راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

امسال جشنواره وب و موبایل با رویکرد تازه برگزار می‌شود

در نهمین جشنواره وب و موبایل، 7 گروه جدید به جشنواره اضافه خواهند شد و همچنین در کنار جشنواره، کنفرانس وب و موبایل نیز با دو پنل برگزار می‌شود.

به گزارش سرمد نیوز، نشست خبری نهمین دوره جشنواره وب و موبایل ایران با حضور رضا الفت نسب رئیس انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی، میلاد احرام پوش بنیان‌گذار جشنواره موبایل و شایان شلیله بنیان‌گذار جشنواره وب برگزار شد.

در ابتدای این نشست شایان شلیله، بنیان‌گذار جشنواره وب در مورد دوره نهم جشنواره وب و موبایل گفت: «امسال نیز مانند سال گذشته برگزاری این جشنواره توسط انجمن کسب‌وکار اینترنتی انجام می‌شود و ما در راستای یکپارچه‌سازی جشنواره وب و جشنواره موبایل که از دو سال پیش به‌صورت هم‌زمان برگزار می‌شود، امسال لوگوی دو جشنواره را هم یکی کردیم.»

میلاد احرام پوش، بنیان‌گذار جشنواره موبایل در مورد تغییرات این دوره از جشنواره گفت: «نهمین دوره جشنواره وب و موبایل با تغییراتی در بخش موبایل برگزار خواهد شد. اضافه شدن ۷ گروه جدید به جشنواره بر اساس نظرات شرکت‌کنندگان دوره‌های قبل و به علت رشد تعداد و انواع اپلیکیشن‌های موبایلی یکی از این تغییرات است.»

رویداد دیگری که در کنار جشنواره امسال اتفاق خواهد افتاد و از وب‌سایت آن به‌زودی رونمایی می‌شود چالش مبارزه با بیکاری (چشمک) است

این هفت گروه جدید که شرکت‌کنندگان می‌توانند اپلیکیشن خود را در گروه مرتبطش در معرض داوری قرار دهند موارد زیر است:

  • گروه ویدئو و رسانه
  • گروه خرید
  • گروه اَپ‌های ورزشی
  • گروه بازی‌های استراتژی و نقش‌آفرین
  • گروه بازی‌های مسابقه و سرعت
  • گروه بازی‌های آموزشی و دانستنی‌ها
  • گروه بازی‌های رقابتی و بازی‌های عمومی

او افزود:‌ «با توجه به رشد صنعت بازی در ایران گروه بازی‌ها را نیز به گروه‌های کوچک‌تر تقسیم کردیم.»

رضا الفت نسب، رئیس انجمن کسب‌وکار اینترنتی و دبیر جشنواره در ادامه توضیحاتی در مورد نحوه برگزاری جشنواره وب و موبایل ایران ارائه داد و گفت: «امسال در کنار این جشنواره کنفرانس وب و موبایل را نیز داریم که شامل دو پنل مهم است؛ یک پنل به بحث در مورد تقابل کسب‌وکارهای سنتی با کسب‌وکارهای مجازی اختصاص دارد که سعی کردیم در این پنل از هر دو جناح دعوت کنیم. پنل دیگر به نقش کسب‌وکارهای نوپا (استارت‌آپ‌ها) در تغییر سبک زندگی می‌پردازد.»

او ادامه داد:‌ «رویداد دیگری که در کنار جشنواره امسال اتفاق خواهد افتاد و از وب‌سایت آن به‌زودی رونمایی می‌شود چالش مبارزه با بیکاری (چشمک) است که در این چالش شرکت‌های دولتی و خصوصی و وب‌سایت‌هایی که در حوزه تجارت الکترونیک فعال هستند و امکان استخدام افراد در عناوین شغلی مختلف را دارند می‌توانند در این چالش شرکت کنند و قصد داریم تا زمان اختتامیه این چالش که هم‌زمان با روز کارآفرینی در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ برگزار خواهد شد بتوانیم کارآفرینان و تعداد زیادی از افراد جویای کار را به هم پیوند دهیم.»

در این دوره بیش از ۳۷۰۰ اپلیکیشن در دایرکتوری جشنواره ثبت و تأیید شده‌اند و در بخش سایت‌ها نیز بیش از ۱۳ هزار و ۴۰۰ سایت ثبت‌نام شده‌اند

الفت نسب افزود: «ما همچنین طی تفاهمی با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز یک دسته به نام ساخت ایران به گروه‌های جشنواره اضافه کرده‌ایم که فروشگاه‌های اینترنتی که کالای ایرانی را به فروش می‌رسانند هم موردتقدیر قرار بگیرند.» در ادامه آماری از جشنواره امسال توسط برگزارکنندگان این جشنواره ارائه شد.

داوری مردی جشنواره امسال از تاریخ ۱۸ دی آغاز شده و استقبال خوبی صورت گرفته، برندگان در دو گروه داوری، یکی مردمی و یکی هم با رأی هیئت‌داوران برگزیده خواهند شد.

امسال عدد رأی مردمی روی سایت نمایش داده می‌شود که تا الآن حدود ۳۱ هزار رأی بوده و پیش‌بینی می‌شود تا آخر مهلت رأی‌گیری به حدود ۶۰۰ هزار رأی برسد.

همچنین در این دوره بیش از ۳۷۰۰ اپلیکیشن در دایرکتوری جشنواره ثبت و تأیید شده‌اند و در بخش سایت‌ها نیز بیش از ۱۳ هزار و ۴۰۰ سایت ثبت‌نام شده‌اند و این آمار نشان از رشد بخش موبایل در جشنواره می‌دهد.

جشنواره وب و موبایل ایران ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ در پژوهشکده نیرو برگزار خواهد شد و سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور سخنران اختتامیه این جشنواره خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.