راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مسابقه طراحی بهترین شعار برای کارت‌های اعتباری بانک ملی

یکی از عناصر مهم در معرفی و برندسازی شرکت‌ها و سازمان‌ها، شعار آن‌هاست. شعار تبلیغاتی بیانگر جهت‌گیری استراتژیک و ارزش‌های بنیادین مورد ادعای سازمان است. البته شعار تبلیغاتی با روشن کردن مسیر پیش روی شرکت‌ها و سازمان‌ها، کمک زیادی به متمایزسازی کالاها و خدمات آن‌ها می‌کند. به‌شرط آنکه هوشمندانه و آگاهانه انتخاب شوند. ازاین‌رو با توجه به پیشرفت کار شرکت توسعه سرمایه پیشگامان پویا، این نیاز احساس می‌شود که از این پس این شرکت باید با شعار مناسبی که بتواند مردم را در یک نگاه به سمت خود جلب کند پیش رود.

به همین منظور روابط عمومی شرکت پیشگامان پویا فراخوانی تحت عنوان «طراحی شعار تبلیغاتی» این شرکت منتشر کرده است. شرکت توسعه سرمایه پیشگامان پویا، از علاقه‌مندان دعوت می‌کند تا با توجه به نکات زیر در طراحی یک شعار مناسب و جذاب برای کارت‌های اعتباری بانک ملی همکاری کنند و از جوایز در نظر گرفته شده بهره‌مند شوند.

.

برای ارسال شعار ابتدا لازم است مختصری به تعاریف شعارهای تبلیغاتی پرداخته شود.

شعارهای تبلیغاتی (Slogan) به دو دسته سازمانی و محصولی تقسیم می‌شود.

الف) شعارهای سازمانی: به شعارهایی اطلاق می‌شود که برای کسب وجهه برای سازمان و ایجاد تصویری مثبت و معتبر ساخته می‌شوند. نمونه‌ای از این نوع شعار، شعار بانک ملی ایران است؛ «هر جا سخن از اعتماد است نام بانک ملی ایران می‌درخشد» که با عنوان اعتماد اجین شده است.

ب) شعارهای محصولی: این شعارهای تبلیغاتی که با عنوان کپسول‌های تبلیغاتی نیز نامیده می‌شوند وجوه مثبت و خاص کالا یا خدماتی را که قرار است تبلیغ شود را به‌وضوح به تصویر می‌کشند. به‌عنوان‌مثال می‌توان به شعار قدیمی یخچال امرسان اشاره کرد؛ «زیبا، جادار، مطمئن» این شعار اگرچه تنها در سه کلمه خلاصه شده است اما همه آنچه را که مخاطب نیاز دارد از این محصول بشناسد را بیان می‌کند.

.

مهم‌ترین نکته‌ای که شرکت‌کنندگان در ارسال این شعار باید به آن توجه داشته باشند این است که این شعار باید به نحوی باشد که مخاطب توده و ناآگاه از محصول را بتواند در یک نگاه کوتاه به خود جذب کند. به‌عنوان‌مثال یک شعار ساده این است که «بدون پول، با اعتبار بانک ملی ایران خرید کنید»؛ بنابراین این نکته مهمی است که سعی نمایید در انتخاب شعار بهترین لغات با قدرت اقناع و تبلیغ بالا را انتخاب کنید.

.

بر این اساس می‌توان گفت که یک شعار تبلیغاتی مؤثر باید ویژگی‌های اساسی زیر را دنبال کند:

  • مزایای اصلی محصولات شرکت را برای مشتریان بالقوه بیان کند؛
  • متمایزکننده شرکت از رقبا باشد؛
  • در محدوده موانع قانونی، یک توضیح موجز، مستقیم، ساده و تحریک‌کننده بدهد؛
  • کنایه‌آمیز و جذاب باشد؛
  • شخصیتی متمایز را برای خود اقتباس کند که مناسب شخصیت و کیفیت شرکت و محصولات ساختمانی آن باشد؛
  • جایگاهی موثق و باورپذیر از محصول ارائه دهد؛
  • باعث شود که مشتری احساس خوبی پیدا کند؛
  • نیاز و خواسته را در مشتری ایجاد کند؛
  • به‌سختی فراموش شود. به‌عبارت‌دیگر چه آن را دوست داشته باشیم و چه نباشیم، در خاطره ماندگار شود.

.

زمان ارسال پیشنهادات

علاقه‌مندان می‌توانند شعارهای منتخب خود را از 26 آبان ماه تا 12 آذرماه به آدرس‌های اعلام شده در ادامه ارسال کنند.

  • ارسال پیامک به شماره تلفن 09104269446
  • ارسال پیام در تلگرام به آیدی @bmiccir
  • ارسال ایمیل به آدرس pr@bimcc.ir

.

نحوه ارسال پیشنهادات

این فرصت برای هر نفر در نظر گرفته شده است تا بتوانند دو شعار را در این مسابقه به واحد روابط عمومی ارائه دهد. شرکت‌کنندگان می‌توانند شعارهای پیشنهادی خود را به همراه نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود از طرق مورد اشاره به واحد روابط عمومی شرکت کارت‌های اعتباری بانک ملی ایران ارسال کنند.

.

جوایز

  • نفر اول: کارت هدیه 700 هزارتومانی
  • نفر دوم: کارت هدیه 500 هزارتومانی
  • نفر سوم تا دهم: کارت هدیه 100 هزارتومانی

.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کارت‌های اعتباری و اطلاعات مسابقه می‌توانید به کانال تلگرامی کارت‌های اعتباری به آدرس https://telegram.me/ccbmi مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.