راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ابراهیمی: توسعه فناوری‌های اطلاعاتی در شبکه بانکی نقش اساسی در توسعه اقتصادی دارد

دکتر ابراهیمی مدیرعامل بانک انصار در نشست سالیانه توسن در هتل اسپیناس پلاس، ضمن ابراز رضایت از خدمات فنی این شرکت در توسعه کسب‌وکار بانک انصار گفت: «توسعه فناوری‌های اطلاعاتی در شبکه بانکی می‌تواند به پررنگ شدن نقش بانک‌ها در توسعه اقتصادی کشور کمک کند.»

به گزارش روابط عمومی بانک انصار، مدیرعامل بانک انصار به نتایج تحقیقات بین‌المللی سال 2011 و جابجایی 70 درصدی مشتریان بانک‌ها و پرخطرشدن جذب آنان اشاره و پس‌ازآن به چالش‌های موجود در شبکه بانکی کشور و پیامدهای ناشی از جنگ قیمت‌ها در جذب سپرده‌گذاران اشاره کرد و افزود: «مسابقه قیمت‌ها تداوم کار اصلی بانک‌ها را با اختلال مواجه کرده و کسب سود در هسته تجاری بانک‌ها را با دشواری‌های فراوان روبه‌رو ساخته است.»

tosanual-1000-way2pay-95-06-26-31 tosanual-1000-way2pay-95-06-26-30 tosanual-1000-way2pay-95-06-26-1

دکتر آیت‌اله ابراهیمی سپس افزود: «کلید موفقیت بانک‌ها مدیریت همزمان مشتری، تکنولوژی و تولید محصول است که باید به‌صورت توأم صورت گیرد و سیستم بانکی به دنبال ایجاد مدیریت فرایند کسب‌وکار به‌عنوان ابزاری اثربخش و پویا برای توسعه زنجیره ارزش در حوزه واسطه‌گری مالی باشد.»

او افزود: «اگر بر (core business) بانکی تمرکز داشته باشیم و زمینه شخصی‌سازی خدمات نوین را با سرعت فراهم کنیم، می‌توانیم شبکه بانکی را از بن‌بست کنونی در توسعه کسب‌وکار بانکی خارج کنیم.»

مدیرعامل بانک انصار در پایان، سیستم مدیریت فرایندهای کسب‌وکار (BPMS) بر اساس زیرساخت معماری سرویس گرا را ابزاری برای افزایش انعطاف‌پذیری و برتری عملیاتی دانسته که رقابت‌پذیری بانک‌ها را افزایش می‌دهد و باعث انعطاف‌پذیری در تولید محصول و پاسخگویی پرشتاب در بستر سرویس گرای (core business) می‌شود.

سیستم مدیریت فرآیندهای کسب‌وکار (Business Process Management System) که به اختصار BPMS نامیده می‌شود، یک مجموعه نرم‌افزاری و سیستماتیک است که برای تعریف، مدیریت، بررسی و بهینه‌سازی محصولات بانکی به کار گرفته شده که موجب واکنش سریع بانک‌ها به نیاز مشتریان می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.