راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ثبت مشخصات گردانندگان فروشگاه‌های اینترنتی برنامه‌های موبایلی در چین

به دلیل انتشار گسترده بدافزار از طریق برخی برنامه‌های موبایلی عرضه‌شده در فروشگاه‌های برنامه موبایلی در چین، دولت از گردانندگان این فروشگاه‌ها خواسته است تا برای ثبت‌نام مشخصات خود اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، دولت چین به‌منظور برطرف کردن دغدغه‌های امنیتی خود از گردانندگان فروشگاه‌های اینترنتی برنامه‌های موبایلی خواسته تا برای ثبت‌نام مشخصات خود اقدام کنند.

بر اساس اعلام اداره فضای مجازی چین از 16 ژانویه مشخصات گردانندگان تمامی این فروشگاه‌ها باید نزد دولت ثبت شود. علت اصلی این مسئله انتشار گسترده بدافزار از طریق برخی برنامه‌های موبایلی عرضه‌شده در این فروشگاه‌ها اعلام شده است.

هکرها با سوءاستفاده از بی‌نام‌ونشان بودن فروشگاه‌های یادشده برنامه‌های آلوده خود را در آن‌ها عرضه کرده و از این طریق به سرقت اطلاعات کاربران و نفوذ به گوشی‌های آن‌ها می‌پردازند.

امید می‌رود شناسایی گردانندگان چنین فروشگاه‌هایی موجب کاهش مشکل شود. هم‌زمان رسانه‌های غربی به انتقاد از این اقدام دولت چین پرداخته‌اند و هدف از چنین کاری را مقابله با آزادی بیان توصیف کرده‌اند، اما دولت چین تأکید کرده که قصد دارد برنامه مذکور را حتماً به اجرا درآورد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.