راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

عربشاهی: فرایند پول گذاری در خودپردازها باید بهینه‌سازی شود

بانک مرکزی در سیاست‌گذاری‌های خود نحوه هماهنگ‌شدن صنعت با تغییرات را هم باید پیش‌بینی کند. چراکه خیلی از شرکت‌ها استراتژی خود را با استراتژی‌های نقشهٔ راهی که قانون‌گذار تهیه می‌بیند نزدیک می‌کنند و این نقطه مثبت ماجراست و می‌شود روی آن بیشتر کار کرد.

مازیار عربشاهی مدیر توسعه و کسب‌وکار ایران ارقام با بیان اینکه بخش عمده‌ای از هزینه‌های ارائه خدمات دستگاه‌های خودپرداز در خارج از شعب مربوط به پول گذاری است. گفت: «شرکت‌ها و بانک‌ها برای آنکه دستگاه از سرویس خارج نشود و برای اینکه کمترین مراجعه به دستگاه‌ها را داشته باشند دستگاه‌ها را پر از اسکناس می‌کنند. با این کار هزینه‌های زیادی که مربوط به این حجم اضافی پول است را به سیستم تحمیل می‌کنند.»

وی افزود: «برای اینکه امکان ارائه خدمات پول گذاری با قیمت مناسب و در کلیه نقاط به وجود بیاید بهینه‌سازی فرایند پول گذاری لازم است این راه‌حل می‌تواند با توجه به استراتژی‌های سازمان و الگوهای رفتار دستگاه‌های نصب شده در نقاط مختلف میزان بهینه‌ای از حجم پول موردنیاز برای هر دستگاه را برآورد و پیشنهاد نماید.»

عربشاهی درباره تجربه‌های دنیا در این خصوص گفت: «در همه کشورها بحث پول رسانی به‌صورت یک خدمت تخصصی درآمده و شرکت‌هایی متولی این کار هستند. این شرکت‌ها کل فرایند مربوطه را مدیریت و اجرا می‌کنند یعنی از تأمین منابع مالی، جمع‌آوری اسکناس‌های موردنیاز و حمل و حفظ امنیت پول‌ها و بیمه و قرار دادن پول در دستگاه را انجام می‌دهند و لاجرم از ابزارهای مانیتورینگ و بهینه‌سازی برای بهبود فرایندهای خود بهره می‌برند.»

وی با تأکید بر اینکه ترکیب تکنولوژی، فرهنگ و مقررات روند بهینه‌سازی فرایند پول گذاری مؤثر است گفت: «تکنولوژی این امکان را ایجاد کرده که در لحظه اطلاعات متنوعی از وضعیت دستگاه‌ها در سطح کشور جمع‌آوری و پردازش شود. همچنین کار با داده‌های حجیم اطلاعات ارزشمندی در مورد رفتار مشتریان که در حقیقت بازتابی از مسائل فرهنگی و مقررات موجود است به ما می‌دهد. این دانش می‌تواند به بانک‌ها و شرکت‌ها در ارائه خدمات مناسب و افزایش رفاه اجتماعی کمک نماید.»

maziyar-arabshahi-c-1000-way2pay-95-10-16

مدیر توسعه و کسب‌وکار ایران ارقام درباره راهبردهای این شرکت در جهت ارائه خدمات تخصصی پول گذاری به بانک‌ها گفت: «در گذشته محصولات و ابزارهای مختلفی توسط بانک‌ها تدارک دیده می‌شد ولی لزوماً این مجموعه ابزار و تجهیزات ولو با فناوری نوین مسائل موجود در شبکه بانکی و اجتماع را حل نمی‌کرد ازاین‌رو شرکت ایران ارقام استراتژی خود را، ارائه راه‌حل‌های مختلف در حوزه بانکی و ارائه خدمات در رابطه با تراکنش‌های بانکی قرار داده است و با این رویکرد محصولات خود را ارائه می‌نماید. هدف ارائه این راه‌حل‌ها ارتقا کیفیت سطح خدمات در این حوزه است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.