راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

راب هارپر مرد شماره یک تجارت همراه پی‌پال انگلیس

راب هارپر رئیس بخش تجارت همراه در پی‌پال انگلیس است. او در پی‌پال بخش تجارب پرداخت همراه در خرده‌فروشی و نسل بعدی اپلیکیشن‌های همراه را رهبری می‌کند. مسئولیت‌هایی شامل پیشبرد پول دیجیتال برای تقویت پرداخت همراه انگلستان از طریق تیم چند تخصصِ و ایجاد تجارب پرداخت omnichannel بر عهده راب است. او 8 سال از زندگی کاری خود را در پی‌پال گذراند و در سمت‌های مختلفی در این شرکت کار کرده است.

پی‌پال اکنون بیش از ۲۳۲ میلیون حساب دارد که بیش از ۸۷ میلیون آن فعال هستند، این شرکت در ابتدا فقط یک کمپانی ارائه‌دهنده نرم‌افزارهای امنیتی توسعه‌یافته برای Handheld Device بود که در سال ۱۹۹۹ به یک کمپانی انتقال وجه الکترونیک در آمریکا مبدل شد و اگر بخواهیم به‌طور دقیق درباره مالکیت شرکت ای‌بی بر روی پی‌پال صحبت کنیم می‌توان گفت که در سال ۲۰۰۲ شرکت ای‌بی با مبلغی بالغ‌بر ۱٫۵ میلیارد دلار پی‌پال را خریداری کرد که ۷۰ درصد از پرداخت‌های شرکت ای‌بی توسط پی‌پال انجام می‌شود. این شرکت در سال ۲۰۱۵ در ۲۰۳ بازار جهانی فعالیت و بیش از ۱۵۹ میلیون حساب فعال و ثبت‌شده داشت. شرکت پی‌پال این اجازه را به کاربران خود می‌دهد که ارسال و دریافت پول با ۲۶ ارز رایج دنیا را به‌راحتی انجام دهند. در اینجا می‌توانید درباره این شرکت بیشتر بخوانید.

رئیس بخش تجارت همراه این شرکت دانش گسترده‌ای درزمینهٔ خرده‌فروشی، پرداخت، EMV و تجارت همراه (چهره به چهره/ تجارت الکترونیکی/ Omni-channel/ Pureplay) دارد. کار او ایجاد ارتباط میان خرده‌فروشی، مدیریت محصول، فروش و توسعه کسب‌وکار است و هارپر دانش خوبی درزمینهٔ‌های مختلفی از کسب‌وکار و پرداخت دارد.

راب سال 1990 از دانشگاه ساسکس انگلستان در رشته جغرافیا فارغ‌التحصیل شد. او چند سالی در شرکت مارکس و اسپنسر مدیر مالی منطقه‌ای بود. بعدازآن در شرکتی مدیر فروش شد و سپس در گروه لاجیک مدیریت محصول را بر عهده گرفت و تا سال 2007 نزدیک به شش سال در آن شرکت مشغول به فعالیت بود تا اینکه در فوریه 2007 به‌عنوان مدیر محصول به پی‌پال پیوست. نام راب هارپر در لیست 50 فرد قدرتمند سال 2015 صنعت به انتخاب باشگاه بانکداری دیجیتال قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.