راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نوشادی: اکنون زمان بسیار مهمی برای ایران و مخصوصا بخش بانکداری و پرداخت است

فرشاد نوشادی از شخصیت‌های بانکی ایرانی شناخته شده در سطح بین‌المللی است و در حال حاضر مشاور ارشد فناوری بانک سامان است و در حوزه استراتژی‌های الکترونیکی و تکنولوژی فعالیت می‌کند. او همچنین در بیست سال گذشته مشاور سرویس‌های مالی رویترز در زمینه ارتباط میان بانک‌ها و کسب‌وکارها بوده است. نوشادی همچنین چندین کتاب در حوزه تکنولوژی و امور مالی نوشته است. علاوه بر این او در بخش مالی شرکت‌های مایکروسافت و گوگل به عنوان مشاور فعالیت کرده است. فرشاد نوشادی مشاور ارشد فناوری بانک سامان در رویداد پرداخت ایران 2016 نیز حضور خواهد داشت در بخش کنفرانس این رویداد در دو بخش سخنرانی خواهد کرد. به همین بهانه گفتگوی کوتاهی با او در این خصوص داشتیم که در ادامه آمده است.

.

چرا اکنون زمان مهمی برای صنعت پرداخت و مالی ایران است؟

به نظر من اکنون زمان فوق‌العاده‌ای برای ایران است. تمرکز من بیشتر بر آخرین تکنولوژی‌ها پرداخت الکترونیک، گوشی‌های هوشمند و کیف پول‌های هوشمند است و من دراین‌باره در سراسر جهان به‌خصوص در اروپا و ایالت متحده صحبت کرده‌ام. می‌بینم که این تکنولوژی‌ها به‌سرعت در ایران استفاده می‌شود به‌ویژه تکنولوژی NFC تلفن‌های هوشمند. به نظرم صنعت پرداخت و بانکداری در ایران در دوره بسیار خوبی قرار دارد. چراکه طی شش ماه تا یک سال گذشته شاهد ظهور تکنولوژی‌های بسیاری در این زمینه بوده‌ایم.

.

در رویداد پرداخت ایران در چه خصوص صحبت خواهید کرد؟

در کنفرانس رویداد «پرداخت ایران» قرار است که درباره آخرین تکنولوژی‌های پرداخت مانند صورت‌حساب‌های الکترونیکی، تکنولوژی‌های تلفن‌های هوشمند که جایگزین کارت‌های بدهی و اعتباری نشده‌اند و تأثیری که این تکنولوژی‌ها بر ایران دارند، صحبت می‌کنم. بانک مرکزی ایران هم به سمت استفاده از این تکنولوژی‌ها و استانداردها گام‌هایی را برداشته است. تکنولوژی‌هایی در غرب است که ممکن است فرایند پیاده‌سازی آن چندین سال طول بکشد درحالی‌که در ایران شاید فقط چند ماه طول بکشد. فکر می‌کنم که اکنون زمان بسیار مهمی برای ایران و مخصوصا بخش بانکداری و پرداخت آن است که تغییر و تحولات بسیاری را پیش ‌رو دارد. من مشتاقانه منتظرم تا درباره این موضوعات در کنفرانس «پرداخت ایران» صحبت کنم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.