راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اپل انحصار ان‌اف‌سی روی موبایل‌هایش را شکست

احسان خدیو / با گذشت زمان از رابطه چالش‌برانگیز اپل و بانک‌های استرالیایی، گروهی از شرکت‌های کره‌ای با فعالیت‌های خود در این کشور، شرکت اپل را وادار کردند تا سیستم NFC خود را در گوشی‌ها به‌صورت باز ارائه دهد.

اخیراً بانک‌های استرالیایی با هماهنگی هم به انجام مذاکرات با شرکت اپل پرداختند تا نرم‌افزارهای ویژه بانک خود را روی گوشی‌های اپل راه‌اندازی کنند. بااین‌حال شرکت اپل اظهار داشته است که مایل نیست تکنولوژی پرداخت غیرتماسی خود را با هیچ شرکتی به اشتراک بگذارد.

پس از مذاکرات اپل با استرالیا، شرکت‌های NFC کره‌ای Kona I، Cashbee و Interpay در ابتدای سپتامبر سال جاری در یک گردهمایی به دنبال ارائه درخواست خود به کمیسیون تجارت کره بودند. دلیل این درخواست شرکت‌ها، عدم موافقت شرکت اپل برای باز گذاشتن سیستم پرداخت غیرتماسی خود برای سایر سیستم‌ها همچون پرداخت‌های موبایلی، کارت‌های اعتباری حمل‌ونقل عمومی و تشخیص هویت کاربر بود.

پس از بررسی درخواست توسط کمیسیون، این شرکت‌ها جلسه دیگری در آخر سپتامبر برگزار کردند. نتایج گزارش‌های این وقایع حاکی از آن بود که شرکت اپل با موانعی جدی در راه‌اندازی سیستم اپل پی در کره مواجه شده است.

منبع: بانکداری الکترونیک / Mobile Payments World

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.