبان اپلیکیشن می‌توانند پاتوق‌های مختلف بسازند. ویژگی پاتوق این است که امتیازهای هر نفر در پاتوق به پای همه نوشته می‌شود. یعنی برخلاف سیستم پادگانی که تشویق برای یکی و تنبیه برای همه است اینجا تشویق برای همه است و فعلا خبری هم از تنبیه نیست! بخش بازی هم فعلا فقط شامل بازی موشک است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.