راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کم بودن میزان خطای پذیرندگی شرکت مبنا کارت آریا اتفاقی نیست

در سال‌های گذشته خطا در انجام تراکنش‌های بانکی و پرداختی مردم را کلافه کرده بود. البته در آن سال‌ها چون در ابتدای ورود فناوری به عرصه‌های بانکی و پرداخت بودیم، احتمالاً این خطاها قابل‌تحمل‌تر بود. این روزها و هم‌زمان با رشد فناوری در عرصه بانکداری و پرداخت طبیعی است که خطا هم کم‌تر قابل‌تحمل باشد. هرچند نداشتن خطا معادل داشتن یک تجربه کاربری فوق‌العاده نیست اما شرط لازم است؛ هرچند شرط کافی نیست؛ بنابراین در بررسی آمارهای پرداخت الکترونیکی ایران مدتی است عاملی برای اندازه‌گیری پررنگ شده و آن میزان خطا است.

شرکت پرداخت الکترونیکی مبنا کارت آریا در ماه‌های گذشته جز کم خطاترین و در برخی موارد در جایگاه کم‌ترین میزان خطای پذیرندگی بوده است.

بنا بر گزارش‌های شاپرک در ماه‌های مختلف امسال در شاخص خطای پذیرندگی شرکت مبنا کارت آریا کمترین میزان خطای پذیرندگی را داشت. چرا؟ مرتضی حسینی مدیرعامل این شرکت و شهرام رشتی از بنیان‌گذاران این شرکت هر دو متفق‌القول بر چند عامل تأکید می‌کنند: «یکپارچگی سیستم، سوییچ اختصاصی شرکت و بهره‌برداری از متخصصان مجرب داخلی از مهم‌ترین عوامل پایین بودن میزان خطای پذیرندگی در این شرکت است.»

Mab-Way2pay-95-11-20

اگر شرکتی یک بار در آمارها در جایگاه خاصی قرار بگیرد احتمال تصادفی بودن آن هست. منتها زمانی که در آمارها به‌صورت پیاپی در چنین جایگاهی قرار می‌گیرد احتمالاً علت یا علل خاصی پشت آن وجود دارد. حسینی می‌گوید: «چند دلیل عمده در این رابطه وجود دارد؛ یکی این‌که سامانه‌های ما یکپارچه است و بزرگ‌ترین مزیت ما نسبت به تمام شرکت‌های پرداخت الکترونیکی دیگر همین یکپارچگی سیستم است.

Mab-1-Way2pay-95-11-20 Mab-2-Way2pay-95-11-20 Mab-2a-Way2pay-95-11-20 Mab-3-Way2pay-95-11-20 Mab-4-Way2pay-95-11-20

دوم اینکه سویچ ما سویچی است که توسط خود شرکت نوشته‌شده و تمامی ماژول‌ها و داشبوردهایی که می‌خواهیم توسط شرکت تهیه می‌شود. مبنا کارت مانند دیگر شرکت‌های پرداخت الکترونیک عمل‌نکرده که سوییچ را از یک جا تهیه کند و باقی ابزارها را از جای دیگر. ما همه موارد فنی موردنیاز را در شرکت و با همکاری شرکت اینفوتک تهیه‌کرده‌ایم. علاوه بر این، ما فقط از دستگاه‌های کارت‌خوان برند اینجنیکوی فرانسه که جزو یکی از برترین برندهای دنیا است، استفاده می‌کنیم. درنتیجه وقتی سیستم یکپارچه است و از یک برند تراز اول دنیا استفاده می‌کنید طبیعی است که خطا کمتر می‌شود.»

مدیرعامل شرکت مبنا کارت آریا مزیت دیگر این شرکت را نیروی انسانی و کارشناسان این شرکت عنوان کرد.

اینفوتک که سوئیچ پرداخت مبنا کارت آریا را تأمین کرده سوئیچ دو شرکت دیگر را هم تأمین کرده و جالب اینجاست که هردوی آن‌ها هم جزو کم خطاترین شرکت‌های پرداخت الکترونیکی ایران هستند.

البته شهرام رشتی درباره این‌که چرا مبنا در جایگاه بالاتری نسبت به آن دو شرکت دیگر ایستاده، بر عامل یکپارچگی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در شرکت مبنا کارت آریا تأکید می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.