راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دریافت پول برای کسب‌وکارهای کوچک با کمک باهمتا

«کارت به کارت کردن» شیوه‌ای رایج برای دریافت پول بین اشخاص است و احتمالاً شما هم تجربهٔ مشابهی برای پرداخت و یا دریافت پول به این روش داشته‌اید. فارغ از اینکه در جایگاه پرداخت‌کننده یا دریافت‌کنندهٔ پول باشید، این فرایند برای شما سختی‌هایی را به همراه دارد. همچنین به دلیل اینکه شمارهٔ کارت، برای خرید اینترنتی استفاده می‌شود، ارسال آن به دیگران ازنظر امنیتی درست نیست.

ابزارهایی که در حال حاضر برای «دریافت پول» از دیگران وجود دارند عبارت‌اند از:

  •  دستگاه کارتخوان برای کسب‌وکارهای حضوری
  •  درگاه اینترنتی برای کسب‌وکارهای آنلاین

.

علاوه بر این ابزارها اشخاص نیز هنگام دریافت پول از روش «کارت به کارت» استفاده می‌کنند؛ آمار ارائه‌شده در تصویر زیر، می‌تواند در داشتن یک مدل ذهنی از میزان به کارگیری این روش‌ها کمک کند.

مقایسه تعداد تراکنش و مبلغ تراکنش دستگاه پوز، درگاه اینترنتی و کارت به کارت
مقایسه تعداد تراکنش و مبلغ تراکنش دستگاه پوز، درگاه اینترنتی و کارت به کارت

.

چه عواملی می‌تواند فرایند «دریافت و پرداخت پول» را بهینه کند؟

راحتی پرداخت‌کننده

معمولاً وارد کردن تعداد زیادی از رقم‌ها به‌عنوان شمارهٔ کارت و یا شمارهٔ حساب مقصد زمان‌گیر و گاهی با خطا همراه می‌شود. اگر این مرحله از انجام کار حذف شود، پرداخت‌کننده بسیار راحت‌تر و فرآیند پرداخت پول بهینه‌تر خواهد بود.

همچنین اگر نیازی به ارسال کد ره‌گیری نباشد، علاوه بر پرداخت‌کننده، دریافت‌کنندهٔ پول نیز راحت‌تر و فرایند پرداخت و دریافت پول بهینه‌تر خواهد شد.

.

اطلاع‌رسانی به پرداخت‌کننده

فرض کنید مادرخرج شده‌اید و قرار است از دوستان خود دنگ بگیرید. به چه روشی به آن‌ها اطلاع‌رسانی می‌کنید؟ به آن‌ها پیام می‌دهید، تماس می‌گیرید و یا ایمیل می‌زنید؟

اطلاع‌رسانی خودکار به پرداخت‌کننده بابت بدهی، فرایند «دریافت پول» را کامل‌تر خواهد کرد.

.

مدیریت مطالبات

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که بدهی یکی از دوستانتان را فراموش کرده باشید. ثبت مطالبات توسط یک سیستم «دریافت پول» می‌تواند یک ویژگی ارزشمند باشد.

.

شناسه دار بودن پرداخت‌ها

پرداخت‌ها در زیرساخت بانکی کشور شناسه دار نیستند و اگر گروهی از دوستانتان به حساب شما پول واریز کنند، نمی‌توانید واریز کننده‌ها را از طریق صورتحساب شناسایی کنید و نیاز به کد ره‌گیری دارید.

.

صورت‌وضعیت مشترک

اگر پرداخت‌کننده ادعا کند که وجه را واریز کرده است، اما به نظر شما این پول به حسابتان منتقل نشده باشد، راهکار بررسی این موضوع، مقایسه صورت‌حساب هر دو طرف است.

در صورت وجود یک صورت‌وضعیت مشترک، مانند یک قبض یا فاکتور آنلاین که هر دو طرف به آن دسترسی داشته باشند و از وضعیت پرداخت آن مطلع باشند، این مشکل حل می‌شود.

.

مدیریت چند نفره

در کسب‌وکارهایی مانند یک فروشگاه، احتمالاً نیاز است که چند نفر از «دریافت پول» مطلع باشند (واحد مالی، واحد فروش و مدیریت) و دسترسی به صورتحساب برای همه این افراد عموماً منطقی نیست. وجود یک سیستم اطلاعاتی با سطوح دسترسی گوناگون می‌تواند این مشکل را برطرف نماید.

.

رسید

رسیدهای کاغذی علاوه بر آسیب به محیط‌زیست با گذشت زمان خوانایی خود را از دست می‌دهند. از طرفی جستجو در صورت‌حساب بانکی به‌منظور یافتن یک تراکنش خاص کار ساده‌ای نیست. داشتن رسید آنلاین از هر پرداخت و یا دریافت پول می‌تواند این مشکل را حل کند.

باهمتا با هدف ساده‌تر کردن فرایند دریافت و پرداخت پول، سعی دارد با ارائهٔ راهکارهای جدید و مناسب، مشکلات مطرح شده را برطرف کند و فضایی امن و راحت‌تر برای این موضوع در اختیار کاربران قرار دهد.

منبع: باهمتا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.