راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در هر ساعت در صنعت پرداخت و بانکداری الکترونیکی ایران چه اتفاقی می‌افتد؟ / اینفوگرافیک

شرکت نبض افزار به سفارش بانک حکمت ایرانیان یک اینفوگرافی در رابطه با آنچه در یک ساعت در صنعت پرداخت و بانکداری الکترونیکی کشور می‌گذرد، تهیه کرده است که اطلاعات جالب و قابل‌توجهی در آن ارائه شده است. راه پرداخت علاوه بر انتشار این اینفوگرافی که در هر ساعت در صنعت پرداخت و بانکداری الکترونیکی ایران چه اتفاقی می‌افتد، برای درک بهتر نشانگرهای این اینفوگرافی گفتگوی کوتاهی نیز با مهندس علی رحیمی‌پور مدیر فروش و بازاریابی شرکت نبض افزار داشت است.

مدیر فروش و بازاریابی شرکت نبض افزار در خصوص کلیات این اینفوگرافیک گفت: «این اینفوگرافی موارد مثبت و منفی زیادی را به‌صورت ساده و بصری نشان می‌دهد. ازجمله این موارد تعداد بالای تراکنش‌های خرید و برداشت وجه و همچنین در کل تعداد بالای تراکنش‌های الکترونیکی است.»

مهندس علی رحیمی‌پور در ادامه گفت: «پرداخت حدود 35 میلیون تومان کارمزد به شاپرک و حدود 46 میلیون تومان به‌شتاب در ساعت، از نقاط منفی است که در این اینفوگرافی مشاهده می‌شود. این هزینه‌ها با توجه به مدل غلط کارمزد و پرداخت آن از سوی بانک‌ها منجر به 5 هزار میلیارد تومان هزینه در سال شده که باعث افزایش 0.5 درصدی نرخ بهره می‌شود.»

او در ادامه این مسئله را متذکر شد که نصب 34 کارت‌خوان در هر ساعت، وجود 35000 تراکنش خطای سیستمی و 8000 مورد ضبط کارت از دیگر مواردی است که لازم است به آن توجه شود.

رحیمی پور گفت: «نصب 34 کارت‌خوان به ازای هر ساعت با هزینه بانک‌ها در حالی است که مسلماً این تعداد کسب‌وکار در همین بازه زمانی ایجاد نمی‌شود و می‌تواند نشان‌دهنده بیماری کنونی نظام‌های پرداخت در شاپرک باشد.»

مدیر فروش و بازاریابی شرکت نبض افزار در ادامه گفت: «از طرفی در هر ساعت 8000 خطای وارد کردن رمز به‌صورت اشتباه و 35000 تراکنش خطای سیستمی باعث مراجعه به شعب و ایجاد مغایرت‌های مالی به بانک‌ها می‌شود که سربار بالایی را به بانک‌ها تحمیل می‌کند.»

علی رحیمی‌پور با تأکید بر اینکه این اینفوگرافی به زبانی بصری وضعیت نامناسب کنونی را در حوزه کارمزدها و فرایندهای بانکداری و پرداخت الکترونیک نشان می‌دهد، خواستار توجه نهادهای حاکمیتی و دیگر بازیگران این صنعت به نقاط ضعف و تهدیدهای کنونی شد تا اثر سو و ریسک‌های کسب‌وکاری و فرایندی صنعت مدیریت شود.

برای مشاهده سایز بزرگتر این اینفوگرافیک روی آن کلیک کنید یا از اینجا دریافت کنید.

هر ساعت در صنعت پرداخت و بانکداری الکترونیکی ایران
در هر ساعت در صنعت پرداخت و بانکداری الکترونیکی ایران چه اتفاقی می‌افتد؟ / اینفوگرافیک
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.