راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

همه‌چیز درباره پات‌سی به بهانه رونمایی در نمایشگاه شهر ایدئال کیش

نمایشگاه شهر ایدئال از روز شنبه همین هفته یعنی ۲۷ آذرماه تا چهارشنبه اول دی برگزار می‌شود. پات‌سی (محصول پرداخت الکترونیکی کرایه‌های تاکسی) که فرزند جدید اکولوژی پات شرکت ایران کیش است در این نمایشگاه حضور پررنگی دارد. البته هم‌زمان با رویداد کیش، غرفه ایران کیش در بیست و دومین نمایشگاه الکامپ هم، به دلیل ارائه محصولات نوین موردتوجه بسیاری از بازدیدکنندگان قرار گرفت. محصولاتی چون پات‌سی، این شرکت را در جایگاه ممتازی قرار داده بود. در گفتگو با پیمان طبری معاون فناوری اطلاعات ایران کیش، از محصولات جدید این شرکت در نمایشگاه پرسیدیم.

آقای طبری! لطفاً از محصولاتی که شرکت کارت اعتباری ایران کیش، در نمایشگاه الکامپ رونمایی کرد برایمان بگویید؟

در شش‌ماهه اول سال 95، محصولات زیادی را تولید کرده‌ایم؛ اما در این نمایشگاه، محصولات و اپلیکیشن‌هایی را به نمایش گذاشتیم که «اندروید بیس» هستند، محصولاتی که به‌صورت MPOS وارد بازار خواهند شد. MPOS ایران کیش در حال حاضر کامل شده و امیدواریم که به‌عنوان اولین PSP در کشور باشیم که از این محصول رونمایی می‌کنیم. محصول دیگری که در این نمایشگاه به نمایش گذاشتیم، ایده‌ای بر روی تاکسی‌ها است، از طریق این محصول به‌صورت آنلاین، کرایه‌ها پرداخت می‌شوند. البته در نمایشگاه تراکنش نیز این محصول را داشتیم ولی اکنون نام «پات‌سی» را برای این محصول انتخاب کردیم. سومین محصول، اپلیکیشنی است که برای POS های اندروید بیس نوشته‌شده‌اند. وب کیوسک بومی شرکت ایران کیش نیز از سایر محصولات ارائه‌شده بود.

پس دست‌پر به نمایشگاه آمدید؟

به‌هرحال چندین محصول، ازجمله اپلیکیشن‌های MPOS، اپلیکیشن‌های اندرویدی POS، پات‌سی و وب کیوسک داخلی ایران کیش از محصولات جدید این شرکت هستند که البته در نمایشگاه الکامپ بیشتر بر روی پات سی‌ها تأکید داشتیم.

پات‌سی شرکت ایران کیش، در این نمایشگاه به‌شدت مورد استقبال قرارگرفته است؛ فکر می‌کنید چرا؟

در این محصول این هدف را دنبال می‌کردیم تا بعدازآنکه تاکسی‌متر، مبلغ کرایه را محاسبه کرد مشتری کارت خود را بکشد و پول پرداخت کند، هم‌اکنون با این محصول، این کار به‌صورت آنلاین با کمک اپلیکیشن مخصوص ایران کیش و دستگاه POS میسر شده است. بیش از سه ماه طول کشید تا بتوانیم بوردی را روی دستگاه تاکسی پیاده‌سازی کنیم که ارتباط دستگاه‌های MPOS را با تاکسی‌مترها برقرار کرده و این فرایند را عملی کند.

آیا کسب مجوزهای لازم برای این محصول ممکن است کمی مسئله‌ساز باشد؟

اگر مجوز MPOS ایران کیش صادر شود، قاعدتاً این محصول نیز مجوزهای لازم را خواهد داشت.

pat30-1395-09-29-way2pay
پات‌سی در نمایشگاه شهر ایدئال کیش

پات‌سی دارای قابلیت NFC نیز هست؟

NFC را نیز در برنامه این محصول داریم و تا آخر سال پات‌سی‌ها قابلیت NFC را نیز دارند.

فکر می‌کنید چه قدر این نمایشگاه فرصتی برای تعاملات با مردم را فراهم می‌کند؟

یکی از ویژگی‌های این نمایشگاه همین است که مردم با حضورشان، از پیشرفت‌ها و محصولات شرکت‌هایی مثل ایران کیش باخبر می‌شوند و مطمئناً همان‌طور که تا الآن این اتفاق افتاده از آن استقبال می‌کنند.

ایران کیش درزمینهٔ محصولات جدیدی که گفتید تا چه میزان پیشتاز بوده است؟

درباره محصولات جدید با سرعت بسیار عالی کارکردیم و فکر می‌کنم بتوانیم بگوییم که درزمینهٔ پرداخت‌های آنلاین مبتنی بر MPOS جزو اولین‌ها هستیم.

از نرم‌افزار پات ایران کیش بگویید

تمرکز خاصی بر روی نرم‌افزار پات گذاشتیم و در این نمایشگاه نسخه جدید پات را عرضه کردیم و برای استقبال بیشتر مردم یک بازی همراه با قرعه‌کشی روزانه با نام «پات میلیون ریال» را برای بازدیدکنندگان از طریق این نسخه جدید ارائه دادیم.

نمونه پات‌سی در یک تاکسی
نمونه پات‌سی در یک تاکسی

از نرم‌افزارهای خرید درون برنامه‌ای ایران کیش چه خبر؟

این نرم‌افزار هم مدت‌هاست که رونمایی شده و در حال حاضر منتظر دستورالعمل‌های شاپرک هستیم و البته در طراحی آن نیز به‌طورکلی مسائل امنیتی و قوانین شاپرک را هم رعایت کرده‌ایم.

بستر NFC و ماجرایش با بانک مرکزی به کجا رسید؟

اگر NFC بخواهد در قالب کیف پول عرضه شود، نیاز به تعیین تکلیف بانک مرکزی دارد و از سویی دیگر باید متولی این امر نیز مشخص شود. از طرفی بستر NFC لزوماً قرار نیست برای کیف پول استفاده شود بلکه برای محصولات دیگر نیز قابل‌ارائه است که ازاین‌جهت هیچ منعی در آن وجود ندارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.