راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آغاز به کار شورای تجارت جهانی زنجیره بلوک در داووس

هفته پیش مجمع جهانی اقتصاد 2017، در اجلاس سالانه‌ای که در داووس سوئیس برگزار شد شرکت فناوری بیت‌فری، شکل‌گیری شورای تجارت جهانی زنجیره بلوک (GBBC) را اعلام کرد؛ آغاز به کار اولیه با آخرین شریک تجاری بیت‌فری با شرکت قانون بین‌المللی Covington بود. GBBC نمایانگر همکاری تجارت‌های پیشرو و مدیران اجرایی از سراسر جهان است که توجه خاصی به بیت‌کوین و راه‌حل‌های زنجیره بلوکی دارند.

Bitfury و Covington شورای تجارت جهانی زنجیره بلوک را به وجود می‌آورند؛ انجمن تازه تأسیس شورای تجارت جهانی زنجیره بلوک در نظر دارد که شرکت‌های پیشگام جهان را در مورد آخرین پیشرفت‌های فناوری زنجیره بلوک آگاه کند.

اعضای آن شامل افراد و شرکت‌های متخصص درزمینهٔ فناوری، بانکداری، دولت و دانشگاهی هستند سی‌وسه نفر اولیه اعضای تشکیل‌دهنده آن نمایندگانی از بیست‌وپنج کشور هستند کشورهایی چون استرالیا، آرژانتین، باربادوس، برزیل، کانادا، چین، استونی، فرانسه، هایتی، هنگ‌کنگ، هند، لیتوانی، هلند و سایر کشورهای دیگر.

Valery Vavilov مدیرعامل گروه بیت‌فری می‌گوید: «نیاز شدیدی برای یک ساختار جهانی احساس می‌شد که اکوسیستم زنجیره بلوک را کنار هم نگه دارد، به آموزش و طرفداری از پیشرفت‌های مرتبط با بخش‌های زنجیره بلوک در دنیای تجارت جهانی بپردازد.»

او در ادامه گفت: «در مراسم افتتاحیه GBBC بسیاری از متفکران استراتژیک زنجیره بلوک و تجارت‌های جهانی گرد هم آمدند تا شراکت را در میان بخش‌های مختلف شکل دهند و به درک چگونگی اینکه این فناوری می‌تواند روش‌های تجاری فعلی‌مان را تغییر دهد بپردازند.»

.

ساختار جهانی زنجیره بلوک و اکوسیستم‌های تجاری

بنیان‌گذار بیت‌فری می‌گوید که شرکت به شوق‌وذوقی که در طول تشکیل GBBC وجود داشت مدیون است. Vavilov معتقداست که تجارت جهانی نیازمند چنین سازمان‌هایی است تا به آموزش و هواداری از ارز رایج دیجیتالی و بلاک چین‌های ابتدایی بپردازند.

شرکت‌هایی که در این اجلاس همکاری کردند شامل Paypal، the MIT Digital Currency، Initiative، Overstock.com، Gemini Investment Group، Bitpesa، Hyperledger و Consensys بودند.

مدیرعامل گروه GBBC اعلام کرد که GBBC قرار است که یک ساختار جهانی کامل برای زنجیره بلوک و اکوسیستم‌های تجاری باشد؛ اعضای تشکیل‌دهنده آن در مورد اینکه ما همیشه یک وجهه جهانی را ارائه دهیم بسیار حساسی هستند و می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که ما همیشه در خط مقدم نوآوری‌های زنجیره بلوک در جهان باقی خواهیم ماند.

بنیان‌گذار Bitfury اعلام کرد: «یک زنجیره بلوک وجود خواهد داشت.»

بیت‌فری که از بنیان گذران سازمان شورای تجارت جهانی زنجیره بلوک است نشان داد که این شرکت می‌خواهد به رهبری‌اش در ارزهای رمزنگاری‌شده و فضای دفتر کل توزیعی (Distributed ledger) ادامه دهد.

این شرکت بدون وقفه جایگاه برترش را در بیت‌کوین و زنجیره بلوک جهانی از زمان آغاز به کارش یعنی سال 2012 حفظ کرده است. از آن زمان به بعد سرمایه‌گذاران مبلغ 90 میلیون دلار به شرکت تزریق کردند و شرکت در زمینه‌های ASIC Silicon chips، مادر بوردهای چاپی (PCB)، سرورها و مراکز داده‌های بیت‌کوین شهرت خاصی به دست آورد.

شرکت همچنین درراه اندازی سایر برنامه‌های مبنی بر بیت‌کوین نظیر Bitpesa و در ساختمان مرکز فناوری گرجستان نیز سرمایه‌گذاری کرده است. تأسیس GBBC یکی دیگر از تلاش‌های بیت‌فری برای مطرح کردن ارز رایج دیجیتالی و نوآوری‌های زنجیره بلوک در سطح جهانی است.

Vavilov اخیراً ادعا کرده است که تنها یک بلاک چین وجود دارد و گفت: «تنها یک زنجیره بلوک وجود دارد؛ و آن‌هم زنجیره بلوک بیت‌کوین است. همان‌طور که یک شبکه اینترنت وجود دارد؛ بااین‌حال من شرکت‌ها و مؤسسات مالی را به توسعه فناوری زنجیره بلوک تشویق می‌کنم و آن را در زیرساخت‌هایشان می‌آورم چراکه یک منبع واحد سهام حقیقی را به وجود می‌آورد که یک نوآوری نیرومند است. ویژگی که بیشتر مایه افتخار بیت‌کوین است ثبات و تغییرناپذیری آن است، ویژگی که از ابتدا با بیت‌کوین همراه است، از هک شدن توسط افراد خرابکار در امان است و نه‌تنها به اطلاعات هویت می‌بخشد بلکه به آن‌ها ارزش واقعی نیز می‌دهد.»

منبع: کوین ایران

1 دیدگاه
  1. سهیل اسفندیار می‌گوید

    دستتون درد نکنه دم آقا رضا قربانی گرم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.